Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart Review

DamirB 21 juni 2017, laatste update op 8 augustus 2017, 8.508 views Product gekocht

Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart

De Mi powerbank is een zeer scherp geprijsde powerbank die 10000mAh in een zeer strakke en compacte behuizing stopt.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Grote capaciteit
  • Premium feel
  • Laadt snel op
  • Word niet warm tijdens gebruik
  • Zeer scherpe prijs

Minpunten

• Vingerafdruk magneet
  • Maar een USB A poort
  • Geen USB C
  • Iets zwaar misschien
  • Korte en witte kabel

Ik had hiervoor een goedkope powerband die maar 2000mAh had, die slurpte mijn OnePlus 3 zo leeg.
Ik heb recentelijk een review over de Xiaomi Mi Band 2 geschreven en voornamelijk de prijs/kwaliteits verhouding sprak mij erg aan.
Daarom ben ik voor mijn nieuwe powerbank bij xiaomi gaan kijken, en een 10000mAh powerbank in een slanke en strakke behuizing voor 29euro lijkt mij een heel mooie deal.

Verpakking

De Mi Powerbank 2 komt in een Apple achtige verpakking met informatie in het chinees, typisch Xiaomi dus.
In de verpakking vinden we de powerbank zelf en een witte USB kabel, ik had graag een zwarte gezien, dat had wat strakker gestaan.
Bij mij zit er een sticker met Nederlandse instructies overheen van externebatterij.nl

Eerste indruk

De powerbank voelt zeer premium aan, hij is gemaakt van aluminium en voelt stevig aan, misschien iets aan de zware kant (216gram).
De matzwarte afwerking ziet er super strak uit maar er zaten vrijwel gelijk al veel vingerafdrukken op.

Aan de voorkant vinden we een USB A poort, een micro USB poort, en een aan/uit knop met led indicators voor de batterij.
Helaas is er maar een USB type A poort, een powerbank van 10000mAh moet toch wel minstens twee apparaten tegelijkertijd kunnen opladen.
Ook was misschien een USB type C poort leuk geweest maar daarvoor heeft xiaomi ook een pro versie (pricewatch: Xiaomi 10000mAh Powerbank Pro Zwart)

Gebruik

Ik heb de powerbank eerst volledig opgeladen met een bijgeleverde kabeltje.
Het kabeltje is belachelijk, hij is plat, dat is prima maar helaas wit en hij is zo achterlijk kort dat hij boven de grond blijft hangen als ik hem oplaad.
Het opladen van de powerbank gaat gelukkig lekker snel in combinatie met de Dash Charger van de OP3.

Hierna heb ik mijn opladers aan de kant geschoven en eerst mijn OnePlus 3 (3000mAh) en mijn iPad air (8827mAh) de iPad stopte met opladen op ongeveer 70% toen was de powerbank leeg.
Vergeet niet dat de apparaten ondertussen aan staan en dus ook stroom gebruiken.

Als je een powerbank alleen maar gebruikt voor je smartphone is deze powerbank zeer geschikt, zeker als je een iPhone hebt aangezien je die meer dan 3 keer kan opladen.
Het opladen zelf gaat ook snel genoeg omdat de USB poort 5V/2A geeft, meer dan je standaard iPhone oplader.

Fun fact: Met de powerbank kan ik mijn Xiaomi Mi Band 2 142 keer opladen wat genoeg is voor 4260 dagen gebruik.

Ik denk dat deze powerbank voornamelijk iets is voor op vakantie, mee naar het strand of tijdens de reis, en hiervoor is hij in mijn ogen zeer geschikt, nette prijs, voelt premium aan en natuurlijk een flinke capaciteit, toch had ik graag een extra USB poort gezien, voor als je de iPhone van je maat ook wilt opladen.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart?

Vergeet ook niet dat je "verlies" bij het omzetten van de spanning hebt.
10Ah @3.7V = 37WH. Bij 5V is dat dus 37/5 = 7.4Ah (als de step-up regelaar een rendement van 100% heeft), dat is dus niet genoeg voor je iPad ;)
Duidelijk verhaal en plaatjes :D

Zelf de oude 16k nog altijd in gebruik, totaal geen klagen. Dit is wel een stuk eleganter/compacter ...