WD WD TV Live (2009) Review

Jeroenimoes 27 november 2010, 954 views

WD WD TV Live (2009)

Pluspunten

• beeldweergave
  • stil (passieve koeling)
  • compact
  • design

Minpunten

• erg licht
  • meegeleverde firmware

Geluidskwaliteit Score: 4
De WD TV Live mediaspeler werd door mij aangeschaft om HD content te kunnen afspelen op mijn TV. Voornamelijk voor het afspelen van 1080p en 720p .mkv films en TV Series. Ik koos voor de WD in tegenstelling tot een Popcorn Hour voornamelijk voor het prijsverschil, en omdat naar mijn mening de verschillen in features minimaal waren.

Eigen ervaringen
Het toestelletje weegt niks, maar voelt desondanks degelijk afgewerkt aan. Het ontwerp is prima, en komt overeen met de stijl van WD's externe harde schijvenlijn My Book. Ikzelf gebruik de TV Live dan ook samen met een My Book Essential van 1 TB.

Het lage gewicht kan een nadeel zijn als je er redelijk zware kabels aan hangt: een goede HDMI kabel is al snel zwaarder dan de TV Live. Hierdoor kan het zijn dat de kabel ' trekt' aan het apparaatje en dit van zijn plaats schuift. Ik heb er zelf een Monster HDMI kabel aan hangen en door goed positioneren is er verder geen probleem. Het kleine afstandbedieninkje voelt wat goedkoop aan.

Ik heb wel problemen ondervonden met de LAN aansluiting. Op een of andere manier maakt een LAN kabel slecht contact, waardoor ik met tandenstokers de connector heb moeten fixeren in de aansluiting.

Verder waren de eerste firmwares niet vriendelijk voor het online gebruik: het apparaatje hing zich vaak op bij het kijken van YouTube video's. Dit is middels firmware updates inmiddels helemaal opgelost.

Om toch positief af te sluiten: Ik heb absoluut geen enkele aanmerking over het belangrijkste: de beeldweergave. Films starten snel en lopen vanaf het begin vloeiend. Ik heb bij geen enkele film een stottering in het beeld of artefacts ontdekt, en heb er inmiddels al de nodige uurtjes film mee gekeken. Ook is het apparaatje 100% stil door zijn passieve koeling.

Heb jij ook een WD WD TV Live (2009)?