Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop Review

Tok Tok 22 juni 2017, laatste update op 22 juni 2017, 155 views

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Product gekocht)

Ik schrijf deze review omdat ik zeer ontevreden en teleurgesteld ben door dit toetsenbord. Bijna alle aspecten ervan stellen mij teleur en ik kom weer tot de conclusie dat microsoft totaal geen verstand heeft van useability. Zoals windows functioneert, zo is dit toetsenbord ook ontworpen.

Pluspunten

• Het design

Minpunten

• Kantelt naar voor bij druk op voorkant
  • Multimedia toetsen zijn onlogisch
  • Muis is zwaar
  • Toetsen registreren niet makkelijk

Het meest irritante aan dit toetsenbord is (en zo ook bij een vorig microsoft toetsenbord dat ik had) dat het toetsenbord vaak niet reageert bij de aanslag van de eerste toets. Dit gebeurt nadat ik een tijd niet meer heb getypt, ik denk dat het is om de batterij te besparen. Het is hoogst irritant, je mist vaak de eerste letter van een woord en in mijn geval ook van het eerst cijfer van een getal. Je moet dit dan weer herstellen en dat werkt niet lekker.

Daarnaast moeten de toetsen goed aangeslagen worden om geregistreerd te worden. Behoorlijk irritant en iets dat ik niet verwacht van zo'n duur toetsenbord.

Na ongeveer een half jaar gebruik heb ik de muis ingewisseld voor een bedrade muis van 10 euro. De meegeleverde muis weegt namelijk behoorlijk met als gevolg dat je je doel voorbij schiet met je aanwijzer of het lastig is om kleine precieze bewegingen met je cursor te maken. De muis die hier bij zit voelt aan als kei, groot rond en zwaar.

Wat mij ook irriteert is de keuze van multimedia toetsen. Eigenlijk gebruik ik er maar 1 op dit moment. Dat is de pauze knop voor de muziek. Dit is handig maar ik mis heel erg een vooruit en achteruit knop hiervoor. Er zit op dit plek nu een sneltoets het configuratiescherm(?!), wie heeft er in godsnaam een sneltoets nodig voor het configuratiescherm... Dit is typisch iets voor microsoft, totaal niet nagedacht over de gebruiker en de doelgroep.

Ik zou dit toetsenbord aan niemand aanraden. De ergonomische kant is leuk en er zijn niet veel toetsenborden met een mooi design maar dit ding werkt voor geen meter.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop?

Misschien die van jou even inruilen voor een werkend exemplaar?

Ik heb er 2, beiden nog nooit een toetsdruk gemist, en beide kan ik de toetsen juist zachtjes indrukken voor het geregistreerd word.
Als jij zegt dat jij er geen last van hebt is het miss wel de moeite om dit te doen. Maar toch twijfel ik eraan omdat mijn vorige microsoft toetsenbord hetzelfde had..

Ik ga de ontvanger is dichterbij het toetsenbord plaatsen, eens kijken of dat helpt. :)
Zelf heb ik dit toetsenbord nu +/- 2 jaar - daarvoor had ik jarenlang de voorloper ervan (ook de ergonomische versie).

Gemiddeld werk ik er iets van 10 uur per dag op, 6 of 7 dagen per week... en het werkt voor mij perfect.

Dus het kán wel goed gaan :p

Overigens heb ik die muis meteen weggekiepert en een Logitsch MX Master gekocht... zo goed als het toetsenbord ontworpen is, zo slecht was die muis - vond ik...

Wellicht moet je eens van USB-poort veranderen voor de aansluiting; het kan ook zijn dat juist die poort op slaap gaat als je even niets doet (en dat het verder los staat van het keyboard zelf).

Het losse numPad vind ik ook prettig, om berekeningen op te doen; net alsof je een wireless calculator in je hand houdt.