Seagate Expansion Desktop (v2) 5TB Zwart Review

project.bobby 12 juli 2017, laatste update op 12 juli 2017, 332 views

Seagate Expansion Desktop (v2) 5TB Zwart (Product gekocht)

Prima schijf voor de prijs. Goedkoop en betrouwbaar. Inmiddels na 1 jaar een tweede gekocht en ook die presteert prima.

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Garantie maar 2 jaar

Mobiliteit Score: 4
Vorig jaar al een zelfde schijf gekocht om regelmatig backups te kunnen maken. Inmiddels is die elders ingezet dus heb ik opnieuw deze schijf gekocht om de backups weer te kunnen maken. Was erg positief over de 1ste gezien die flink wat onhandigheid en valpartijen heeft overleeft.
Snelheden:
Zie screenshots. Vergelijkbaar met mijn interne harde schijven, soms zelfs sneller. Is dus zeker geen bottleneck voor voor waar ik de schijven voor gebruik. Binnen één nacht heb ik de schijf helemaal vol.
Geluid:
Ik zie in reviews dat sommige mensen deze schijf als luid ervaren. Ik irriteer me redelijk snel aan geluid, en het geluid dat de schijf produceert komt nauwelijks tot niet boven het geluid van m'n processorkoeler uit, valt dus mee. Ook is het een redelijk gelijkmatig gezoem en geen irritant getik of geklik wat ik met andere harde schijven wel heb gehoord.
Uiterlijk:
Ziet er precies zo uit als op de render. Ik vind het wel mooi, verder niet zo boeiend.

pro-tip:
Deze is op amazon regelmatig in de aanbieding voor iets meer dan 100 euro, prima deal!

Heb jij ook een Seagate Expansion Desktop (v2) 5TB Zwart?