WD WD TV Live (2009) Review

dutchinteldude 29 december 2009, 1.199 views

WD WD TV Live (2009)

Pluspunten

• eenvoudig aan te sluiten
  • eenvoudige bediening
  • speelt bijna alle soorten multimedia formaten
  • netwerkfunctionaliteit
  • youtube afspeel mogelijkheid.

Minpunten

• gemis van menu in blueray films en gewone dvd films.

Geluidskwaliteit Score: 4
29-12-2009

Gisteren als eerste een western digital tv hd mediaplayer gekocht.
Helaas had deze geen functionaliteit met betrekking tot downmix van dts kwam ik achter en ik had zelf geen dts reciever.

Toen via internet via azerty(die had hem nog op vooraad voor een geschikte prijs)besteld en zelf bij hun opgehaald.

Unboxing
Als eerste wat je aantreft is een kleine doos en je vraagt jezelf af van hoe kan zoiets kleins dat soort eigenschappen hebben om alles af te spelen.
netjes de doos open en je treft er de nodige handleidingen in en kabels.
In eerste instantie zit er op de voedingsstekker een engelse stekker deze direct vervangen door het europese model.

aansluiten
Nou dit was toch wel 1 van de eenvoudigste aansluitingen van een apparaat in jaren wat ik had gedaan.
ik het zelf nog een kwaliteits hdmi kabel deze achter in het kastje gestoken en vervolgens in de hdmi ingang van de tv gestoken.
vervolgens hem aangesloten via de netwerkkabel op mijn netgear router.
En als laatste natuurlijk aangesloten op het stroom.
te simpel voor woorden.

aanzetten en testen maar
Zodra je de western digital aanzet kom je in een eenvoudig menu terecht.
bij mij gaf hij direct aan dat er een firmware update was en deze heb ik direct laten uitvoeren.
hij had dus waarschijnelijk alle netwerk gegevens al gevonden en deze automatisch ingevoerd.
na de firmware update de menu's doorgelopen.
deze zijn erg eenvoudig en makkelijk te begrijpen.
ik had als eerste een usb stick getest met de sample's die wd zelf leverd op de dvd.
deze speelden allen zeer perfect af zowel beeld en geluid(op een sharp aquos full hd)
hierna heb ik via mijn vaste pc(waar de films op staan)een gedeelde map gemaakt zodat deze benaderbaar is via de wd live.

Eenmaal bij video kun je via je netwerkshare je gedeelde map vinden hier had ik een aantal divx,xvids,mkv,blueray,iso,img en vob dvd files al staan om mee te testen.
en bij allen ging dit wederom perfect ook de dts downmix werkte uitstekend.

de kleuren zijn perfect bij weergave en het geluid was ook prima.
heb zelf geen haperingen gehad bij geen enkele film een aantal 1080P's ook getest zowel in een iso als uitgepakt via het netwerk geen problemen mee gehad.

het enigste wat mij wel opviel was het gemis van de menu's die je normaal hebt bij een dvd of blueray.
Ik hoop dat WD dit zeer snel oppakt in een volgende firmware upgrade.

dan is dit het perfecte multimediakastje voor een geschikte prijs voor mij dit jaar en de jaren die komen.

Heb jij ook een WD WD TV Live (2009)?