Philips 43PUS6401 Zilver

Specificaties 43" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 43PUS6401 Zilver Review

akooijman 25 juni 2017, laatste update op 21 juli 2017, 221 views Product gekocht

Philips 43PUS6401 Zilver

Prima beeld, ambilight is leuk, standaardinstellingen zijn voor zowel beeld als ambilight knudde. Dolby geluid speelt niet goed af op mijn Denon AVR X2000 systeem. Internet, satelliet en kabel spelen alleen in stereo. Kodi speelt wel Dolby 5.1 films goed af.

Pluspunten

• Nette opbouw
  • Voldoende poorten
  • Android TV

Minpunten

• Dolby problemen.
  • Hikjes in het geluid.

Prima beeld, ambilight is leuk, standaardinstellingen zijn voor zowel beeld als ambilight knudde. Neem een paar uur de tijd om de instellingen naar je wens aan te passen.
Dolby geluid speelt niet goed af op mijn Denon AVR X2000 systeem: Internet, satelliet en kabel spelen alleen in stereo terwijl de versterker netjes automatisch lijkt te schakelen tussen Dolby, DTS NEO en Stereo.
Kodi (een van de Android Apps) speelt wel Dolby 5.1 films van mijn netwerkschijf goed af, in surround.
Android TV heeft niet heel veel apps, maar voldoende. Streamen en youtube bedienen vanuit google chrome en android werkt bijna vlekkeloos.
Soms ook hikjes in het geluid, alsof de lipsync of Dolby zich opnieuw instelt. Bij mijn oude Sony Bravia icm met Ziggo Horizonbox en X2000 nooit last van gehad. Het lijkt dus aan de philips te liggen - er wordt op internet geklaagd over Netflix en (geen) Dolby.
Erg jammer. Als dit goed werkt is het een subliem toestel.

Heb jij ook een Philips 43PUS6401 Zilver?

Hallo
Heeft deze tv ook fysieke knoppen op de tv zelf, om de tv aan te zetten, kanalen te veranderen/volume aan te passen?
Ik heb hem namelijk in een outlet gekocht zonder afstandsbediening.
Mvg
Benjamin
Er zit aan de achterkant een klein joystick achtig knopje waar je de tv mee kunt bedienen, misschien bruikbaar voor noodgevallen, of om het apparaat op de juiste hdmi poort te zetten, maar voor dagelijks gebruik lijkt dat me geen pretje.
In mijn configuratie - Horizon box, Denon AVR X2000 staat hij bijna altijd op een hdmi kanaal, en werken de volumenregeling van de horizon box, van de denon en van de TV allemaal op de Denon.
Kanalen schakelen uiteraard via de Horizon. Youtube en andere streams schakelen automatisch de TV om. Kodi bedienen moet via de afstandbediening, heb ik niet geprobeerd via het joystickje, maar lijkt me een treurnis...
Er zit aan de achterkant een joystick achtig knopje, voor nood wel bruikbaar, voor dagelijks gebruik lijkt het me niet handig. Ik weet niet of je er 'alles' mee kan.
In de praktijk schakel ik zenders op de horizonbox, volume regelt met de ab van TV, Horizon of Denon, voor youtube en andere streams schakelt de TV zelf om (en terug).
Of je Kodi en andere apps kunt bedienen, of de interne (satelliet) tuner goed kunt gebruiken met het joystickje? Ik betwijfel of je dat lang volhoudt.