Logitech ClearChat Comfort USB Review

muksie 20 juni 2011, 1.076 views

Logitech ClearChat Comfort USB

Pluspunten

• Geluidsweergave

Minpunten

• Te lange USB-stekker

Features Score: 4
Ik gebruik deze headset nu sinds oktober 2009, en heb er tot nu toe weinig over te klagen. Geluidsweergave is prima, geluidsopname heb ik nog te weinig gebruikt om een mening over te kunnen vormen. De headset voelt na langdurig gebruik nog wel eens een beetje klemmend aan, maar even iets verschuiven is over het algemeen voldoende.

Er zit een 'geluidskaart' in de USB stekker ingebouwd, echter is deze daardoor vrij lang (ruim 5 cm) en steekt daardoor erg uit. Aangezien ik deze met een laptop gebruik, moet ik af en toe een beetje opletten dat hij niet 'afbreekt'.

Ik gebruik deze voornamelijk onder Ubuntu 9.10, en werkt daarbij out of the box.

Update 20 juni 2011: Helaas stopte de linkerkant van deze headset or ca. een week geleden mee. Wat morrelen aan de kabel op de plek waar de kabel aan de headset gekoppeld is hielp een beetje, maar het werkt ook niet echt als je continue met je hand bij de headset moet zitten rommelen :( Ik heb nog geprobeerd of ik hem nog eenvoudig kon openschroeven, maar de schroefjes zitten onder het oorkussentje en ik zag niet hoe ik dat open kon krijgen. Dus toen maar gewoon een nieuwe headset aangeschaft...

Heb jij ook een Logitech ClearChat Comfort USB?

Toevallig overwogen deze vandaag te kopen.

Omdat de MacBook Pro microfoon niet werkt op vista en 7 in bootcamp, zocht ik dus een aparte geluidskaart om te kunnen skypen en praten in game.
Na lang zoeken uiteindelijk een gevonden voor €25, maar omdat mijn Microsoft Lifechat LX-2000 niet echt geschikt is voor gaming en de kabel wat stuk ging, overwoog ik deze te kopen (omdat deze een usb audiokaart heeft bijgeleverd).

Maar de verkoper heeft me aangeraden een Logitech PC Gaming Precision Headset te kopen dan voor €1 meer (€49 vs €50). Zeker geen spijt van mijn aankoop :)