Marantz SR6011 Zilver

Specificaties 11.2-kanaals met 110W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz SR6011 Zilver Review

Nachoman 3 juni 2017, laatste update op 26 juli 2018, 236 views Product gekocht

Marantz SR6011 Zilver

Veel aansluitingen en mogelijkheden achterop. Helaas 1 USB aansluiting, ook nog aan voorkant. Kleine ronde display al snel niet leesbaar. Geluid is prachtig. Marantz app geef ik 2 sterren, werkt brak, maar is uitgebreid. USB stick lezen crashed soms. Bouwkwaliteit vind ik echt slecht. Sorry, ik koop nooit meer Marantz!

Pluspunten

• Zeer mooi
  • zwaar, degelijk
  • Audyssey MultEQ® XT32 werkt top!
  • Aansluitingen in overvloed
  • Vele verbindingen
  • Veel mogelijkheden
  • Prachtig geluid

Minpunten

• 1x USB aan voorkant
  • Marantz app is vreselijk
  • display is zeer klein
  • Kraakte op center speaker(is gerepareerd, pre-amp was stuk)
  • Wordt nogal warm
  • USB interface crashed best vaak
  • betaalde spotify nodig voor connectie!
  • fysieke volume knop reageert haast niet meer

Geluidskwaliteit Score: 5
Marantz was bij mijn weten het neusje van de zalm...ooit.
Geluid is goed i.c.m. met Teufel MK40 surround, echt mooi.

Maar na enkele maanden ging de pre-amp van de center speaker stuk (kraken en wegvallen) Dit kan gebeuren, werd netjes gemaakt. Prima werk.

Na reparatie merkte ik na enkele maanden slecht beeld op de HDMI mediaplayer ingang waar mijn Chromecast inzat. Probleem was weg nadat ik de Blu-ray ingang pakte. Ook jammer. nog geen RMA gedaan hierover.

Paar maanden verder en nu merk ik dat de volume knop niet meer netjes lineair klimt of daalt wanneer ik draai, eerder... hij reageert haast niet of in beide richtingen op terwijl ik maar één kant op draai. Afstandsbedieing werkt wel goed gelukkig.

Erg jammer dit, bouw kwaliteit vind ik echt zeer, zeer triest. misschien heb ik pech maar dit is voor een apparaat van 800 euro echt diep triest.
Ik beveel dit product niet aan, volgende keer ga ik voor Denon, nochtans zelfde bedrijf begreep ik, maar recensies zijn vele male beter (ook de app is beter!)

Heb jij ook een Marantz SR6011 Zilver?

Dat is een toeval ik heb deze reciever een tijd terug ook gekocht en bij mij was de amp van de center speaker ook defect.
De zaak waar ik hem gekocht had vond het in eerste instantie maar vreemd en vertelde dat dit nooit gebeurd, na veel aandringen hebben ze het toch vervangen. en werkte het center kanaal weer fantastisch

Groet Sebas.
Hmm. Zal wel een batch zijn waar te weinig aandacht aan besteed was? Vraag me af of ze die amps zelf maken of inkopen...
Thnx voor je feedback!
Tja, dat valt mij ook vies tegen van dit apparaat. ook het volume gaat vaak niet omhoog/omlaag, terwijl ik eraan draai...

[Reactie gewijzigd door Nachoman op 8 juli 2019 14:31]

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht