Specificaties 23,8" • 2560x1440 • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkVision ThinkVision P24h Zwart Review

Swelson 5 juli 2017, 595 views

Lenovo ThinkVision ThinkVision P24h Zwart (Product gekocht)

Twee modellen in gebruik. Prima monitors, zeker voor de prijs.

Pluspunten

• macbook opladen via USB C
  • hoge resolutie
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • USB (A) hub

Minpunten

• bouwkwaliteit is ok
  • alleen USB-C kabel meegeleverd, geen Displayport of HDMI
  • pixels zijn vrij klein

Ik heb twee van deze monitors aan mijn Macbook Pro hangen.

Levert voldoende vermogen om macbook pro 15" mee op te laden.

IPS paneel, dus prima kleuren en inkijkhoeken

USB hub: kun je je USB A apparaten op aansluiten

Let wel op: Deze monitor is bijna 24". Ik zit af en toe te turen naar de kleine tekst op het beeldscherm. Een kleiner formaat moet je echt niet kiezen bij deze resolutie. 25" - 27" is misschien wel beter voor deze resolutie.

Heb jij ook een Lenovo ThinkVision ThinkVision P24h Zwart?

Staat de usb-hub ook direct aangesloten op de usb-c video ingang? Kortom, kan je een toetsenbord en muis aansluiten op de monitor en deze verbinden met een laptop doormiddel van usb-c en tegelijk opladen door dezelfde kabel? (1 kabel voor opladen+muis+laptop. Jammer dat er geen internet poort op zit, dan was het direct een dock.)
Als ik je goed begrijp: ja.

Mijn setup: 2 x deze monitor via 2 USB-C kabels aan mijn Macbook Pro.
USB apple Keyboard hangt aan de USB-A poort van een van de monitors.
Touchpad via Bluetooth aan Monitor
en soms verbind ik mijn telefoon of een USB stick aan mijn Macbook bia het USB hub in een van de monitors.

Mijn 15" Macbook Pro wordt tegelijkertijd opgeladen door een van de monitoren, ze leveren voldoende stroom hiervoor.
Ik zie online dat de monitoren maar 45watt leveren, zou hiermee wel oppassen. Lagere wattage kan de accu vele malen sneller laten slijten.

En natuurlijk bedankt voor de snelle reactie! Ik zal even zoeken naar reviews die het paneel testen en misschien zal dit wel mijn nieuwe monitor worden. Net genoeg laadvermogen voor 13" non touchbar macbook :)
Kleine pixels :?

Ik denk eerder dat je instellingen voor het schalen van het beeld niet goed staan
Klopt het dat de randen niet zo dun zijn als ze lijken? Ik las namelijk over 27 inch versie dat het plastic wel dun is, maar dat het scherm zelf (dus de pixels die daadwerkelijk aanstaan) niet helemaal tot de rand komen, waardoor de effectieve bezel dus toch een stukje dikker is. Is dat bij deze 24 inch versie ook zo? (Zie deze link)

[Reactie gewijzigd door city17 op 27 oktober 2017 10:37]

Zie de productafbeeldingen bij dit product. Die zijn vrij waarheidsgetrouw. Inderdaad een dunne kunststof rand, vervolgens de glasplaat. De pixels van het scherm komen echter niet helemaal tot de rand van de glasplaat.
Dank. Heb je er geen last van als je 2 monitors naast elkaar zet?
Nee, totaal niet. Ik zie het niet meer als ik aan het werk ben met deze schermen naast elkaar.