Specificaties Stroom intern - Bekijk alle specificaties

Corsair Premium individually sleeved pro package (Type 4, Generation 3) - Voedingskabelkit Review

kwiedovb 16 juni 2017, laatste update op 19 juni 2017, 219 views

Corsair Premium individually sleeved pro package (Type 4, Generation 3) - Voedingskabelkit (Product gekocht)

Voor mijn nieuwe pc was ik op zoek naar een rood/zwart kleurenthema. Door wat tips en zoeken op internet kwam ik deze kabels tegen. Erg nette kabels, goede bouwkwaliteit en het gebruik van Parakoord geven deze kabels een erg nette uitstraling. De kabels zijn alleen niet bepaald goedkoop.

Pluspunten

• Het gebruik van parakoord geeft de kabels een strakke uitstraling
  • De bouwkwaliteit voelt meer dan goed aan
  • Goed te gebruiken bij thema builds
  • Veel kleuren te verkrijgen
  • Mooie stevige verpakking
  • Handig opbergzakje voor de kabels die je over hebt
  • Meegeleverde kammetjes om je kabels netjes in je build te verwerken

Minpunten

• De kabels zijn niet heel goedkoop
  • In bijvoorbeeld de 24-pin kabel is een verbindingsstuk aangebracht, dit is niet heel mooi
  • Door het bovenstaande verbindingsstuk niet te gebruiken in behuizingen zonder afgesloten voedingsruimte of 'open' achterkant
  • De kabels zijn niet zelf samen te stellen zoals bijvoorbeeld bij CableMod
  • Let op welke kabels je besteld, blijkbaar zit er een verschil in welke je nodig hebt voor je voeding!

Corsair Premium Individually Sleeved PSU Cable Kit Pro Package (red/black)

Wil je liever de videoreview van de kabels zien? Klik dan hier: https://www.youtube.com/watch?v=v8GqWVsnZp4

Voor mijn nieuwe pc had ik bedacht dat ik alles aan wilde pakken wat mogelijk was. Mijn vorige pc's hadden allemaal een bepaald kleurenthema, nu wilde ik een thema dat ik nog niet gehad heb. Zoals jullie kunnen zien is het rood/zwart geworden. Deze keuze is eigenlijk gemaakt door mijn videokaart aangezien die rood/zwart is (MSI GTX 1070).

Deze keuze werd makkelijker door de komst van RGB (ik ben echt een RGB fanaat, alles met RGB en kleuren vind ik er enorm gelikt uitzien). Na wat rondvragen op het forum en de tips die ik daar gekregen heb ben ik bij deze kabels uitgekomen. Na wat zoekwerk op het net bleek dat Azerty de kabels had en nog als goedkoopste ook. Ik heb de kabels voor iets meer dan 82 euro kunnen bestellen. Inmiddels is de prijs wel weer flink omhoog gegaan.

De kabels waren niet meteen op voorraad, maar dat vind ik niet zo vreemd aangezien de kabels denk ik niet zo vaak verkocht zullen worden. Ik denk dat dit echt persoonlijke voorkeuren zijn en het is best wat geld voor 'zomaar een paar kabeltjes'.

Uitpakken

Toen ik de kabels geleverd kreeg was ik verbaasd over het gewicht van de doos. Ik had dit gewicht een beetje kunnen verwachten aangezien de meegeleverde kabels bij mijn voeding ook best aan het gewicht waren. Dit is meteen de enige vergelijking die ik heb aangezien ik nog nooit custom kabels in mijn handen heb gehad. Als we naar de verpakking kijken krijg je meteen een goede indruk van de kwaliteit. Er zit aan de voorkant namelijk een doorkijkvenster waardoor je de kabels meteen ziet zitten. Kijken we naar de rest van de verpakking voelt deze heel solide aan en staat er behoorlijk wat informatie op de verpakking aan de zijkanten en de achterkant. Toen ik de achterkant las besefte ik me hoe lang de kabels eigenlijk waren.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFI690f6vZE1.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFI141db7ER1.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFI4VgTJSyc1.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFI0hZS2zZo1.jpeg

De verpakking is open te maken door aan de onderkant twee doorzichtige plakkertjes los te maken. Hierdoor glijdt de binnenkant eigenlijk zo uit de doos. De kabels liggen in een soort hard kartonnen bakje, ook dit bakje voelt ook weer lekker stevig aan.

Halen we alle kabels uit de doos dan is het best een hele berg. De kabels voelen stevig en strak aan. Ik heb op het internet weleens gelezen dat er twee soorten materialen gebruikt worden voor het 'zleeven' van kabels, namelijk nylon en parakoord. De kabels van Corsair zijn in de laatste gehuld en het voelt sterk aan, maar is toch soepel. Ook voor het oog ziet dit er wel erg gelikt uit.

Er is echter ook een minpuntje wat ik heb gevonden aan de kabels. Bij een aantal kabels, waaronder de 24-pin en de CPU kabel is er een verdikking te zien in de kabels, waar dit voor dient weet ik niet. Wat ik vreemd vind is dat deze verdikkingen niet op de standaard voedingskabels zijn aangebracht. Dit is iets om rekening mee te houden bij je cablemanagement. Als je geen voedingscompartiment hebt of als je een compleet doorzichtige behuizing hebt of een open achterkant ziet dit er lelijk uit.

In deze doos ligt onderop het stoffen zakje wat je kunt gebruiken om de overgebleven kabels die je niet gebruikt op te bergen. Hierdoor blijven ze netjes en stofvrij opgeborgen. Mocht je nog eens iets willen uitbreiden in je pc weet je in ieder geval (als het goed is) waar je deze kabels gelaten hebt in plaats van dat je alle dozen op je zolder moet gaan omspitten om de kabels te vinden. Onderop vinden we ook een klein doorzichtig plastic zakje met daarin de kammetjes die je kunt gebruiken om de kabels mooi uitgelijnd te houden. Dit zal er ook wel strak uit zien in de behuizing.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFIh467xTJ61.jpeg

Specificaties

Dit zijn de specificaties van de website van Corsair:https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFIFKVN9z2v1.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DlVFI3KWkvNpR1.jpeg

Inbouwen

Over het inbouwen kan ik momenteel nog weinig zeggen omdat ik wacht op de rest van de bestelde onderdelen. Als ik deze onderdelen binnen heb zal ik extra foto's maken en het eindresultaat laten zien. Ik verwacht dat het geen probleem moet zijn om deze kabels mooi in een behuizing tot hun recht te laten komen.

Ik heb een minpuntje toegevoegd, ik wilde de kabels inbouwen in mijn behuizing en merkte al snel dat de 24pin kabel niet op mijn voeding paste. Even naar de website van Corsair gekeken en daar leerde ik dat je verschillende kitjes hebt voor verschillende typen voedingen. Even uitzoeken dus welke kit je nodig hebt!

Mijn voorlopige conclusie is positief. Over het inbouwen kan ik nog niets zeggen, wel is mijn indruk van de kabels erg goed. Ze voelen stevig, zien er goed uit alleen is het jammer van die verdikking in bepaalde kabels. Deze verdikking zal er ongetwijfeld voor een reden inzitten maar als je een strakke build wil maken met een compleet glazen behuizing of een open behuizing is dit wel iets om rekening mee te houden.

Je kunt de kabels niet zelf samenstellen zoals bijvoorbeeld bij CableMod, maar de prijs is hier ook wel redelijk naar. Een custom setje van CableMod loopt al aardig richting de 130 euro en dit setje heb ik bij Azerty kunnen kopen voor iets meer dan 82 euro.

Voor de videoreview van deze kabels zie:

Heb jij ook een Corsair Premium individually sleeved pro package (Type 4, Generation 3) - Voedingskabelkit?

Die verdikking is blijkbaar een 'in-line capacitor' wat je zelf ook quote bij het kopje specificaties. :+
Kijk, leer ik ook weer iets bij. Dank je voor de aanvulling :)