Specificaties Max. 200 producten (Multi prot.) + app - Bekijk alle specificaties

Somfy TaHoma Review

swimmer4 19 juni 2017, 218 views

Somfy TaHoma (Product gekocht)

De Tahoma heb ik nu bijna een week en bevalt me wel deze is eenvoudig te installeren en in gebruik is deze even simpel. Bij de Tahoma zit ook een afstandsbediening die je kan koppelen aan de Tahoma. De knoppen kan je vervolgens koppelen aan scenarios.

Pluspunten

• ondersteuning voor Homecontrol-IO
  • eenvoudig te installeren
  • via PC en app bedienbaar
  • meegeleverde afstandsbediening
  • z-wave ondersteuning met usb module
  • ondersteuning Velux Homecontrol-IO rolluiken

Minpunten

• app kan beter
  • geen onboard ondersteuning z-wave

Kwaliteit Score: 4
De Tahoma heb ik nu bijna een week.
Ik heb vorig jaar 4 rolluik van een Oximo IO motor voorzien. (bedienbaar met afstandsbediening) 1 rolluik heb was 10 jaar terug voorzien met een motor maar deze is bedaard met een knop te bedienen.
Ik zocht een oplossing voor deze rolluiken te bedienen over het internet en ook van een tijdsklok te voorzien. Ik kwam dan uit op de Tahoma samen met een "Inbouwontvanger RTS voor rolluiken (http://www.rolluikstore.nl/inbouwontvanger-rts-voor-rolluiken.html)". De inbouwontvanger heb ik gebruikt voor de oude rolluik motor. Ik heb deze ontvangen kunnen wegwerken achter de rolluik knop in de inbouwdoos (de knop werkt hierdoor ook nog).

Nu de Tahoma: het connectoren van de rolluiken met de Tahoma is kinderspel via de app/website. Maar nu heb ik ook een Velux rolluik en wou die ook aansluiten op de Tahoma en vermits Tahoma Homecontrol-IO ondersteund kon dit geen probleem zijn. Nu vond ik het meer niet hoe ik de Velux rolluik verbonden kreeg met de Tahoma. Uiteindelijk heb ik het gevonden en dit bleek niet eens zo moeilijk (zie filmpje https://www.youtube.com/watch?v=_RB-Rt18V1E)

Bij de Tahoma zit ook een afstandsbediening die je kan koppelen aan de Tahoma. De knoppen kan je[/video] vervolgens koppelen aan scenarios.

Heb jij ook een Somfy TaHoma?