HP Pavilion dv7-3080ed (VT344EA) Review

Chezzer 28 december 2009, 1.027 views

HP Pavilion dv7-3080ed (VT344EA)

Pluspunten

• Processor
  • Ruim toetsenbord, lichtgvoelig touchpad en functionele touchfields (volume-slider en media-toetsen)
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Stil

Minpunten

• Behuizing is niet robuust
  • Accuduur is niet geweldig.
  • Videokaart valt uit de toon bij de rest van de hardware.

Ten tijde van aanschaf was deze laptop met een kleine 1100 euro de goedkoopste met een Core i7 processor. Met deze laptop heb je een mooie allrounder. Met een Nvidia GT230 onder de motorkap heb je een redelijke midrange kaart. Qua hardware is het eigenlijk het 'zwakste' element. Maar goed, je kunt er redelijk mee gamen. Het is echt een desktopreplacer; niet alleen vanwege de grootte, maar vooral vanwege de niet al te robuuste behuizing is deze laptop vooral geschikt voor thuisgebruik.

Voor Linux-gebruikers is deze laptop sinds de BIOS-update in december een prima optie. Out of the box werkt vrijwel alle hardware; het enige wat ik handmatig moest instellen was het type geluidskaart om de geluidskwaliteit te verbeteren en de minijacks goed te kunnen gebruiken. Daarnaast heeft Nvidia zijn Linux-drivers voor de GT230M nog niet helemaal op orde, waardoor er bij het uitloggen en hibernaten een trillerig scherm krijgt.

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-3080ed (VT344EA)?

heeft deze laptop netzoals de dell laptops met de Core i7 ook last van het throttelings probleem? (zie link: ST1747: dead Core i7's - 7x Bios Beep - MHz trips - too less A/C adapter?)
Heb deze laptop sinds half december (2009) en al een paar avonden flink gegamed. De boel werd erg warm geen problemen gehad.
Ik heb ook de Studio 17 met i7. Ben net als mijn voorganger voor de laagste prijs gegaan. De Dell mist bluetooth en voor de 2e hdd moet je een connector + inbouwframe kopen, beetje jammer. Het toetsenbord veert ook behoorlijk door, al kan ik er mee leven. Op dit moment is er nog een probleem met de '7 piepjes', maar daar valt mee te leven en wordt hopelijk binnenkort met een bios update opgelost.

Hoe zit dat bij deze hp? Lijkt me een mooi apparaat. Veel plezier ermee.
"Daarnaast heeft Nvidia zijn Linux-drivers voor de GT230M nog niet helemaal op orde, waardoor er bij het uitloggen en hibernaten een trillerig scherm krijgt."

Dit zal waarschijnlijk ook komen omdat de laptop standaard geleverd word met Microsoft Windows 7, 64 bits. Die 64 bit schijnt geen hibernate-functie te ondersteunen, en daarom hebben ze daar waarschijnlijk niet op gerekened. 8)7

Over de laptop kan ik zeggen, prima ding! Nog nooit Windows zo soepel zien werken! :)
De goedkoopste is niet helemaal waar. Bij Dell verkopen ze een studio 17 met ongeveer gelijke specs voor 849 (ex verzenden). Wel een andere videokaart. Volgens mij een actie tot eind januari 2010.
Ik heb hem nog in 2009 besteld en toen zat er nog een 7200 toeren HD bij. :O
Anders zou het deze HP zijn geworden. Mooi apparaat.
De stevigheid valt inderdaad tegen ook als je in het plastic achter het scherm drukt heb je behoorlijk veel speling. Vermoedelijk door het dunne LED scherm wat behoorlijk fel is maar de kleuren vind ik gemiddeld tot matig. Het geluid vind ik dan weer wel erg mooi. Standaard komt er 4gb mee in het systeem persoonlijk vind ik dat te weinig....