Specificaties Draadloos Azerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop S520 (Azerty) Review

eX0duS 30 december 2009, laatste update op 30 december 2009, 1.586 views

Logitech Cordless Desktop S520 (Azerty)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Fijne muis (beter dan de andere sets die ik gehad heb)

Minpunten

• Knoppen slijten vrij snel
  • Polsondersteuning had ik liever gehad dat je deze er af kunt nemen

Ik heb deze set gekocht, omdat ik eindelijk eens van de kabels af wilde.
Van te voren weet je eigenlijk nooit of een set aan je eisen gaat voldoen. Dit was dan ook een gok natuurlijk.
Wat ik héél belangrijk vond, is dat de muis goed zal reageren.
Ik heb ook diverse andere sets gehad, waaronder een Logitech MX3200, LX7, maar bij deze reageerde de muis mij gewoon te langzaam. Het hele "laser" principe kon me ook niet zo bekoren, net zo min als de extra functie knoppen, die ik toch niet gebruik.

Kwaliteit
De knopjes zijn vrij laag. Het typgemak is goed. De muis is niet als te groot, wat ik wel fijn vind.
Wel slijten de letters op de knoppen bovengemiddeld hard. Of dit exemplarisch is weet ik niet, maar het is wel jammer.

Uiterlijk
Het plaatje doet vermoeden dat het een vrij grote set is, vooral het toetsenbord. Dit valt echter heel erg mee.
De polsondersteuning is vrij groot, maar niet hinderlijk aanwezig.
Wat mij betreft hadden ze deze weg mogen laten.

Gamen
Tot nu toe is er prima mee te gamen. Het is natuurlijk geen echte gamers set, maar ik moet zeggen dat het zeker niet tegen valt. De muis reageerd meer dan snel genoeg. Deze is ook niet heel zwaar, in mijn geval ligt hij ook prima in de hand.

Extra knoppen
Deze set heeft niet een heel arsenaal aan extra functie knoppen, wat een goed ding is wat mij betreft.
Er zit een volume regeling op, en nog wat extra knoppen. Het maakt de set ook niet overdadig lomp.

Plug & play
Aansluiten gaat simpel, gewoon via de USB. Dit is gewoon legacy ondersteuning, de set werkt dus ook in je BIOS etc.

Voor deze prijs kun je het eigenlijk niet laten liggen. Ik heb tot nu toe nog geen betere set gehad, en de andere desktop sets waren allemaal duurder.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop S520 (Azerty)?

Ik kan het slijten van de knoppen bevestigen. Op het setje dat ik op het werk heb zijn op diverse toetsen de letters al volledig weggesleten. Het scheelt dat ik blind kan typen, maar het zou niet mogen gebeuren. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt met een Logitech set.
Ik heb dit bij menig Logitech set al meegemaakt, ik de de toetsen van mij S510 desktopset al eens vervangen, naar een maand of 2 slijten de eerste toetsen al, een zeer teleurstellende bouwkwaliteit.

Ik ben van mening dat Logitech de toetsen opzettenlijk van inferieure kwaliteit maakt om zo mensen regelmatig een nieuwe set te laten kopen.

Tevens ondersteunt Logitech geen KVM's met de drivers.
Is dat geen garantiekwestie dat slijten van letters. Ik heb ooit eens problemen met een muis uit garanatie gehad van Logitech en die deden niet echt moeilijk. Ik vermoed dat er over een versleten opdruk geen enkele discussie zal zijn > remplace!