Kensington VeriMark Fingerprint Key Review

ToAoM 10 juni 2017, laatste update op 10 juni 2017, 181 views

Kensington VeriMark Fingerprint Key

Snelle, betrouwbare vingerprint scanner zonder de bowukwaliteit die ik van Kensington verwacht had.

Pluspunten

• Snel
  • 360 graden vinger lezer
  • Makkelijk te installeren
  • Blauwe led gaat alleen aan wanneer nodig

Minpunten

• Bouwkwaliteit

Na een aantal goedkopere vingerprint scanners te hebben geprobeerd is de snelheid en de nauwkeurigheid van deze kensington een verademing. Deze werkt gewoon met Windows 10 en blijft werken na de Cretors Update te hebben geinstalleerd. De setup was makkelijk, stop 'm in de USB poort en wacht tot Windows Update de laatste driver versie heeft gedownloadt. In vergelijkign mt andere lezers die ik heb geprobeerd is het ook fijn dat de felle blauwe LED alleen aan staat wanneer er om een vingerafdruk wordt gevraagd. dat is vooral 's avonds erg fijn.

Nadeel is de bouwkwaliteit. De goedkopere sensoren waren van een aluminium uni-body gemaakt en daardoor heel sterk en eerlijk gezegd ook mooier. Bij deze ben ik bang dat de behuizing er in de komende twee jaar vanaf gaat breken, het blijft een uitstekend onderdeel aan een laptop die minimaal 2x per dag een tas in en uit moet, Ik snap ook niet waarom ze er een keychain dopje bij gedaan hebben... Het is ene beetje onlogisch om je scanner steeds in een andere PC te doen, omdat de vingerafdrukken op de PC en niet op de scanner worden opgeslagen.

De extra software van Kensington heb ik nog niet geprobeerd, en eerlijk gezegd is dat ook niet de functionaliteit waar ik dit device voor gekocht heb. Windows Hello support is voor mij de belangrijkste functie.

Een andere fijne eigenschap is dat de vingerafdrukken di ein Windows zijn geregistreerd blijven werken als je de scanner verwijdert en weer opnieuw aansluit. Een eigenschap die ik als gebruiker gewoon verwacht, maar die uit ervaring tich niet standaard is.

Heb jij ook een Kensington VeriMark Fingerprint Key?