Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sharkoon B1 (Zwart) Review

Consigliere 7 juni 2017, 111 views

Sharkoon B1 (Zwart)

Pluspunten

• Comfort
  • Bouw
  • Design
  • Afwerking van het geheel
  • Kabellengte aan de headset zelf
  • Meegeleverde Hardcase

Minpunten

• Aansluit kabels in totaal 4m beetje erg lang
  • Geur van de hardcase

Sharkoon B1 Headset

Inleiding:
Na de H30 Headset komt Sharkoon nu met een nieuwe headset op de proppen. De B1, Een strakke headset die te gebruiken is op verschillende componenten / formats.
Specificaties

Wat specificaties vanuit de fabrikant: - link naar de specs

Technische informatie over de headset: - Datasheet / manuals / Certification
Bekijken / uitpakken
Zoals elke review beginnen we bij het ontvangen van het product in de daarvoor bestemde verpakking. altijd verwent dus ook deze keer zien we heel graag de hardkartonnen verpakking met de tekst en fullcolour afbeelding ;). Wat valt er al te zien na het bekijken van de verpakking dat deze erg stevig is en dus wel tegen een stootje kan. Na het openen van de verpakking zien wij dat er een hardcase etui / beschermcase in zit. en daaronder het boekje. De onaangename lucht van de hardcase komt je wel meteen te gemoed. Het is de geur van het materiaal die gebruikt is of omdat het verstikt is van de verpakking. Na een dag of 2 ruikt de hardcase "normaal" en de nare lucht is verdwenen.

Bij het openen van de Hardcase zien we de Sharkoon B1 netjes verdeelt liggen met tussen in de microfoon die voorzien is van een schuimfilter. Nooit echt begrepen waarom dat er omheen zit maar dit zal een reden hebben. Zelf krijg ik de feedback terug dat ik zowel met als zonder foam hoesje prima te verstaan ben . Wat zit er nog meer verborgen in de hardcase? eigenlijk niets extra's aan flyers of andere leuke bijkomstigheden. Het is precies wat je verwacht. de headset met de 3.5mm plug eraan en de koppel stekker om het geheel aan te sluiten op de pc / laptop.

Wat wel meteen opvalt als je de lengtes bekijkt is dat de kabel aan de headset zelf een stuk langer is geworden dan beide H30. Daar zat vlak onder je oor meteen de aansluiting voor of een lange verleng kabel of een lange splitter kabel om de mic en het geluid apart aan te kunnen sluiten. Bij de Sharkoon B1 is er gekeken om dit te optimaliseren wat aan de ene kant zeker gelukt is door 1 kabel langer te maken en de verleng kabel weg te laten. Bijkomend nadeel is dan weer dat doordat je de lange kabel hebt en je sluit de andere kabel er bij aan je aan een kabel lengte van bijna 4meter aan kabel zit.. Ik zie de man die bluetooth en of wifi heeft uitgevonden al weer in de stress schieten~!! knopen knopen knopen,. !!! Opzich valt dit wel maar kan soms erg vervelend zijn als je op de pc aan het gamen bent en aan het graaien bent naar de zoektocht voor je controller unit . Voor wat betreft het gamen met een ps4 waar de headset meteen in je controller plugt is het ideaal. lang zat om comfortabel te komen en niet te lang om elke keer te stoeien met de lange kabel.
Gebruik:
Bij de H30 kreeg ik wel eens te horen dat er een hoge piep toon bij mij vandaan kwam tijdens het gamen en dat ik andere heel erg brommerig hoorde door de koptelefoon en daardoor de schelp half op mijn oor moest zetten om het prettig hoorbaar te krijgen. Na de eerste 4 a 5 test uren achter elkaar voel ik mijn oren iets wat ge´rriteerd . Niet omdat de Sharkoon B1 niet lekker zit of ondeuglijk is maar meer doordat ik een afstammeling ben van de vriendelijke reus met van die grote oren ;). Na even de headset afgezet te hebben kan ik daarna weer een aantal uur vooruit. Het geluid klinkt mooi zuiver waar zeker niets op aan te merken valt en heb dingen gehoord in de games die ik nooit eerder gehoord heb. Oftewel aan de hz range van de headset zal het niet liggen. Maar is er dan echt geen minpunt ? iets wat je anders had willen zien? iets wat beter had gekund? Jawel dat zeker. zoals ik aangaf de kabel lengte kan misschien iets op verzonnen worden zodat we niet met een "bos" kabel rommelen. Wireless dan misschien? ja misschien wel maar krijgen wij dan ook wel het resultaat voor die prijs? De tijd zal het leren. Voor nu is de B1 Headset van Sharkoon alles behalve slecht of onhandig te noemen.

Zoals te zien in bovenstaand filmpje kun je dus de Headset op elk apparaat gebruiken die je maar wilt. van Console tot pc en van Tablet tot telefoon. Dit is ook zeker zo en bij elk apparaat klinkt alles zoals het hoort. Strak en zuiver zonder kraakjes op piepjes. Echter is de vraag zou je het willen ? in de trein met zo een headset op zitten. Persoonlijk ben ik meer van de oortjes maar kan me voorstellen dat het prettig is om echt van de omgeving "afgesloten" te zijn met de Sharkoon B1. Misstaan doet hij zeker niet. !

Conclusie:
De Sharkoon B1.. de nieuwe telg in de Headsets van Sharkoon is een fijne mooi uitziende robuuste headset. Zit stevig in elkaar en goed voorzien van dempend materiaal zodat je lekker rustig en comfortabel kan luisteren naar je favoriete muziek of lekker kan gamen ! Eventuele verbeterpunten zijn toch wel de kabels. ookal zijn ze lang en ruim opgezet en voorzien van een mooie afwerking en vergulde connectoren.. zit je elke keer te stoeien met de overlengte. Mocht de kabel geen probleem voor je zijn heb je aan de Sharkoon B1 een pracht van een headset voor meerdere doeleinde. .

Heb jij ook een Sharkoon B1 (Zwart)?