Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Specificaties Access Point, WiFi max. 1,317Gbps - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack) Review

no_way_today 8 juli 2017, laatste update op 16 september 2017, 2.115 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Het bereik is ongeveer 3 meter verder dan mijn experiabox, vind het product ronduit tegenvallen. Als ik dit van te voren wist had ik het niet gekocht. Ik ga maar op zoek naar een ander.

Pluspunten

• mooi design
  • papieren verpakking

Minpunten

• bereik (4 m verder dan experiabox)
  • prijs
  • alleen horizontaal bereik

Beheerbaarheid Score: 1
Na drie dagen getest te hebben en alle netwerkpoorten (full duplex) in mijn huis te zijn afgegaan (elke kamer heeft er een, beste plek vinden) ben ik niet zo onder de indruk. Het bereik ik soms maar 5/6 meter en op 7 meter (zelfs buiten) verbreekt de verbinding. Ook via AC. Mij oude (20€ kostende) tp-repeater doet niet onder voor deze.

update 16/9/17
Het product is RMA geweest, heb een nieuwe ontvangen.
Nieuwe kabels gekocht (afgeschermde, full duplex) om die factor uit te sluiten, direct in de modem (niet via een switch e.d.), 2ghz voluit getest, 5ghz uit= slecht bereik. Andersom ook.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)?

Bijzonder, ik heb een jaren 30 dubbel bovenhuis met veel hout (inc echt houten vloeren). Ik heb overal prima bereik en zelfs tot aan de overzijde van de straat. Heb je al de scan gedaan etc?
Klinkt inderdaad vreemd. Ik heb de AC-Pro en heb beduidend beter bereik dan met dat ding van mijn provider. Toegegeven, door twee houten vloeren aan de andere kant van het huis, houdt het niet over (ook jaren 30), maar er is nog iets. In tegenstelling tot de Zyxel van mijn provider. Heb je hem goed opgehangen, niet te besloten/dicht bij muren en plafonds?
En daarbij, na 7 meter in de buitenlucht geen ontvangst meer kan ook duiden op een defect product, want zelfs een hotspot doet nog meer als 7 meter buiten > RMA / DOA starten om uit te sluiten.

En heb je het op meerdere devices getest? Omdat je zegt dat deze de repeater geeneens verslaat...

[Reactie gewijzigd door KRGT op 8 juli 2017 14:04]

Zat de AP bij jullie in het folie (de doos dan)?
Klinkt als een defect, of misschien een probleem met het apparaat waar je het mee getest hebt?
Iphone se, maandje oud, ipad mini...
updatje:

(05:50:19 AM) hugodekker: the 2g works fine, the 5g still up to 5/6 meters
(05:50:56 AM) hugodekker: is the 5g signal always so weak?
(05:53:41 AM) Abby P.: For long ranges 2G works because it has small wavelength which can go through any obstacles like thick wall and water etc. but In 5G you will cannot get better throughput its wavelength is bigger than 2g so it has some problem using for long ranges

(05:54:58 AM) hugodekker: well at 3 meters, one stone floor (not concrete) it is slower the 26
(05:54:59 AM) hugodekker: 2g
(05:55:06 AM) hugodekker: *then
(05:56:23 AM) Abby P.: I need to check with my internal team and will get back to you on email
I will create a ticket for you and follow up with you on email
Waarom stellen we de ontvanger van het WIFI signaal niet ter discussie?
Zo heb ik een ander WIFI kaartje in m'n laptop gegooid na tegenvallende resultaten. Dit verbeterde zowel de snelheid als betrouwbaarheid.

Edit: lees nu dat het om iphone gaat... wordt lastig WIFI kaartje vervangen :+

[Reactie gewijzigd door Cheater op 2 augustus 2017 10:16]

Inmiddels al ruim twee weken weg. Volgens de fabrikant was het een rma. 4Launch doet nog zelf onderzoek. Nu tijdelijk mijn experiabox weer als WiFi ingesteld, die heeft gelukkig beter bereik.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden