Teufel Ultima 40 Surround (Zwart)

Specificaties 5.1 Cinemaset speaker met 120W vermogen - Bekijk alle specificaties

Teufel Ultima 40 Surround (Zwart) Review

Nachoman 31 mei 2017, laatste update op 30 december 2018, 1.532 views Product gekocht

Teufel Ultima 40 Surround (Zwart)

Prachtige speakers! weliswaar groot, echt groot. geluid is mooi gedetailleerd. Afwerking is super mooi. Aansluitingen zijn nette en degelijke banaan stekkers. de hoge speakers zijn zeer diep, wel 33 cm. Ik vind dit mooi, maar let erop. De woofer is een echte killer icm Marantz sr6011!

Pluspunten

• Zeer mooi ontwerp
  • strakke afwerking met RVS inbusboutjes
  • gedetailleerd geluid
  • Degelijke bouwkwaliteit/aansluitingen
  • Zijn erg vaak in de uitverkoop
  • 12 jaar garantie

Minpunten

• Behoorlijk grote speakers!
  • rechts voor tweeter stuk gegaan, maar netjes gemaakt door Teufel

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 5
Gekozen voor de Teufel surround set omdat ze zo waanzinnig mooi is.
En zeker niet duur, 780 in de sale met korting. Normaal 999 euro.

Ik vind de speakers mooi detail weergeven, misschien een piepklein beetje resonantie in de boekenplank speaker zijn behuizing, bij een bepaald type bass. Maar dit is zeker niet goed hoorbaar, noch storend.

Na enkele maanden ging de tweeter stuk van de rechter vloer staander.
Dit werd zeer netjes geregeld door Teufel!
12 jaar garantie, kreeg dezelfde dag barcode in de mail voor GLS pakketdienst, speaker werd gratis opgehaald en ik kreeg een vervanging speaker!

Deze set kun je makkelijk kopen zonder ontevreden te zijn.

Heb jij ook een Teufel Ultima 40 Surround (Zwart)?

Bedankt voor je review! Ben zelf ook naar deze set aan het kijken nu. De voorste speakers zijn inderdaad wel erg diep, maar dan heb je ook het gevoel dat er iets staat ;)

Lees ook in reviews dat het geluid soms wat dof kan overkomen? Wat is jouw ervaring daarmee?
Kort antwoordt: zeker niet dof
Lang antwoord: Mijn set wordt gestuurd door een marantz SR6011, ik geloof dat de versterker minstens 50% mee speelt bij dergelijke waarnemingen. Maar ik ben een leek en heb totaal geen ervaringen met gelijkwaardige opstellingen. Toevallig heeft een vriend van mij dezelfde set maar zijn versterker kwam later waardoor hij zijn huidige versterker van 100 euro tijdelijk gebruikte en dit klonk niet slecht of lelijk, maar gewoon zachtjes en totaal géén detail of diepgang. Als dit je eerste ("dure") set is ga je zeer tevreden zijn. Koop ook zeker een mooie versterker! Naar mijn mening is zelfs een Denon AVR-X2500H geen mooie ondersteuning voor deze speakers. Zeker iets van minimaal 150 watt. Watt zegt niet veel misschien, maar 95 watt per kanaal of 165 is écht een verschil. Je doet meestal jaren met dit soort speakers en versterkers, dus beknibbel niet hierop!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport