Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 128GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart Review

maarten013 10 juli 2017, laatste update op 15 juli 2017, 1.218 views

OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart (Product gekocht)

Prima telefoon voor de gebruiker die zware applicaties wilt gebruiken.

Pluspunten

• 8GB RAM
  • 128GB opslag
  • Aluminium behuizing
  • Amoled display
  • Snelle vingerscan
  • Dual Camera
  • 34 telecom banden
  • Headphone jack

Minpunten

• Geen micro SD-kaart kunnen toevoegen
  • Levensduur batterij
  • De vibratie voel je niet altijd
  • Niet waterproof/splashproof

Algemeen

De OnePlus 5 is een echte flagship. Het heeft alles wat je nodig hebt in het dagelijks leven. Behalve dat ie niet waterproof is. Maar dat is te overzien.

Eigen ervaring

Ik heb de OnePlus 5 nou sinds de vrijdag na de keynote. En gebruik hem iedere dag intensief en hij heeft helemaal geen sporen van instabiliteit laten zien. Ik heb veel gezien dat mensen de camera kwaliteit niet zo goed vinden. Ik snap daar zelf niet zoveel van. De camera kwaliteit is uitstekend alleen in low light begint ie al erg snel noise te laten zien.

Design

De OnePlus 5 lijkt erg veel op de iPhone 7 plus van Apple. Maar wat is tegenwoordig niet meer identiek. OnePlus heeft ook gezegd dat dit design het beste was om de telefoon zo dun mogelijk te houden. (Ik heb de bron hiervan helaas niet meer.) Voor de telefoon is een aluminium behuizing gekozen die erg fijn aanvoelt maar af en toe een beetje glad. OnePlus heeft er voor gekozen om een wat ronder design te kiezen wat ik naar mijn mening erg mooi vind. Het glas rond zich erg mooi af naar de behuizing. Dit ligt al meteen lekkerder in je hand. Je hebt geen rechte hoeken waar je na een tijdje toch gaat voelen.

Camera

De camera uitstekend. De kwaliteit van de foto's zijn erg goed. De stabilisatie kan wel beter maar dit zal misschien met software-updates mee komen. De portrait modus doet goed zijn werk alleen sommige afbeeldingen lukt het toch net niet om juist de blur te gebruiken. De video kwaliteit is erg goed. Met 4K is de optische stabilisatie weg en moet je hele vaste handen hebben wil je goed stabiel beeld.
Sample foto's die ik heb gemaakt.
http://i.imgur.com/ztVdrlcm.jpg http://i.imgur.com/aUaJtWBm.jpg http://i.imgur.com/WMXwouJm.jpg http://i.imgur.com/EbP4UMUm.jpg
Voor de volledige afbeeldingen klik hier!

Hardware

De OnePlus 5 heeft een Qualcomm Snapdragon™ 835 CPU met een Adreno 540 als GPU en heeft 8GB aan RAM. Hierdoor switch je erg snel naar een andere app die open is. De OnePlus 5 heeft een 2 lane UFS storage waardoor je erg snel een app installeert en verwijdert. Maar ook het allocaten van storage gaat erg snel. Ook maakt OnePlus weer gebruik van USB C poort. Hierdoor kan je snel data verwisselen met je computer en telefoon. De telefoon beschikt ook over NFC. Daarmee kan je snel en gemakkelijk een video delen of website. Je kan er mee betalen bij winkels. Zelf maak ik erg veel gebruik met het betalen via NFC. Alleen inchecken in het OV kan nog niet of is beperkt beschikbaar. De NFC chip bevind zich onder de camera waardoor het makkelijk is om tussen krappe plekjes te komen met de NFC chip. De OnePlus 5 maakt gebruik van een Samsung* Amoled display. De kleuren zijn voller maar zwart is ook echt zwart.

Accuduur

De OnePlus 5 heeft een goede accu. De accu gaat een goede dag door met intensief gebruik. Dankzij de Dash Charging feature van OnePlus is je OnePlus in een halfuur 60%. Dit is erg handig als je hem snel even moet opladen. Hier is wat data van de batterij. http://i68.tinypic.com/9avh3t.png http://i63.tinypic.com/2rr9fz6.png http://i63.tinypic.com/mr6zk.png

OnePlus heeft weer een top telefoon op de markt gebracht. Alleen je ziet wel dat de prijs verhoogt wordt maar als je kijkt naar de concurrentie zie je die zelfde trend zich voortzet. Je krijgt een top toestel voor het geld en het is zeker de moeite waard om in deze telefoon te investeren.
Eindoordeel: 4.8/5
*Ik kan de bron niet meer vinden.

Wat vind jij van de OnePlus 5? Laat het weten hieronder in de comments!
Bedankt voor het lezen van mijn eerste review!

Heb jij ook een OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart?

Mooie eerste review. Mooie snelle telefoon alleen jammer van de accuduur. Hoe is de audiokwaliteit van deze telefoon?
Audio kwaliteit is erg goed. Ik vind het jammer dat ze niet voor stereo hebben gekozen maar opzich maakt mij dat niet veel uit omdat ik veel muziek luister en video's kijk via een koptelefoon.
Als het geluid goed is hoef ik niet perse stereo te hebben.
Heb je ook statistieken van de accu? En kun je laten zien of de accu vooral met gebruik of vooral in stand-by hard gaat? Als je dat niet overzichtelijker krijgt kun je wel een externe app gebruiken. Hiervoor gebruiken ik zelf de app Accubattery van Digibites, maar er zijn ongetwijfeld legio anderen die hetzelfde kunnen.
Bedankt voor je reactie. Ik zal de komende dag(en) statistieken meten en daarna ze heer op de review zetten!
Wat was je vorige phone? En hoe gebruik je die van dag tot dag? Ik ben namelijk wel tevreden van de batterij maar ik kom dan wel van een S4 Active die maar een ~4uur screen on time kon (zelfs met een recent nieuwe "officiele" (van coolblue) batterij). Gaat toch minstens dubbel zo lang mee voor mij.
Mijn vorige was OnePlus 2. Daar kwam ik redelijk goed de dag door. Maar die werd wel erg warm.