Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart) Review

gerrit94 4 juni 2017, 252 views

Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)

Ik kom van de Audio Technika M50x en ik vind dit een enorme verbetering voor dagelijks gebruik. Het is gewoon zalig om dit ding op je hoofd te hebben en ik vergeet vaak dat ik mijn koptelefoon nog op heb, iets wat ik met de M50x niet had.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Super comfort
  • Neutraal profiel
  • Ziet er na heel veel jaren nog geweldig uit

Minpunten

• Je hebt absoluut een versterker nodig

Ik heb nu twee jaar de DT 990.

Ik kwam van de Audio Technica M50x en ik vind dit een enorme verbetering voor dagelijks gebruik. Het is gewoon zalig om dit ding op je hoofd te hebben en ik vergeet vaak dat ik mijn koptelefoon nog op heb, iets wat ik met de M50x totaal niet had.

Als je vooral films kijkt is de M50x misschien geschikter omdat je dan minder lang de koptelefoon op hebt en een zwaarder geluid zult ervaren. Ik luister veel muziek en competitieve spellen en daar is deze koptelefoon dus veel beter voor. Andere reviews zeggen ook al dat de bas minder is dan andere, maar dat komt juist omdat de DT 990 veel neutraler is. Er zijn momenten dat de koptelefoon 'schel' overkomt, maar dit is alleen in situaties waar de muziek ook daadwerkelijk schel hoort te zijn, ik zou dit dus niet meteen als nadeel zien. Ik zou deze koptelefoon alleen kopen als je van plan bent om de koptelefoon de hele dag te dragen aan een vaste computer.

Ik gebruik de FiiO E10K Olympus 2 als versterker en dit werkt geweldig, ik heb Windows op 100% volume en de FiiO op low gain en de volumeknop op standje 3/4 van de 8. Op high gain heb ik de knop op 1,5, voldoende volume dus. Ik zou het niet aanraden om de koptelefoon aan te sluiten op je moederbord want als ik dat doe heb ik bij 100% een zacht/normaal volume en is het niet mogelijk om hem echt hard te zetten.

Heb jij ook een Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)?