Netatmo Presence Review

Hordo 3 juli 2017, laatste update op 3 juli 2017, 858 views

Netatmo Presence (Product gekocht)

De Netatmo Presence is een goede buitencamera met uitstekende features en gebruiksvriendelijkheid. Grootste nadeel is eigenlijk de prijs, die aan de hoge kant is.

Pluspunten

• Geen aparte voeding
  • Mooie app
  • Simpel te installeren
  • Ingebouwde buitenlamp

Minpunten

• Prijzig
  • Redelijk groot
  • Alleen draadloos

Kwaliteit Score: 5
Op zoek naar een buitencamera die je kunt aansluiten op alleen een stroompunt? Dan is dit eigenlijk de enige keuze. De Netatmo Presence heeft geen aparte voeding maar hang je zo aan de muur en klaar is kees. Het enige dat je moet hebben is draadloos bereik, zodat de camera verbinding kan maken met de app.

Aansluiten is verder een fluitje van een cent, je download de app en je kunt een of meerdere camera's aansluiten doormiddel van een QR code. Vervolgens kun je snel en simpel de opnames bekijken die zijn gemaakt. De camera slaat alles op op een interne SD kaart, live of on-demand streamen gaat verrassend snel, de kwaliteit van de beelden is ook erg goed.

Verder heeft de camera een ingebouwde buitenlamp, die instelbaar is om bij beweging aan te gaan. Ook zonder deze lamp kan hij 's nachts opnames maken. Een ander voordeel is de herkenning van mensen, dieren en voertuigen, je kunt een gebied instellen waarbinnen de Netatmo kijkt of er beweging is. Als er iets wordt gedetecteerd dan wordt dit opgenomen en krijg je daar een notificatie van op je smartphone. Zover ik heb kunnen zien is de detectie tot nu toe goed, afhankelijk van hoe strikt je het instelt worden dieren, mensen en voertuigen goed opgemerkt. Al deze instellingen zijn overigens via de app te regelen.

De bouwkwaliteit is erg netjes en stevig. Je zou bijna denken dat het een Apple of Nest product is. Al met al ben ik zeer tevreden over het gebruiksgemak van deze camera. In verhouding tot vorige buutencamera's is het een groot voordeel dat hij alleen op kan nemen wat jij interessant vind. Je moet wel in de buidel tasten (alhoewel camera's van bijvoorbeeld Nest ook erg prijzig zijn), en je moet het ook maar net mooi vinden. Door de ingebouwde lamp is het geheel best groot, wat niet iedereen zal aanspreken. Daarnaast moet je zorgen dat het wifi bereik goed genoeg is, aangezien de camera niet op een andere manier aan te sluiten is.

Heb jij ook een Netatmo Presence?

Leuke review, kan deze camera ook samenwerken met een NAS?
Ja dat kan, als je NAS via FTP te bereiken is.
Goede review en precies op zoek naar zoiets! Ik ben wel benieuwd of de lamp ook aan te sluiten is op een schakelaar, of gaat ie alleen maar aan op detectie?
In een andere review las ik dat de reguliere schakelaar juist altijd op 'aan' moet staan zodat de Netatmo voorzien is van stroom voor alle functies. Via de app is deze dan handmatig aan te zetten of op detectie.
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad. Inmiddels heb ik de camera in huis en hangt ie aan de voorgevel. Het werkt echt goed, beeldkwaliteit is beter dan vooraf gedacht, maar het is inderdaad beter om hem niet aan een schakelaar te hangen. Als de schakelaar uit gezet wordt, is alles down.
Sorry dat ik niet gereageerd had, ik kreeg nu wel een bericht maar eerder niet blijkbaar. Fijn dat je er blij mee bent, ben ook nog steeds zeer blij, kwaliteit inderdaad goed he :)
Stel dat ik hem op een schakelaar installeren, want daar zit mijn buitenlamp op. Dat zou betekenen dat ik de schakelaar altijd op AAN moet hebben. Kan ik dan instellen dat hij overdag niet het licht aan moet doen bij beweging? maar alleen s'avonds?

[Reactie gewijzigd door Supreme op 13 september 2017 21:43]

Ja, kan op automatisch, uit of aan, automatisch gaat het licht alleen aan als het avond is.
Leuke review ! Maar kun je zelf de lamp vervangen of is dit een led oid?
Verder kwam nog een kleine typo tegen ; buutencamera's ;)