Specificaties Zuil speaker - Bekijk alle specificaties

Klipsch RP-280F (Bruin, Zwart) Review

Den Olli 27 juni 2017, laatste update op 1 juli 2017, 662 views

Klipsch RP-280F (Bruin, Zwart) (Product gekocht)

Het is Klipsch, Amerikaans, krachtig

Pluspunten

• Naadloos afgewerkt
  • Magnetische gril
  • Geen schroeven zichtbaar
  • Mooie bass
  • Goed en gedetailleerd geluid
  • De mdf plint oogt mooi
  • Stevig , duurzaam
  • Geschikt voor film en muziek

Minpunten

• Zwaar
  • Je hebt er ruimte voor nodig

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Na heel wat jaren proberen van bepaalde merken zoals Sony , magnat , dali en polk audio , besloten om voor klipsch te gaan klipsch was altijd een droom , en deze droom komt nu uit .
Begonnen met de center , De klipsch rp 450 c , dan de subwoofer , De r 115 sw , dan de r- 15m's voor L-R , maar nu dan vervangen door de klipsch rp 280f's. En klipsch heeft voor mij het mooiste geluid en ook het geluid dat het dichtste bij cinema geluid komt . Klipsch , power . Detail . Emotion.

Klipsch RP-280F ,

De luidsprekers- de afwerking is zeer mooi .
Transparante grill , houd geen geluid tegen .
En zeer flexibel .
Naadloos design - geen schroeven zichtbaar .
Mdf satin plint
Mooie koper kleurige woofers 2x8 inch .
Grote hoorn 90x90 . Rubber materiaal .
Mogelijkheid om te bi-ampen
De luidsprekers leunen een beetje naar achter. Dit om het geluid beter naar je toe te sturen .
Het luidsprekerdoek is met magneetjes bevestigd en gemakkelijk af te nemen .

Geluid van de RP-280F
Klipsch is bekend om zijn hoorn geladen luidsprekers
Het is simpel , je houd er van , of niet
Het geluid is erg mooi .
De grote rubberen hoorn geeft de hoge tonen mooi weer .
Niet te scherp of pijnlijk. Gewoon luid en duidelijk en
Heel gedetailleerd
De 2 x 8 inch woofers geven voldoende laag
De 90x90 hoorn geeft een goed en gedetailleerd geluid weer
Maar subwoofer is zeker nodig voor het kijken van films .

Mijn versterkeuze

Ik heb gekozen voor een onkyo tx-rz800
THX gecertificeerd
Krachtig , veel opties , future proof
Kortom - ik denk dat de meeste versterkers goed passen bij klipsch , het draait ook allemaal om persoonlijke smaak.

Plaatsen van de klipsch .
Ik ben begonnen met het uitmeten.
Luidsprekers op dezelfde afstand .
Accueq room callibration van onkyo zijn werk laten doen
Achteraf wat bij gewerkt . Je checkt altijd beter dubbel .
De rp 280f's staan nu op 40 hz . - 1db
Ik gebruik konig OFC pure Copper luidspreker kabel 2x4mm met Nakamichi banaan stekkers

Ik gebruik meestal deze tips en deze werken goed .

Muziek .
Om te weten wat de luidsprekers nu echt in hun mars hebben , heb ik er wat bass rijke muziek bij gehaald.
Ik hou sowieso van stevige muziek .
Eerst en vooral , mijn favoriet klonk super door de klipsch
1ste nummer was - Push- universal nation .
Diepe bass , veel toeters en bellen

2de nummer, een hardcore nummer , een nummer met veel bass en toch ook tekst , De rp 280f's geven dan ook voldoende laag en teksten proper weer .
Paul elstak- i'm not an addictict

3 , nummer - een metal nummer , ruwe gitaren en veel gebrul . Ook bij zo een nummer hoor je wat de klipsch kan. Ik had het gevoel dat ik op een rock concert aanwezig was , klonk zo echt . Annihilator - deadlock

Voor het 4de nummer zocht ik iets rustiger .
Ja hoor , phil collins hoor ik ook wel eens graag
Die man zijn stem klinkt zo warm door de hoorn ,
Ik gebruikte een bekende , another day in paradise.

De eerste film die ik keek was
Transformers: Age of Extinction .
Deze heeft dolby atmos codering, wat natuurlijk zorgt voor heel veel laag en een geweldige surround . Voor de klipsch ook geen probleem , De stemmen zijn zo diep , alles klinkt zo echt en dichtbij . Natuurlijk gebruikte ik hier wel de subwoofer . De klipsch r-115sw . Wat ook een perfecte combinatie is met de 280f's.
Kortom . De film is echt gemaakt met diepe bass en veel effecten, wat je ook naar de klipsch gooit , ze zullen alles doen om jouw tevreden te houden , ik moet ze nu nog even los spelen . Maar uit de doos , klinken ze al geweldig.

Conclusie .
Grote luidsprekers
Je hebt er echt de ruimte voor nodig
Geen vervorming , geschikt voor hoge , maar ook lagere volumes , bij lagere volumes blijf je voldoende detail horen . Er gaat niets verloren
Ze zijn zwaar (30kg per stuk)
Stevig gebouwd
Super mooi afgewerkt
Spikes meegeleverd
Rubberen voetjes
Handleiding met voldoende uitleg over plaatsing en hoe je ze het beste kan instellen . En hoe je alles monteert of ophangt .
Ze geven echt een gedetailleerd bioscoop geluid .

Heb jij ook een Klipsch RP-280F (Bruin, Zwart)?

Het is Klipsch, wat verwacht je nu zelf. Vooral niet teveel, dan kan het ook nooit tegenvallen. Best wel zwaar , maar dat is een goed teken . Op die manier weet men zeker, dat de buren ook mee genieten.
waarom nog betalen voor de cinema ? Omdat het gras altijd veel groener is in de tuin van de buren, ik bedoel de audio dealer.
bij muziek geven ze voldoende laag , met mooi hoog , niet scherp , maar duidelijk , echt subliem !
Totdat je een keer, in een andere akoestiek (huis) terecht komt. Dan piep je gegarandeerd anders!

Veel plezier van je nieuwe luidsprekers! :)

[Reactie gewijzigd door Lip op 27 juni 2017 23:23]

En wat bedoel je daar mee ? Klipsch blijft goed klinken voor mij, de oudere series klonken te helder en scherp. Dat is waar . Maar de nieuwe rp lijn heeft dat opgelost en de hoorn klinkt veel minder scherp. Veel zachter en mooier .
Ik bedoel er helemaal niks mee. :) Een melige bui was dat.
Haha , oké. 😁
Ik bedoel er helemaal niks mee. :) Een melige bui was dat.
Aha, de smiley, dat was 't 'm!

Gelukkig maar, anders had je zomaar kunnen denken dat het een hele zure reactie was!
Vind je de review nu beter ? Grtz 😉
Ik had geen kritiek op jouw review! Maar hij is inderdaad beter dan vanmiddag.
Ja , heb hem in de rapte er in gefietst , dus vanmiddag even de tijd genomen en het verbeterd 😉 fijne avond nog !😉
Ik gebruik THX cinema voor films
Waarom gebruik je geen bit stream? Als de film in DTS:HD is wil je dat, is de film in Dolby TrueHD dan wil je dat de receiver dat gebruikt.

Veel plezier met je set!
Ja het is altijd wel met bit stream of de codering van blu ray , maar het gaat altijd samen met THX cinema , zoals dts hd master audio - THX cinema . Snap je 😊 dat is wat ik gebruik , en bedankt .
Ah kijk, ik wist niet dat dat mogelijk was.
Ja , zo zie ik het altijd op mijn onkyo , alleen dolby atmos, kun je niets kiezen, dan is het alleen dolby atmos . Ik zal eens een foto maken of zoeken. Grtz
Je review is erg lastig te lezen, mede door de vele comma's en overbodige spaties. Verder ben ik van mening dat het vrij oppervlakkig is en eigenlijk alleen maar positief gebracht wordt. Nu heb ik zelf thuis ook een Klipsch setje staan (RF-52 II, RC-52 II en RS-52 II in een combi) maar ik kan er zo een aantal nadelen van opnoemen.

Het is Klipsch, wat verwacht je nu zelf
Ik verwacht een goede speaker, welke er prima uit ziet maar ook een bass-aangelegen geluid heeft. Bass kan natuurlijk heel fijn zijn, maar ligt wel heel erg aan je smaak van muziek. Ik lees nergens wat voor muziek je er op geluisterd hebt en wat je smaak hierbij was? Heb je bij het maken van je keuze naar nog meer merken geluisterd? Bijv. Kef, Tannoy, B&W, Dali etc. En waarom is je keuze specifiek op deze set gevallen? Dergelijke informatie maakt je review een stuk beter, naast natuurlijk het eerder vermelde verbeterpunt voor wat betreft de leestekens.
Beste , bedankt voor de tips , en inderdaad , ik ben 4 jaar geleden begonnen met home theater . Mijn eerste set was echt goedkoop . Een Sony htib , goed maar niet voldoende .. De volgende stap was - Magnat monitor suprême serie met onkyo tx-nr 636 . Deze set heb ik een jaar gehad . Wij zijn dan verhuist naar een groot huis . Mijn kamer nu is 50 vierkante meter , De magnat kon niet de druk geven die ik wilde . Dan overgestapt op polk audio rti serie en dali zensor . Maar geen van beide hadden dat geluid dat ik wilde . Klipsch was altijd wel een droom . Maar nooit het geduld gehad en ook niet het geld . Ik heb toen na 2 jaar en half sukkelen beslist om alles te verkopen en opnieuw te starten. Opnieuw een onkyo gekocht , maar de betere versie . De rz lijn , en zo is klipsch is mijn leven gekomen. De oudere series van klipsch klinken niet slecht , maar de hoorn met abs afwerking kan soms te scherp klinken . De rp lijn gebruikt een rubber hoorn en dat lost veel op . Minder scherp . Klinkt veel warmer .ook versterker keuze kan veel doen denk ik . En mijn muziek is deep house . Metal . Hardcore. Allemaal muziek met diepe bass . De rp 280f's geven voldoende laag . Maar met een sub is alles altijd beter . Zeker bij films . En zal de review wat aanpassen . Bedankt . En nog een fijne avond !