Specificaties Draadloos Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Microsoft Designer Bluetooth Desktop (Qwerty UK) Review

mr01z0 7 juni 2017, laatste update op 8 juni 2017, 177 views

Microsoft Designer Bluetooth Desktop (Qwerty UK)

Prima product, mooi afgewerkt. Zeer prettige keyboard en een prima (patte) muis welke een wat fragiel scrol-wieltje heeft.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt product
  • Goed gebouwd keyboard
  • Fijne tactile bumb en travel
  • Goede levensduur van de batterij in de muis
  • Door bt4 op veel verschillende apparaten aan te sluiten

Minpunten

• bouwkwaliteit van het scrol-wiel van de muis kan beter
  • levensduur van de batterij in het toetsenbord mag wat langer
  • geen optionele aansluiting voor micro USB
  • toetsenbord werkt niet met post dus je komt niet in je bios/UEFI firmware.

Even een korte review hier over deze desktop set van Microsoft. Dit is geen model review, echter mijn opmerkingen paste niet in het 50 woorden blok.

Overall:

Mooie desktop set om te zien met een fijn keyboard en een redelijke muis die wat laag is.

Toetsenbord:

Het toetsenbord ligt laag en redelijk vlak op het bureau onder een lichte hoek en is niet verstelbaar. Het laagste deel van het keyboard zit op ongeveer 0.5mm en het hoogste deel ongeveer op 2cm. Persoonlijk vind ik dit erg prettig maar niet iedereen zal dit zo ervaren.

Goede bouwkwaliteit, met een prettige toetsenaanslag, ze voelen niet zacht (sponzig) aan maar hebben een lekkere tactile bump en een prettige travel waarna ze redelijk stil- landden.

De 2 AAA batterijen in het toetsenbord houden het bij mij wanneer ik het toetsenbord dagelijks voor meerdere uren gebruik ongeveer 2 maanden uit.

Met dit keyboard kan niet niet in je bios/uefi komen gezien bt4 dan nog niet werkt. dit is behoorlijk onbenullig en je kan het dus niet alleen met dit keyboard af als je geregeld iets in je firmware moet zijn. (Ja het kan ook via Windows tegenwoordig, maar bijvoorbeeld een prompt om een key te pressen omdat de grootte van je geheugen is gewijzigd kan dus niet)

Muis:

De bouwkwaliteit van de muis lijkt wat minder te zijn, met name het scroll wieltje is een zwak punt: inmiddels is bij mij het scroll wieltje al een keer afgebroken, deze heb ik uiteindelijk zelf gerepareerd, ik zag toen dat het scroll wieltje slechts aan 1 zijde voorzien was van een degelijke as, de andere zijde is een heel dun plastic asje dat in de scrol sensor gaat (bij gebrek aan een betere term voor zoiets) hier was de as dan ook gebroken. Voor een desktop set in deze prijsklasse mag dat niet vind ik.

De 2 AAA batterijen in de muis lijken het nog veel langer dan 2 maanden uit te houden.

De muis is verder erg laag (plat) en lijkt prima geschikt voor travel. Niet iedereen zal het als prettig ervaren dat de muis zo laag is.

De sensor registratie van de ondergrond is prima.

Heb jij ook een Microsoft Designer Bluetooth Desktop (Qwerty UK)?

Vraagje: ik heb dit toetsenbord ook, alleen werken de media keys bij mij niet (volume omhoog/omlaag). Heb jij dit probleem ook? Draai Windows 10 Education 64 bit met de Creators Update.

Ik heb wel eens gelezen dat het Human Interface Device (HID) de issue is. Als ik deze geforceerd stop en start dan werken ze wel, maar het lijkt me niet dat dit een standaard procedure moet zijn :/
Ik heb het even bij mij gecontroleerd, precies hetzelfde issue inderdaad!
Ik zit ook op de Win10 1703 build.