Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/DVI-D) Review

Welleweerd 14 november 2005, laatste update op 14 november 2005, 260 views

Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• goede kleuren
  • hij is compleet
  • dunne rand (voor als je er later een 2e scherm bij wil halen)
  • stabiele poot
  • snelle reactie tijd
  • pivot

Minpunten

• geluid van de boxjes (bij een lanparty mooi maar voor thuis bagger, kun je ook niet veel van verwachten eigenlijk)
  • dode pixel (maar daar heb ik zelf voor gekozen)

Algemene beoordeling van de Hyundai L90D+

het is een mooi en strak scherm. ik heb hem bij sallandautomatisering gekocht met 1 dode pixel (ik ben 17 dus niet zoveel geld om een pivot scherm voor de volle prijs te betalen.
Ik heb het scherm op DVI aangesloten en getest met een Nvidia 6600 GT Top limetid editon van Asus. Onder windows xp pro. Ik heb clear type gebruikt en ben er zeer te vreden over.

Feature set:

alle benodigde kabels zitten erbij (dvi, anologe, voeding, audio)
er zit een boekje en een cdrom met een programma om de kleuren te kunnen instellen.
Het scherm zelf is ook zeer compleet en heeft alle functies die je maar kunt wensen.
Bij tomshardware is hij al een keer uitgeroepen tot beste scherm van voorjaar 2005. als ik me goed kan herinneren. Er zit een samsung paneel in dus dat is wel van een goed kwaliteit

Kleur weergave:

de l90d+ beschikt over een goed TN panel en geeft de kleuren perfect weer, ik heb geen last van backlight dat lekt. alles is netjes afgewerkt. ook is de kijkhoek enorm groot! een echt pluspunt.

Contrast en helderheid:

zwart is bij dit scherm ook echt zwart. perfect voor films want soms zit je achter een scherm en dan is het meer een donker grijze rand maar hyundai heeft een scherm waar zwart zwart is.. ook weer een duidelijk pluspunt. De helderheid is goed in te stellen en het contrast ook.

Ghosting:

Ik heb enkel First Person Shooters gedaan om te kijken of er ghosting was maar deze was absoluut niet aanwezig (mag ook wel voor een 8ms scherm). Ook wisselt het scherm ook snel tussen DVI en een Analoge aansluiting. De maximale resolutie is 1280 * 1024 en op DVI met 60 Hz en Analoge aansluiting 75 Hz

Pixel defecten:

ik had hem gekocht met 1 dode pixel en deze is bijna niet te zien. ik erger me er niet aan en als ik het iemand vertel dan kan hij hem niet vinden. hij zit op een gunstige plek rechts onder in de hoek. Daardoor heb ik er geen last van. Hij kleurt alleen bij een rode achtergrond op. Anders kleurt hij gewoon mee. Hij is dus meer een soort van luie pixel. Ik weet anders ook niet hoe ik het moet noemen.

Bouw kwaliteit en afwerking:

het is een super strak scherm en goed afgewerkt. de bediening knopjes zitten wel wat raar onder aan. maar dat is puur een kwestie van wenen. en bijkomend voordeel is dat je ze niet ziet. ook zijn de boxjes (2watt) achter weggewerkt. de voeding is ingebouwd en hij is in hoogte verstelbaar, kantel baar en heeft pivot functie.

Vormgeving:

Ik vind de vormgeving erg netjes aangezien je geen knopjes voor ziet en er een dunne rand om heen zit (ideaal om bijv. later een extra scherm bij te halen). Ook zit er een mooie poot onder en zijn alle kabels zwart.

Heb jij ook een Hyundai L90D+ (19", 8ms, D-sub/DVI-D)?