Specificaties GF 7800 GTX, 256MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV Review

-MeuL- 16 november 2005, laatste update op 18 november 2005, 960 views

Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV

Pluspunten

• Full Package
  • Stoere kaart + koeling
  • Snelste kaart op de markt!

Minpunten

• Drivers ( dit schijnt nooit 100% te kunnen? )
  • Slecht leverbaar

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een Asus 7800GTX TOP! Via tweakers.net/aanbod ben ik deze toch zeer moeilijk verkrijgbare kaart in handen te weten krijgen.
Mijn intentie was, als ik dan toch geld uitgeef op dat moment, doe ik het ook goed! En goed was het zeker..

Prestaties
De prestaties van deze TOP kaart zijn allom bekend dus veel woorden zal ik hier ook niet aan besteden. Uiteraard heb ik voor dat ik de kaart aanschafte uitgebreid rondgekeken naar reviews en benchmarks, en als je dan ziet dat deze kaart zelfs de X1800XT van Ati er soms nog uitknald was voor mij het besluit snel gemaakt. Voor optimale prestaties ben ik van mening dat een Dual Core processor het beste uit de bus zal komen, dit tezame met de FX reeks van AMD. Wellicht is dit nu nog niet 100% het geval maar ik weet zeker dat wanneer Games meer op Dual Core ontwikkeld worden het een hele vooruitgang gaat boeken..

Asus 7800GTX TOP
Asus maakt er zoals gewoonlijk echt een pretpakket van, mooie doos, zeer kleurrijk, en een aantal games + utilities.. Daarbij een mooie lederen cdhoes om het af te maken. Ook een TV-in/out kabelkastje & DVI -> VGA stekkers zijn van de partij!
De kaart bezet dmv zijn koeler afgeleid van de Artic Silencer 2 PCI sloten. Dit resulteerd echt wel in zeer goede koelprestaties, denk hierbij aan zo'n 38 graden idle, en rond de 50 stressed..

Heb jij ook een Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV?

Je bent ook niet verplicht om de meegeleverde drivers te gebruiken h. Je kan beter naar de website van nVidia surfen en daar de Forceware drivers downloaden. Deze werken vaak beter dan de (verouderde) meegeleverde drivers.
helaas, van een review als deze worden we niet veel wijzer.
inderdaad, wat voor utilitys? wat voor scores? fotos misschien?
Leuke kaart,maar dat ie volgens jou(of een review)de 1800XT eruit knalt.....nee,dat doet de 7800GTX met 512MB nog niet eens als je AA en AF inschakeld,en daarvoor koop je juist zo'n kaart toch?Om alles op maximum te spelen,maar ik denk niet dat je dat zult merken als je niet kunt vergelijken.Kan ik ook niet met m'n 6600GT.