AVM FRITZ!DECT 200 Edition International Review

1ehans 19 juni 2017, 91 views

AVM FRITZ!DECT 200 Edition International (Product gekocht)

goedkope monitoring zonnepanelen, verder problematisch en slechte connectiviteit met Fritz!box 7581

Pluspunten

• eco systeem met Fritz, oa schakelbaar met Fritz!Fon
  • compacte bouw
  • temperatuurmeter

Minpunten

• firmware / connectie Fritz!box
  • slechte ondersteuning AVM
  • Veel te hoge prijs

Ik heb mijn huis aardig uitgerust met Fritz! apparatuur en eigenlijk tot eind 2016 naar tevredenheid. Toen kreeg ik een 7581 router en begonnen de problemen. De Dect!200 is daarvan onderdeel helaas...
Ik heb de dect!200 gekocht na eerder een Wemo intelligent stopcontact te hebben aangeschaft. bij de gedachten aan verdere uitbreiding van meerdere stopcontacten is dat de Dect!200 geworden ondanks de hoge prijs, overigens op eBay Dld zijn ze vaak rond 30 euro te vinden. Helaas werkt dit apparaat echter niet met de Fritz 7581 en heb ik ten einde raad maar een 7340 van marktplaats geplukt. Tot mijn stomme verbazing werkte de Dect daar wel mee, weliswaar met de oude UX van Fritz.
Ik probeer inmiddels al ruim 2 weken van de AVM helpdesk ondersteuning te krijgen, maar zelfs de vraag wat de laatste firmware is wordt afgedaan met een link hoe de update plaatsvindt. Daar kom ik dus totaal niet verder mee, net als eerder de problemen met de 7581
Wat wel een bijzondere toepassing is die ik ontdekte is dat ik van een kleine string van 3 zonnepanelen perfect met deze Dect de opbrengst kan monitoren. Zie bijgaande afbeelding. Je kunt exact de actuele opbrengst zien en geprognotiseerde jaaropbrengst. Ook de temperatuur kan worden gemonitord wat bel een bijzondere feature is.

Heb jij ook een AVM FRITZ!DECT 200 Edition International?

Hmm wat ik lees zitten je problemen in de 7581 en niet zozeer in de DECT 200. Je zegt zelf ook dat met de 7340 het wel goed werkt. Hoogstens de ondersteuning van de firmware. :) Jammer dat je daar je oordeel op basseerd.

W.b. de 7581 heb ik veel klachten over gelezen! Erg jammer de AVM wat toch bekend staat als een betere modem leverancier zich zo in de kaart laat kijken met die problemen...

Tip over Ebay Duitsland is een goede!

Edit:

Voor de FB 7581 is een firmware update beschikbaar met in de opmerkingen: DECT:
Fixed connection issues with some DECT100/DECT200 devices

[Reactie gewijzigd door Henkie-Jan op 1 september 2017 16:30]

Je hebt gelijk dat mijn oordeel afhangt van de 7581 maar ik geef ook aan dat ik juist een Fritz eco systeem nastreefde en dat dat juist een valkuil is. Ik heb nu nog steeds getrubbel met mijn Fritz fon. Je bedient de dect!200 immers via je Fritz router. Ik heb weinig ervaring met andere merken omdat ik ruim 10 jaar bij XS4ALL zit. Ook met de laatste firmware nog altijd grote bugs!

[Reactie gewijzigd door 1ehans op 1 september 2017 18:58]

Erg jammer te horen. Heb veel standaard routers gebruikt die op zich deden wat ze moesten doen. De FB7490 doet het beter. Maar begrijp ik goed dat hij met ECO uit het wel goed doet?

Hoop dat ze het snel oplossen voor je! Lijkt me erg frusterend... :(