LG K10 (2017) single sim Goud Review

wolkewietje 3 juni 2017, laatste update op 10 oktober 2018, 564 views Product gekocht

LG K10 (2017) single sim Goud

Door niet helemaal passende achterkant heb je een kleine overgang die niet prettig aanvoelt. Flipcase verhelpt dit gelukkig.

Pluspunten

• Dual SIM met ruimte SD

Minpunten

• Afwerking
  • Plaatsing luidspreker

Ik heb deze versie nu een paar dagen in het gebruik en tijd om een iets uitgebreidere oordeel te geven over dit toestel.

Recht uit de doos komt dit toestel met een losse accu, koptelefoontje, een USB kabeltje en een 0,85A stekker lader (niet door mij gebruikt ivm meervoudige lader met 2,1A en snel laad mogelijkheid)

Na het verwijderen van alle bescherm plastiek lijkt het of de achterkant aan de randen wat scherp aanvoelt, net als of deze niet langs een vijltje is geweest om de haakse hoek te verwijderen. Gelukkig heb ik gelijk met deze telefoon een flipcase gekocht zo dat dit niet als storend blijft bestaan door de hoes.
Het openen van de backcover gaat wat moeilijk omdat de sleuf hier voor erg smal is maar met wat keuken gereedschap in de form van een brood mes was dit zo opgelost.
Het plaatsen van 1 of 2 nano SIM's is makkelijk te doen en het plaatsen van een SDkaartje boven de SIM2 slot gaat ook soepel.
Batterij plaatsen en case sluiten kan allemaal zonder enige form van handleiding mits je gewoon nadenkt en kijkt wat je doet.

Na aan de oplader te hangen en aan zetten krijg je een eenvoudige vragenlijstje voor een snelle installatie en overzetten van je gegevens van je oude telefoon naar deze mits je een googel account gebruikt.
De aan/uit knop zit midden achter op het scherm wat niet mijn voorkeur heeft maar via dubbel tikken op het scherm werkt het ook. Kwestie van wennen.
De volume knoppen zitten links ipv rechts. Ook dit is iets wat niet mijn voorkeur heeft maar ik kan wel inkomen dat deze nu ook door een flipcase beschermt worden.

En dan de belangrijkste dingen in mijn ogen.
Ik had een mooi en duidelijk geluid tijdens het bellen maar door de plaatsing van de spieker aan de achterkant kunnen wel meer mensen mee luisteren met een gesprek.
Er zit naast de standaard googel software maar een paar extra programmaatjes van LG zelf er bij, Sommige kun je ook uit schakelen als je dat wenst.
Beeldscherm is mooi helder maar dan moet je android niet alles automatisch laten regelen.
Verder kan ik bijna 48u halen op een volle accu maar ik kijk dan ook geen TV via dit ding dus dat scheelt behoorlijk.

[edit]
Vandaag 10-10-2018 kreeg ik een update van android 7.0 naar 8.1.0
Helaas werken een paar oudere programma's en thema's niet meer maar het is wel goed om te weten dat LG ook grote updates door voert bij het goedkopere segment van hun mobiele telefoons.

Heb jij ook een LG K10 (2017) single sim Goud?