TomTom Rider 450 (Wereldwijd) Review

HansM67 17 juni 2017, laatste update op 30 augustus 2017, 2.015 views Product gekocht

TomTom Rider 450 (Wereldwijd)

Een duur apparaat dat qua snelheid en update software/connectiviteit veel beter kan, dus per saldo veel te duur. Gelukkig niet de volle pond betaald. Wel een mooi leesbaar scherm en goed te bedienen met handschoenen.

Pluspunten

• robuust
  • scherm
  • routes goed in te stellen
  • levenslang updates die helaas niet werken
  • mogelijkheden

Minpunten

• updaten soms lastig
  • traag
  • duur
  • soms moeilijk routeopties in te stellen

Features Score: 4
Positiebepaling Score: 4
Kaartmateriaal Score: 4
Instructies Score: 2
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Updaten op 3 verschillende win10 pc's geprobeerd. De derde keer op mijn desktop: na 6 uur weer de connectie verloren met de 450, dus geef ik het op. Dit is ronduit belachelijk anno 2017. Ik kan me herinneren dat ik dit met mijn eerste tomtom ook had in 2007. Blijkbaar nog niets geleerd.

Vreemd dat je , als je de tomtom weer aansluit, heel kort een keuzemenu ziet waar je bijv kunt kiezen niet de nieuwe kaart van 6 gig te installeren maar wel de andere software. Ik hoopte zo deze horde te nemen. Helaas krijg je de kans niet want dit scherm verdwijnt binnen een halve seconde. Dit soort zaken maakt het wel triest en doet denken aan een Chinees B product.

Je kunt de 450 ook koppelen aan je wifi ap van je telefoon, maar je hebt toch nog een appel of windows machine nodig voor een update, met wat software. Ik ga maar even uitwaaien op de motor.

Ik heb de 450 nog maar net, ik hoop dat mijn beeld van dit apparaat nog verbeterd. Tot nu toe....

Update ( 30 08 17)

Ik heb inmiddels aardig wat ritjes gereden op de motor en het apparaat ook meegenomen op vakantie in de auto, naast mijn samsung s7 die google maps gebruikt.

Het updaten van het apparaat is uiteindelijk gelukt, vraag me niet waarom, maar ineens lukte het. Verbinden met met mobiel voor traffic info etc, helaas.....ik krijg wel het geluid op mijn headset goed en dat klinkt prima.

Zeker vergeleken met de S7 : het apparaat is traag, maar wel heel zuinig. De rider wordt ook niet warm, dus dat kan mogelijk de levensduur bevorderen. We zijn wel snelheid gewend met die moderne telefoons tegenwoordig...google is in de auto vlotter en handiger.

Het is leuk om een spannende route te plannen. Een meerwaarde zou ook zijn een route te kunnen kiezen zonder drempels en zo weinig mogelijk stoplichten.

Ik krijg het ook nog niet voor elkaar om het beeld in 3d te zetten zodat je de bochten fijn kunt voorspellen, zonder dat je een route hebt ingeprogrammeerd.

Het was graven, maar als je een eindbestemming kiest en je wilt daarvan een spannende route maken....dat lukt maar vereisde wel een boel zoekwerk in het trage menu.

Voor de rest, onder aan de streep, betrouwbare kaarten, weinig gekke dingen zoals uitval, een stevig ding dat waarschijnlijk jaren meegaat.

Ik heb er een voldoende van gemaakt, maar wel een krappe. Na zoveel generaties riders zou je beter mogen verwachten.

Heb jij ook een TomTom Rider 450 (Wereldwijd)?