×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Draadloze binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera Review

Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera (Product volledig gesponsord)

Een mix van de Xiaofang 1080p en Xiaoyi Ants 1080p IP camera welke samen gesmolten zijn om tot een beter product te komen, en dat is gelukt in mijn ogen voor maar 10 euro meer

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit verhouding, interessante opvolger
  • Software is erg vlot, smooth en nagenoeg geen Chinees
  • Nachtzicht erg goed en ook de afstand is erg groot
  • Nu met NAS ondersteuning
  • Voor ongeveer 10 euro heb je goede upgrade, en betaal je nog steeds minder dan de NEST
  • Met 5GHz Wi-Fi ondersteuning

Minpunten

• Soms moeite met een 'focus' te vinden lijkt het
  • Geen bevestigingsmethoden
  • Geen IP waardering, waardoor buiten ophangen nagenoeg niet mogelijk is

Kwaliteit Score: 4

Enkele weken geleden heb ik de Xiaofang, dat samenwerkt met Xiaomi, de Xiaomi Xiaofang 1080p IP camera getest, waar ik best wel positief verrast over was wat betreft de kwaliteit en het gebruik ervan. Het nu 10 euro duurdere cameraatje van Xiaomi heeft een nog meer functies aan boord, waaronder een bewegingsdetector via een raster, geluidsrecorder en meer slimme functies via de Mi Home app.

Laatst kwam Gearbest.com naar mij toe, met de vraag of ik 'de soort van nieuwere versie' van de Xiaomi Mijia 1080p IP camera wilde testen, het installatie process wilde beschrijven en een vergelijking tussen beide modellen wilde maken en dit op het digitale papier wilde zetten. Vele weten dat ik in Bulgarije woon en werk en als buitenlander kijken ze je toch net wat anders aan dan de gemiddelde Bulgaar. Ze hebben hier overal wel een beveiliger zitten, maar vaak kijken ze liever de gehele dag TV en roken ze een pakketje sigaretten op dan actief hun werk te doen.. deze kans laat ik dan ook niet liggen, om een vergelijking te maken welke ik beter kan gebruiken, hier in Bulgarije.

Van de Xiaomi Xiaofang 1080p IP camera had ik een video gemaakt, en dat heb ik nu weer gedaan met de Xiaomi Mijia 1080p IP camera, aangezien bewegend beeld vaak meer verteld dan foto's en/of woorden. Daarom heb ik nogmaals een korte video gemaakt met daarin het product, de camera samples maar ook het installatie process wordt uitgelegd. Bekijk mijn video hieronder:

De verpakking is niet het meest luxe, maar zit degelijk in elkaar, goede organisatie van alle accessoires en alle benodigde informatie is te vinden, behalve een Engelstalige gebruikershandleiding, die toch niemand leest. Haha.

Op de achterkant en zijkanten vinden we enkele specificaties, en wanneer je de deksel van de doos afhaalt, zie je een QR code welke je naar de App store voor de Mi Home applicatie stuurt die we later nodig hebben om de camera met je telefoon te koppelen.

Intern vinden we de camera, de Micro USB kabel met een 1.0A stekker, en de gebruikershandleiding. Allemaal netjes verzorgd en door de webshop werd helaas geen adapter voor de Chinese stekker meegeleverd. Zo'n adapter kan je nagenoeg overal halen voor enkele euro's, of je stopt hem gelijk in je winkelwagentje tijdens het bestellen. Geen kritische kanttekeningen hier.

De camera zelf is gemaakt van plastic, maar voelt degelijk aan. In tegenstelling tot de Xiaofang camera, zit er geen magnetisch, 360° draaibare voetstuk onder, maar alleen een stevig kantel scharnier. Het design heeft veel weg van zijn voorganger, de Xiaomi IP camera - Xiaoyi Ants Smart camera, maar heeft wat betreft de specificaties meer trekjes weg van de Xiaofang camera.

Wat ik persoonlijk wel jammer vindt is dat de camera niet 360 graden roteerbaar is, of tenminste 180 graden, want als je hem eenmaal ergens gemonteerd heb staat deze dus 'vast'. Het monteren is daarentegen ook lastig, aangezien er geen bevestingsmethode of gaten zijn voor schroeven, bouten en/of moertjes. Van mij hadden ze best 3 of 4 gaatjes in de voet mogen voorboren (in plaats van dat ik dat nu zelf moet doen), om hem ergens te kunnen bevestigen.

Er wordt een 1.5 meter lange kabel meegeleverd, met daaraan vast een stekker. Op zich niet verkeerd, al was ene platte kabel wel fijner geweest vindt ik persoonlijk, en had de kabel ook wel iets langer mogen. Elke Micro USB voeding zal normaliter voldoen, dus mocht je zelf een langere MicroUSB kabel habben, dan kan je dit gewoon gebruiken. De QR in de gebruikershandleiding komt van pas om de Mi Home app te downloaden, anders kan dat ook direct vanaf de Playstore.

Tot nu toe alles precies zoals verwacht, al had ik wel graag gezien dat de camera in ieder geval een lage Stof en Waterdicht waardering zou hebben, waardoor je deze bijvoorbeeld onder het afdakje van je schuur kan hangen.. Mocht je liever nog wat dieper op de specificaties ingaan, dan staat hieronder alles netjes vermeld, net als op Xiaomi’s eigen website: http://www.mi.com/mj-camera-1080p/specs/

De Xiaomi Mijia 1080p IP Camera is dus een 1080p, 30 fps camera met 130° kijkhoek voorzien van IR LEDs om nachtzicht op te nemen met een afstand van maximaal 10 meter, een speaker en microfoon voor communicatie in twee richtingen. De camera is vooral op indoor gericht, vandaar dat er geen IPXX rating te vinden is. Meer details kan je hieronder vinden indien gewenst.

Net als bij veel van mijn andere “Smart-Home” producten van Xiaomi, had ik ook nu weer de verwachting dat de installatie gemakkelijk en snel gaat. In het kort: ook nu is de installatie weer erg soepel verlopen, eigenlijk nog soepeler dan bij de Xiaofang camera, aangezien nu alles behalve de gesproken tekst in het Engels is, en de verbinding tussen de camera, telefoon en router soepeler is vanwege onder andere de 5GHz verbinding.

Download de Mi Home app vanuit de Google Playstore of App store, login met je Xiaomi account en geef aan dat je een nieuw Xiaomi product wilt toevoegen. De camera wilt met je wifi verbinden, daarna heeft het de QR code nodig die op je telefoon valt af te lezen en we hebben live-beeld. Zo gemakkelijk is het. Aangezien alle beelden op de Micro SD kaart worden opgeslagen, kan de camera ook gewoon offline gebruikt worden. Heb je een NAS en gebruik je die liever, dan is er nu een NAS optie ingebouwd, maar aangezien ik die niet zelf heb, kan ik dit helaas niet testen.

De instellingen bevatten veel opties om de camera naar eigen wensen in te richten. Zo kunnen notificaties worden aan of uitgezet, automatische schakeling naar het nachtzicht wanneer het donker wordt, kan je de Xiaomi Smoke detector er aan koppelen, LED indicatoren aan of uitzetten, continue opname maken en ook de Xiaomi Deurbel is er aan te koppelen.

Wat ik zelf ontzettend fijn vindt van deze camera, is de mogelijkheid om via een 'grid/raster' te bepalen in welk gebied er beweging gedetecteert kan/moet worden, en de sensitiveit hiervan. Dit werkt aardig goed, vooral als je huisdieren hebt, of een plant die haar bladeren laat bewegen door de wind van buiten.

De Xiaomi Mijia 1080p IP camera heeft een aantal handige functies. Mocht je niet thuis zijn dan kan je gewoon via elke RTSP (Real Time Streaming Protocol) app spieken via een unicast link url wat er gebeurt rondom het huis. De camera heeft verschillende 3 verschillende instellingen, 24/7 opname in 1080p, bewegingsmelding opnames of tijdstip ‘x’ opnames.

Wil je graag weten hoe je simpel en snel een RTSP kan opzetten? Bart, geen idee of hij hier ergens op T.net rondzweft :P , maar op YT is hij aanwezig en heeft deze best wel handige handleiding gemaakt:

Momenten met beweging worden door middel van een oranje blokje in de tijdlijn weergegeven, of in het aparte tabblad binnen de Mi Home applicatie, waarbij je gemakkelijk via een soort van kalender-achtig overzicht tijden kan selecteren. Mocht er iets van een beweging worden waargenomen, dan krijg nagenoeg direct een melding op je telefoon. Mocht de camera offline gaan om wat voor reden dan ook, dan krijg je ook een notificatie op je telefoon.

De registratie van bewegingen kan je gelukkig zelf instellen in de Mi Home App hoe agressief de camera hier naar moet kijken. Met de gevoeligste instelling word de camera zelfs ge-triggerd als er pollen in de lucht voorbij komen, terwijl de minst gevoelige instelling het formaat van een muis de camera bewegingssensor niet laat triggeren. Daarnaast heb je ook nog de "grid/raster" waarmee je nog wat specifieker beweging wel of niet kan detecteren.

Mocht je de camera 24/7 laten draaien, en je Micro-SD kaartje van maximaal 64GB vol is, dan zal deze indien gewenst, oude data gaan overschrijven. Dit is wel uit te zetten in de instellingen menu. Verder is de software al van aardig wat updates voorzien, zoals je hierboven kan zien.

De kwaliteit van IP camera vind ik wat betreft nacht zicht zeer goed. Wat betreft daglicht komt dit aardig overheen met de Xiaofang Camera. Ik heb in mijn video hieronder drie situaties laten zien, een low-light situatie, waarin je kan zien dat de details redelijk goed zijn maar dat de Frames Per Second wel wat aan de lage kant ligt. De kleuren zijn gedurende dag een beetje ‘plat’, en mis ik een beetje de scherpte en het aantal details soms. Lijkt net alsof hij net niet lekker focust soms. Het dynamisch bereik is niet heel hoog, maar je kan goed zien wat er gebeurt.

Alle samples vind je vanaf minuut 4:12

Waar ik nog tijds de Xiaofang camera had gezegd: "Aangezien ik nog nooit eerder een nacht camera heb gehad, was ik dan ook erg benieuwd naar de kwaliteit hiervan. De afstand naar de trap in mijn video is ongeveer 3 a 4 meter, en je kan zien dat de camera op 1 a 2 meter goed mijn gezicht laat zien op minuut 3:11 in de video hieronder. De buren hun deuren staan ongeveer 6 meter verder, en komt het bereik van de nachtcamera dus overeen met de specificaties eerder benoemd, met een bereik van 8 meter." Moet ik nu toch wel bekennen dat het voor een klein beetje meer wat betreft de prijs, de nacht camera stukken beter is dan de Xiaofang camera. *let niet op de tijdstippen in het video beeld, ik had de tijd niet goed gezet voordat ik opnames had terug bekeken.

Wat betreft de video, ik denk dat je aardig wat 'bang-for-the-buck' krijgt voor wat je er voor moet neerleggen. Het verschil in camera is niet heel denderend, maar zit hem vooral in de software en design. Vooral de NAS is een goede toevoeging voor diegene wie niet op een SD kaartje wilt opslaan.

Wat betreft de geluidsopname en het afspelen hiervan, je kan duidelijk merken dat Xiaomi een kleine verbetering heeft toegepast ten opzichte van de Xiaofang. Op 4:05 hoor je mijn stem opname, maar spreek je door je telefoon naar de camera toe, dan is dit net wat minder goed. Vergeleken met de Xiaofang en spreek je vaak door een camera heen vanwege je Baby bijvoorbeeld? dan zou ik voor deze gaan.

Mocht het donker worden, dan zal de camera vanzelf naar de nachtmodus gaan. Het moment van wisselen tussen modus is naar mijn idee goed afgesteld om de beste video opname kwaliteit te verkrijgen. Wat betreft de opname, dit vind plaats op de Micro SD kaart. Waar er in tegenstelling tot de Xiaofang geen mogelijkheid was om dit standaard/automatisch (zonder grote omwegen) naar je NAS of andere opslag te streamen, is dit nu wel standaard ingebouwd.

Met de Xiaofang camera probeert Xiaomi nog verder je huis binnen te dringen, met een opvolger van de Xiaomi IP camera - Xiaoyi Ants Smart camera en de Xiaofang IP camera, welke een soort van samen gesmolten zijn om tot een beter product te komen, en dat is gelukt in mijn ogen. Het product werkt degelijk, de software is stukken smoother geworden, meer stabiel, strakke prijs, makkelijke installatie, interessante nieuwe features wat het een uitstekend apparaatje maakt. De beelden hebben misschien niet de meest hoge FPS, maar laten wel een erg duidelijk beeld zien van de omgeving waardoor je toch weer met een gerust hart op vakantie of naar bed kan. Vooral de nacht beelden was ik er onder de indruk van.

Waar ik bij de Xiaofang camera nog de opmerking maakte dat er "her en der nog wat kleine Chinese woordjes tegen, maar gelukkig word er veel gewerkt met iconen, waardoor alles toch duidelijk is." Is nu alleen tijdens de installatie 1x Chinees te vinden, en daarna is alles in het Engels. Wat ook erg goed is, is het aantal functies wat je zelf kan instellen. Dit zijn er een hoop en hierdoor kan je de camera volledig naar eigen wens instellen en de toevoeging van het 'raster/grid' is een verademing om minder meldingen te krijgen van bewegingen.

Net als wat ik als feedback puntje op de vorige versie had, heb ik ook nu nog steeds twee kleine puntjes wat verbeterd zou kunnen/moeten worden. Zo is behalve de kantelbare voet geen andere monteer mogelijkheid. Geen gaten voor het bevestigen via schroeven of een sterke plak strip om deze ergens op te hangen en is er geen enkele IP waardering voor water en stofdichtheid, waardoor het ook niet echt mogelijk is om deze buiten onder je afdak op te hangen bijvoorbeeld.

Mocht je bijvoorbeeld de Nest Camera hebben, een review hebben bekeken, of in gedachten hebben dan zal je veel features herkennen. Het enige grote verschil wat tussen de Nest en de Xiaofang ligt is een abonnement. Voor een aantrekkelijke prijs, met NAS mogelijkheden en zonder abonnement kan de Mijia camera gebruikt worden, wat het een zeer geduchte concurrent maakt van de Nest camera. Dit terwijl de functionaliteiten, instellingen (en video opname kwaliteit net iets minder is), maar de prijs 6 tot 8 keer zo laag ligt.

Ik ben erg benieuwd wat jij van de Xiaomi Mijia 1080p IP Camera vindt en/of jouw ervaringen zijn. Mocht je dit een interessante, leerzame, leuke review vinden, of mijn hulp waarderen bij al je vragen, laat het mij weten in de comment sectie hieronder.

Dank naar Gearbest.com voor het mogelijk maken van deze review.

Thanks,

Martijn

Heb jij ook een Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera?

Op dit moment hebben ze de Xiaomi Xiaofang gebruikers flink genaaid, want inmiddels is die niet meer te gebruiken in Europa met de Mi Home app.
Enigste manier om hem nog aan de gang te krijgen is om gebruik te maken van de 'fanghack'.

Ben benieuwd of ze dat zelfde geintje straks ook gaan flikken met de Xiaomi Mijia.

Oohja en volgens mij is het @Dacuuu die er een filmpje van gemaakt heeft.

[Reactie gewijzigd door Hupske op 14 juni 2017 16:26]

Mocht je last hebben van het 'This product is only used in mainland China' probleem, installeer dan v4.0.11 van de Mi Home app. Ná deze versie zit er namelijk inderdaad een geo-restrictie ingebakken in de app. De laatste, voor ons niet-Chinezen, werkende versie is hier te downloaden: https://apkpure.com/mihom...GU2Yjc&version_code=60617
Geen Android apparaat in huis, dus dan gaat het verhaal al niet door.

Verder werkt dat ook nog niet voor iedereen. Sommige moeten ook nog hun Xiaofang downgraden naar de vorige firmware versie.

[Reactie gewijzigd door Hupske op 14 juni 2017 21:02]

Eens, zonder Android apparaat kom je niet ver. En inderdaad, firmware niet updaten! Ik zelf ben overigens nog geen verbeteringen of nieuwe features tegengekomen in de firmware updates, dus ik vraag me sowieso af waarom je zou updaten. Ik moet wel toegeven dat ik alleen de RTSP stream gebruik i.c.m. mijn Synology :)
Dat is het nadeel van dit soort bedrijven. Xiaomi heeft geen best trackrecord bij hun partners. Het gaat Xiaomi vooral om de kennis binnen te halen en dan snel die partner er weer uit knikkeren en de producten onder hun eigen merk te verkopen.

Het kan erger, zit nu met een LeTV 50" TV waarvan het smart gedeelte vrijwel niet werkt omdat LeTV de rekeningen voor hun content licenties niet betaald :(
haha true! Ik denk dat het aan de ene kant goed is dat ze alles onder hun eigen "Mijia" knikkeren, dan een Xiaomi Xiaofang product laat maken, aangezien ze dan alleen de naam gebruiken, maar je uiteindelijk gewoon een xiaofang product koopt. Met mijia koop je nog steeds van een subleverancier, maar dan via Xiaomi. Xiaomi wilt graag ze naam redelijk op orde houden, en heb ik het idee dat hun Mijia producten beter zijn dan de een merk die de naam mag gebruiken.

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want de headphones (ookal hebben die geen nagenoeg geen software nodig) gaat al een tijdje erg goed met 1MoreDesign :)

Trouwens, wel echt balen.. is geen community beschikbaar die net als smartphones een soort van "ROM" voor smart-TV's maakt?

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 14 juni 2017 16:54]

Ah, thanks voor het taggen van Bart! Ik dacht dat hij wel met ongeveer dezelfde naam op het forum zou rondzwerfen, maar niet dus.. haha! Ik wou hem in ieder geval bedankt voor de hack in mijn filmpje en in review, want ik denk dat veel mensen hier gebruik van zullen, moeten en willen maken.. want ja, je hebt gelijk.. Xiaofang samen met Xiaomi zijn boefjes..

Gelukkig heeft Xiaomi met Mijia wel een beter track-record, want het is volgens mij al vaker gebeurt dat partners van Xiaomi aan de haal gaan met dit soort geintjes.
Nou ik weet niet precies hoe het zit maar ik heb nu 4.1.26 van de Mi Home app geinstalleerd en bij mij werkt het prima. Zie ook mijn reactie onder de video van Bart

Update ik heb mijn antwoord hier gevonden:
greatkz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:26:

=====================================================================
IMPORTANT: I BOUGHT THE EU AND US MODEL: http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_607361.html
(not sure if there is any technical difference, but since mine is still working after the updates I guess it is different).
=====================================================================
I updated the original firmware to the latest yesterday (version 3.0.4.20) and Mi Home app version 4.1.26. Had to do a "ADD DEVICE" again in the original Mi Home App and thus reset (push Setup button on the camera) the camera.

Now I am able to watch my cams stream remotely, when connected via 3/4G and/or other WIFI networks via the original Mi Home app. Stream works perfect. Solid throughput, at 100-150 KB/s

However, I cannot record the stream to/on other devices. I hope with this hack (mentioned) in the video I will be able to. Peferable record to my NAS, but this requires ONVIF / ONVIF2 protocols but with RTSP maybe I can do it indirectly. If I find anything out I will update/reply to this message.

[Reactie gewijzigd door StraightOn.NL op 15 juni 2017 13:32]

Werkt hij nog steeds? Ik heb eea geprobeerd en "in den beginne" had ik beeld met de oude app en camera naar fabrieks firmware, maar nu niet meer.
Werkt nog steeds prima. Vorige week update van de app/firmware en dat werkt nog steeds prima. 3.2.0.30

Maar let op, daar gaat het dus om het model met MAC28xxxxxx

Ik heb ook een MAC34 maar die werkt NIET, met geen enkele app.
Ah, vandaar! Ik heb MAC 34. Ik heb hem trouwens inmiddels toch weer aan de praat gekregen De oude firmware geflashed
Duidelijke en inhoudelijk goede review. Misschien een onnozele vraag maar waarom staat een webshop als Gearbest niet in de pricewatch? Ik zie gratis verzending naar Nederland, een 24/7 klantenservice beschikbaar.
Omdat Chinese webshops niet aan een aantal voorwaarden van Tweakers kunnen doen om in de lijst worden opgenomen..
Is dit er ook in de 360 of 180 graden variant?
Die is er wel.. bestaat al een tijdje, maar nooit geprobeerd: http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_633879.html

De Xiaofang is wel in 360 graden, maar de ondersteuning is sinds enkele weken erg beroerd geworden. :( Geen 360 of 180 graden heb ik dan ook als minpunt aangemerkt in de review. :)
Potverdorie :) , gisteren is nét die vorige camera hier binnen gekomen, die ik nav jouw review heb besteld...! Alles in het Chinees, dus ik zal eens gaan terug kijken hoe ik die moet aansluiten en hacken.
Keep up the good work!
haha, thanks buddy! :)

Yes, heb een tijdje nu de Xiaofang gebruikt.. maar na de laatste software toch beetje vervelend. Op het momente dat ik zelf ging rondkijken naar de andere 360 camera van Xiaomi, kwam Gearbest met de vraag langs.. tja, waarom niet hea? haha

Succes, als je vragen hebt, laat maar weten. De video van Bart in de review zal je een eind opweg moeten helpen!
Ik heb ook een Xiaomi Xiaofang smart camera, die vierkante, alles werkte goed tot na de update inderdaad. Contact gehad met MarkUK op Xiaomi forum...hoop blablabla ging hem weer werkend krijgen en toen...topic verwijderd! Want er mag op het forum niet meer over de camera gesproken worden?!?!

Toen een aantal weken geleden de camera weer aangesloten en hij deed het weer, tot vorige week.

Weer die zelfde melding "Only use in Mainland China"

Voel me inderdaad genaaid, ook gekeken naar de Fanghack maar ik kom er geen wijs uit, iemand die dit voor mij wilt doen? Of duidelijk kan beschrijven?
Op GitHub (https://github.com/samtap/fang-hacks) staat alles wat je nodig hebt. Kom je er niet uit, dan kan je altijd @dacuuu zijn guide gebruiken: https://www.youtube.com/watch?v=eiUdSjby57M :)

Of natuurlijk een nieuwe kopen.. maar dat is een beetje van de zotte natuurlijk haha!

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 15 juni 2017 17:30]

Die Xiaofang 'hack' hoeft niet hoor!!!

Ik citeer; ;)

Dit heb ik gevonden,en het werkt perfect.Dit hoeft enkel met Xiaofang die begint met MAC adres 34.Ik heb zowel de versie met MAC 28 als 34,en ik heb idd enkel problemen met 'nieuwere'versie MAC 34.....!!!

In Mi Home app zet update plugins af via settings,en in google play zet automatisch updaten uit,tik Mi Home in via Google Play en rechts bovenaan,heb je 3 bolletjes voor menu,zet automatisch updaten af!

Daarna reset de Xiaofang camera door 12-15 seconden reset knop ingedrukt houden!

Daarna camera toevoegen via Mi Home app,en maken,dat je zeker niet update!!!

I had the same problem before. I have a camera with Mac-adress starting with 34 (the one with the plastic reset button). I got it to work using the Mi Home app version 4.0.8/4.0.11 (you can download it on Google if you search for Mi Home 4.0.8/4.0.11 apk). Install the app and then unselect "update plug-ins", set region to "Mainland China" and change language to English. DO NOT UPDATE CAMERA OR APP.
When this is done you have to reset the camera to the firmware version 3.0.3.56. You can do this by holding in the plastic setup button for 12-15 seconds. The status-led will tur off or solid orange. Wait until the led starts flashing orange. Now the camera is reset to the firmware it came with.

Do the setup as usual and make all the steps on the screen.

When you are done, after a while, the camera status-led will start blinking blue. Now the camera will work on WiFi LAN only. Unplug the camera and leave it unplugged over night. plug the camera back in and wait for a couple of minutes and the status-led will turn solid blue. This means that the camera is connectet to the cloud server and now can be accessed via your phones 4g/3g or on a different WiFi than the cameras.

I don't know why you will have to wait over night for the camera to start working via cloud (4g/3g). But that's how it is.. I have tried this with 3 cameras and it works on all of them.

Succes! _/-\o_ :*)

[Reactie gewijzigd door greatkz op 15 juni 2017 18:12]

Je hebt helemaal gelijk hij werkt weer (ook MAC 34.), wel mis je in de "oude" app functionaliteiten zoals Timelapse en nog wat instellingen zoals nachtzicht, automatisch, aan of uit. Maar hoe vreemd dan ook in deze app is bijna alles in het Engels terwijl in de nieuwe update er minder in het engels is en veel in het chinees.

Alles werkt zoals omschreven maar om het met met 3g en een ander wifi punt te zien lukt niet, van het wekend maar even langer van stroom laten, misschien dat dat helpt zoals omschreven in je howto.

Bedankt voor het delen.

Er is voor mij ook nog zo'n camera onder weg zoals in deze review hierboven, in hoeverre zou deze kunnen werken met de oude app? Ik wil ze beide tegelijk kunnen gebruiken....
Heb je precies dezelfde zoals ik in de review heb besproken besteld?
Ja de Xiaofang dat vierkante ding, met Mac 34.

Nu de Mijia binnen, deze is veel beter, beeld minder, maar de app beter.

Vraagje wat betreft de Mijia, hoe kan je loop recorder, nu stopt hij met continu opnemen als MicroSD vol is.
Resetten lukt me niet. Heb de setup knop ingedrukt en daarna gewacht tot het licht bleef branden en daarna weer ging knipperen en ik de vrouwenstem hoorde. Helaas bleef het op de nieuwste versie. Hij is dan verbonden, maar tegelijkertijd niet verbonden /blijft verbinding zoeken.
Moet ik de reset knop nog langer ingedrukt houden?
Het blauwe licht moet eerst uitgaan,dan oranje worden en dan oranje beginnen knipperen.Duurt minstens 15 seconden,blijven duwen.Wel eerst met wifi verbinden op app Mi Home 4.0.11 of 4.0.8.Geen hogere versie!Updates afleggen in Google Play En in de app Mi Home ook niet updaten!!!Daarna direct enkele uren (hele nacht ong) uit stroom trekken.Daarna kun je normaal ook via mobiel internet de camera benaderen,bij het terug insteken vd camera.

[Reactie gewijzigd door greatkz op 17 juli 2017 17:13]

Thanks. Bij mij heb ik het bijna 1 minuut ingedrukt gehouden de laatste keer (keren ervoor ong 15 a 20 seconde), ging van blauw naar oranje knipperen, daarna oranje, daarna uit uiteindelijk weer oranje en weer de stem. Bleef helaas de allerlaatste firmware. Dit allemaal op versie 4.0.11 van Mi Home. Automatische updates heb ik al uitgeschakeld in Google Play.
Volgens Mi Home, is de camera online, maar blijft op 1/3 connecting. Heb gekeken en de firmware werd niet gedowngraded.
Ga het straks weer proberen.
De allereerste keer heb ik dat gedaan. Daarna iets langer ingedrukt houden. En weer iets langer...
Heb van alles geprobeerd. Straks probeer ik het weer en als het nog niet lukt, ga ik de SD kaart manier proberen.
Er wordt hier veel gesproken over de Xiaomi Fang, m.i. offtopic en nogal verwarrend. Twee weken geleden ben over gegaan tot de aanschaf van 2 van de apparaten waar dit topic over gaat... in de veronderstelling dat RTSP een piece of cake zou zijn.

Helaas gebeurd er niets nadat ik de SD kaart, met daarop de Xiaomi hack, in de camera heb gestopt.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen RTSP ondersteuning te activeren op de Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera!? Thnx
Ik gebruik zelf de vorige versie van deze camera in combinatie met de gratis versie van SightHound. Je moet dan wel de custom software op de camera geďnstalleerd hebben omdat SightHound de RTSP stream nodig heeft.

Voordeel van SightHound is dat je precies kan aangeven welke gebieden in het beeld in de gaten gehouden moet worden. En de opname loopt alleen als er beweging gedetecteerd wordt. De opnames met mensen in beeld worden apart gelabelled zodat je aan het eind van de dag alleen die opnames hoeft terug te kijken.
Ah, nog nooit van SightHound gehoord, maar ziet er goed/professioneel uit. Werkt het ook een beetje goed? In deze camera zit namelijk de "bewegingsmelder raster/rooster" automatisch ingebouwd wat aardig goed werkt, vandaar dat het voor dit apparaatje niet echt nodig is. Maar voor de vorige versie of misschien zelfs de Xiaofang camera kan het erg nuttig zijn?

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 22 juni 2017 09:08]

SightHound bewaart ook opnames van de 10 seconden voordat de eerste beweging gedetecteerd werd. Je ziet de deur dus ook echt opengaan of de schaduw op de trap als iemand naar beneden komt. Ook toont het een kader rondom het interessante gebied in het beeld. Nadat je een paar dagen lang de beelden gecontroleerd hebt weet je binnen een seconde de interessante opnames eruit te vissen. Ik heb zelf veel last van weerspiegelingen van de zon in voorbijrijdende auto's die telkens de opnames triggeren. Op een zonnige dag heb ik zo 400 opnames, waarvan er 350 opnames van lichtvlekken op de muur zijn.
Mede dankzij jouw review heb ik 2 MIJIA 1080P aangeschaft, dus tnx voor je uitgebreide review. Wel vraag ik me af of de hack voor de Xiaofang ook geschikt is voor de MIJIA 1080P? Ik zou namelijk graag RTSP voor mijn Synology willen gebruiken.
Ik heb dus deze camera aangeschaft, alleen krijg ik de connection error.
Nu lees ik hier in de reacties dat je met android apparaat kunt oplossen, dit heb ik dus niet. Dus nu heb ik een camera die ik niet kan gebruiken? mmm
Volgens mij geldt dat alleen voor de Xiaofang (de vierkante camera), als je de Mijia 1080P hebt aangeschaft zou je dat volgens mij niet moeten hebben, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zelf de app draaien op mijn Iphone als mijn Android telefoon, maar moet wel zeggen dat ik bij de setup mijn Android telefoon gebruikt heb. Staat je regio wel ingesteld op China Mainland in je Profile, Settings in de app?
Ik heb nergens kunnen kiezen voor een land, zal vanavond nog eens kijken. Ben helaas op het werk nu. Misschien ergens in mijn account settings
Ok, top voor deze tip! hij werkt nu dus, alleen is de functie voor NAS niet optioneel om aan te klikken nu. Toevallig hier ook een oplossing voor :) ?
Hangt je NAS wel in hetzelfde netwerk als de camera? Als dat het geval is zou de keuze actief moeten zijn, in mijn geval kan ik kiezen voor mijn laptop (als deze aanstaat :P ) en mijn Synology.
SD kaartje erin stoppen. Pas daarna wordt NAS optie actief in de app.