Innr Starter kit Retrofit E27 (2 lampen, met Bridge) Review

tweakmiv 21 juni 2017, 128 views

Innr Starter kit Retrofit E27 (2 lampen, met Bridge) (Product gekocht)

Product ziet er goed uit en werkt. Nadeel is dat je een online account moet aanmaken en de app moet hiermee inloggen voordat je gebruik van je lampen kan maken. Ander nadeel is dat het systeem traag werkt lampen gingen pas na 20 seconden uit.

Pluspunten

• Simpele configuratie
  • lage prijs
  • werkt

Minpunten

• Online verbinding nodig voor bediening
  • niet te koppelen met fhem of ander homeautomation software
  • trage reactie

Kwaliteit Score: 4
Wat je in de doos krijgt zit goed en netjes verpakt. De handleidingen zijn duidelijk en als je een internet verbinding hebt is alles snel werkend te krijgen.

Installeer de bridge en lampen. Installeer de app, in mijn geval voor android.

Bij opstarten van de app moet je een online account aanmaken. Dit kan volledig in de app echter moet je het account eerst bevestigen via de link die je in een email toegestuurd krijgt voordat je verder kunt met de app.

Het ontdekken van de bridge gaat eenvoudig net zoals de lampen. Zolang je de handleiding volgt.

Als je een lamp toevoegd worden er drie scenes aangemaakt:
  • welke de lampen 50% dimt.
  • Lampen allemaal aan.
  • Lampen allemaal uit.
Lampen kun je aan en uit zetten en dimmen. Het licht is een mooi zacht licht.

Bij het dimmen merk je dat er een vertraging in zit tussen en schuiven van slider en wanneer het licht wekelijk dimt.

Na een paar dagen proberen blijkt dat er soms een behoorlijke vertraging zit tussen actie op telefoon en werkelijk actie bij lamp. Soms kwam het voor dat het meer dan 20 seconden duurde voordat de lamp reageerde. Voor mij en mijn vooral mijn vrouw niet acceptabel.

Volgende is meer voor de tweakers onder ons:
Ik had de intentie om dit systeem toe te voegen aan mijn fhem home automation software. Ik had voordat ik het kocht al gegoogled of deze werd ondersteund door enige software wat niet het geval was.
Ik heb wel wat programmeer en reverse engineering ervaring dus heb geprobeerd dit te achter halen echter alles gaat via versleutelde verbindingen dus ik heb de makkelijke weg maar gekozen en heb een Hue bridge besteld.

Heb jij ook een Innr Starter kit Retrofit E27 (2 lampen, met Bridge)?