Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose QuietComfort 35 (Zwart) Review

Maverick2001 11 juli 2017, laatste update op 11 juli 2017, 514 views

Bose QuietComfort 35 (Zwart) (Product gekocht)

Comfortabele koptelefoon met goed geluid en de noise cancelling werkt perfect

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • Accuduur
  • IOS App
  • Meerder apparaten koppelen
  • Kwaliteit noise cancelling

Minpunten

Mijn keuze was tussen de Bose QC35 en de Sony MDR-1000X. Na het zien / lezen van verschillende reviews ben ik naar de winkel om de koptelefoons zelf te bekijken / testen. De functie van de Sony dat je met een hand op de oorschelp het geluid kan muten sprak me erg aan echter uiteindelijk gekozen voor de Bose omdat de koptelefoon beter zit tov de Sony.

Pasvorm:
De pasvorm is echt perfect en ik merk bijna niet dat ik de koptelefoon draag. Ook na een paar uur dragen krijg ik geen knellend gevoel. De hoofdtelefoon sluit goed aan op je hoofd en in tegenstelling tot de Sony 1000x is het niet een 'lomp' groot ding.

Geluid
Het geluid is uitstekend. Ik gebruik de koptelefoon puur voor het luisteren van muziek en geen studio werk of iets dergelijks. Zowel de Bas / Mid en Hoog zijn wat mij betreft meer dan uitstekend.

Noise cancelling
De noise cancelling werkt uitstekend. Je wordt echt afgesloten van je omgeving. Na de laatste update van de firmware kan je via de app ook de NC dimmen en zelfs uitzetten.

Accuduur
Volgens Bose heeft is de accuduur voor het luisteren van muziek circa 20 uur. Deze 20 uur haal ik ook echt. Ik vind het ook erg prettig dat bij het aanzetten van de koptelefoon de resterende accuduur aangegeven wordt.

Bediening
Op de koptelefoon zelf zit een aan/uit schakelaar die je makkelijk op de tast kan vinden. Daarnaast zitten er nog 3 multifunctionele knoppen op de koptelefoon. Soms moet je een knopje 3x snel indrukken voor een functie. Persoonlijk vind ik dat niet super handig maar aan de andere kant is het niet hebben van een wir-war van knopjes ook wel prettig.

Ook via de App van Bose kan je je koptelefoon instellen en de muziek bedienen. Je kan via de app apparaten koppelen / ontkoppelen en daarnaast kan je de NC instellen. Ook is het handig dat in de App een gebruikshandleiding zit zodat je de bijgeleverde papieren handleiding gelijk kan opbergen.

Accessoires
De koptelefoon wordt geleverd met een handige draagtasje (hoes) waar de koptelefoon en de accessoires (vliegtuigstekker,kabel voor bedraad luisteren en usb-kabel) goed opgeborgen kunnen worden.

Overall
Het was even twijfelen of ik het geld wel over had voor een Bluetooth koptelefoon maar uiteindelijk de conclusie dat ik dit veel eerder had moeten doen. Ja je betaald wel wat meer maar dan heb je ook echt kwaliteit. Kwaliteit qua product/afwerking en geluid!

Heb jij ook een Bose QuietComfort 35 (Zwart)?

Ik heb zelf een Bose QC15. Deze heb ik sinds 2011 in gebruik. Afgelopen vakantie vielen de schuimkussentjes van de hoofdtelefoon wat uit elkaar. Het grote voordeel van Bose is dat je deze bij elke Bose store kunt laten vervangen. Zijn niet goedkoop, ook dit soort onderdelen niet maar je bent er dan wel van verzekerd dat het weer voor jaren prima is.
Dat is idd een mooie aanvulling! Ook al is het niet goedkoop het is wel mooi dat je de onderdelen los kan bijkopen. Daarnaast heb ik het gevoel dat qua updates Bose ook actiever is tov Sony (tenminste als ik naar mijn TV updates kijk dan is het echt een drama met Sony).
Goede review. Eentje waar ik me volledig bij aan kan sluiten. Ik heb zelf ook de afweging tussen de Sony en deze Bose koptelefoon gemaakt. De features van de Sony zijn heel cool, maar wegen naar mijn mening ook niet op tegen het draagcomfort van de Bose (Sony drukte altijd net tegen m'n oor).

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen die van Sony (mdr 1000x) en deze Bose. Beide heb ik niet op m'n hoofd gehad. De enige koptelefoons die ik ken zijn de beats (1e versie van Solo, erg spijt van achteraf gezien vanwege de dure prijs en goedkope kwaliteit) en de Sony XB950BT.

Misschien dat iemand me een duwtje in de juiste richting kan geven. Ik zoek namelijk:

-Top ANC
-Lang draag comfort vanwege programmeersessies
-Sterke bass, denk alleen niet dat één van deze koptelefoons op hetzelfde niveau zitten als die XB950BT die ik had vermeld hierboven

Zelf denk ik dat Sony wint op vlak van ANC en bass, en dat de Bose wint op vlak van comfort. Dit baseer ik alleen op recensies die ik af ben gegaan.

Sony heeft daarin tegen wel een groot probleem met hun zwakke scharnieren die blijkbaar snel kunnen afbreken bij dagelijks gebruik.

Misschien had ik toch maar een topic moeten openen.. :o
Een 1 op 1 vergelijk kan ik zelf niet goed maken maar wat ik vaak lees is dat de Bose toch een betere ANC heeft. Ook de bas hoeft wat mij betreft zeker niet sterker. Ik ervaar een hele goede bas ervaring en sterker nog, soms denk ik dit is echt meer dan genoeg zelfs. Het verhaal over de schanieren heb ik gelezen en misschien is het puur het gevoel maar heb het idee dat Bose net iets beter met zijn klanten omgaat. Ik denk dat je een in de winkel naar de bas moet gaan luisteren. De ANC zal op beide wel goed zijn namelijk.

Succes met de keuze!
Waar kun je deze koptelefoons zelf uitproberen in omgeving Zuidwest Brabant?

Ik zoek voornamelijk wegens noice cancelling
Mediamarkt hangen ze meestal wel. En qua Noice Cancelling heeft Bose wel een hele goede reputatie (ook al is de Sony ook heel goed). Ook qua updates vind ik Bose super netjes en daarbij een handige app voor de smartphone.