Specificaties 4GB GDDR5 • DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC (Retail) Review

malfunctioning 5 juli 2017, laatste update op 5 juli 2017, 283 views

KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC (Retail) (Product gekocht)

Kaartje die ter vervanging van mijn ATI HD3650 kwam. Werkt uitstekend! Draait in combinatie met een Xeon X5460.

Pluspunten

• Temperatuur erg goed tijdens games.
  • Geen 6-pin power connector.
  • 1080p games draait hij prima.
  • Goedkoopste 1050Ti op het moment.
  • 4GB VRAM
  • HDMI 2.0

Minpunten

• Fans draaien altijd.
  • Niet de mooiste 1050Ti.

De doos.

Niet heel indrukwekkend.

De inhoud van de doos.

Nog steeds niet heel indrukwekkend.

Plastic pracht.

Ik moet zeggen, ik ben erg tevreden over de plastic behuizing, hij voelt erg stevig aan.
Ook ben ik erg tevreden over de grootte van het koelblok, prima formaat.

Van het rode team naar het groene team.

Eigenlijk was ik van plan een AMD kaart te kopen voor de verandering, maar deze zijn momenteel niet te krijgen dankzij de mining rage. :(

Het beestje draait samen met een Xeon X5460, 8GB DDR2 RAM in een Asus P5K-VM.
Een knutselprojectje omdat ik nog socket 775 pc had liggen en benieuwd was of aliexpress Xeon's het daadwerkelijk doen. Het antwoord is ja. (Erg leuk!)

Ik heb geen benchmarks uitgevoerd, omdat ik toch weet dat deze kaart niet tot zijn volle potentie zal komen met de Xeon X5460.
Tot nu toe heb ik games als GTA V, Borderlands en Paladins probleemloos op high settings gespeeld. (resolutie 1080p boven de 60 fps)
Enkel GTA V heeft wel eens de neiging om onder de 60 fps te vallen, maar dit is te wijten aan de CPU.

Het is jammer dat deze kaart ondanks dat hij erg koel is tijdens normaal gebruik nooit ophoudt met draaien. Ook kan je de fan snelheid niet op 0% zetten met MSI afterburner.
De fan maakt overigens niet veel herrie en komt zeker niet uit boven het geblaas van mijn CPU koeler tijdens games.

Heb jij ook een KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC (Retail)?

leuke mini review :)
zit op deze kaart echt geen 6-pin power connector ?
Op alle andere 1050 ti "s wel toch ?