Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Apple Magic Mouse Review

kj.web 18 december 2009, laatste update op 6 januari 2010, 2.084 views

Apple Magic Mouse

Pluspunten

• Ligt mooi in de hand
  • voldoet erg goed qua multi Touch
  • ziet er mooi uit
  • En de functies zijn om van te dromen

Minpunten

• Werkt slecht in Windows
  • Batterij status verspringt steeds

Muis van Sinterklaas gekregen (Blijft een goede man) , doet het erg goed, met name Multi Touch.
Ligt goed in de hand en hij werkt goed in Mac OS X.

In Windows 7 x64 is het een drama: apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen is de enige oplossing om hem steeds weer te laten werken, maar dan werkt hij wel redelijk.

Conclusie: in MAC OS X Zul je hem missen als je hem weg doet :)

Windows: Full out of the box maar wel slecht, scrollen hapert soms en soms kapt hij er een seconde mee

Update: Batterij in Exact 30 dagen leeg, 5 Dec-> 5 Jan
Gemiddeld gebruik van 8 per dag, en de muis 24 per dag aan.
Helaas geen vermelding op batterij hoeveel mAh dr nou in zit :(

Heb jij ook een Apple Magic Mouse?

Meer advertenties

De naam 'Apple magic mouse' geef volgens mij al aan dat het voor je Apple machines is en niet voor Windows machines. De basisfuncties zullen uiteraard werken maar daarmee is het ook gezegd. Lijkt mij eerlijk gezegd niet meer dan logisch.
Apple maakt wel meer spul voor Windows. Toetsenbord en Mighty Mouse werken ook onder Windows. iTunes, QuickTime en Safari zijn er ook voor Windows.

Bovendien zijn er ook mensen die Windows op hun Mac gebruiken via Bootcamp. Dan is het wel prettig als je niet steeds muis en toetsenbord hoeft om te prikken, maar gewoon die van Apple kunt blijven gebruiken.

[Reactie gewijzigd door 19339 op 18 december 2009 14:56]

Hij heet toch niet Mac OS Magic mouse, een microsoft muis werkt ook op mac, heb er zelfs jaren mee gewerkt in Mac
Vreemd hoor dit review:

Zelfs zegt deze kerel onder positivie eigenschappen:

"Ligt mooi in de hand voldoet erg goed qua multi Touch ziet er mooi uit"

En dan toch 4 sterren geven voor 'Ergonomie' en 'Vormgeving' en dan is 'Algemene beoordeling' weer opeens 5 sterren.

Dattie het niet goed doet onder windows ligt natuurlijk aan windows en niet aan de muis zelf, tenslotte werkt de muis wel goed onder OSX.
Ligt aan de drivers van Apple. De drivers die zijn losgetrokken van bootcamp voor windows werken ook niet lekker, erg veel haperingen.
Ik neem aan dat de MT functie zowiezo niet werkt in Windows?
WErkt wel maar erg slecht.
Dan heb jij zeker kleine handjes want bij mij lag deze "muis" zo slecht in de hand kon niet erger.
Heb niet erg grote handen nee, maar hij voelt erg goed aan, je moet ook niet de hele hand er op leggen.
Ik heb wel grote handen en deze muis vindt ik erg prettig. Tip is dus wel om em even te proberen in bv een mac store en niet op reacties hier af gaan. Ik ken de muis btw alleen van werken op een Mac.
Ergonomie vind ik niet goed, design heeft hier te veel voorrang gehad. Hij is wel erg mooi, maar probeer hem eerst even id winkel.

Hij schiet makkelijk uit je hand en wat ik ook erg mis zijn knoppen ad zijkant.

Muis voor alleen windows zal wel een driver probleem zijn. Anders is net zo dom als de LBP3300 printer van Canon die OS X half ondersteunt.
erg mis zijn knoppen ad zijkant.
Dat zou erg vervelend zijn omdat je je duim en pink op de zijkant hebt liggen.
Dan zit je de hele tijd op de knopjes te drukken zonder dat je dat wilt
Dat is wat hij bedoelt met 'Design heeft voorang op ergonomie'.
Waardering: Vul zelf maar in...
Second that. Sinter Klaas bestaat overigens niet. Het is Sinterklaas, of Sint-Nicolaas.
Het apparaat, met de uit het oog springende functies, is voor MAC OSX gemaakt.
Ik snap niet dat men deze muis koopt voor Windows en dan gaat lopen zeiken dat 'het niet goed of zelfs erg slecht werkt'.
Als je een review maakt moet je wel FF melden hoe het op andere OS'en werkt.
Damn, werkt slecht onder #win7 #64bit? Heb hem net besteld, och, gadget die je gewoon eens wilt proberen. Anders sluit ik hem wel aan op mijn iMac :)
Ik heb het dus nu net voor de lol getest. Wat is het design toch een DRAMA!!!
Ligt echt totaal niet goed in de hand. Zeker omdat ik de MX Revolution gewend ben, daar is de ergonomie gewoon een 10.

Daarnaast is scrollen wel grappig, maar niet echt handig. En de rest van de multitouch functies zijn gewoon bijna onmogelijk om te doen. Side-to-side sweep is gewoon echt alleen mogelijk met acrobatische bewegingen. Oftewel, je kan hier dus echt niet snel mee werken.

Waardeloos ding. Leuk om een keer in winkel te testen en te spelen, maar zelf kopen/\
Echt niet!
omdat OS X gewoonweg zo onbetrouwbaar als stront is.
Dan ben jij een hele aparte computeraar, zeker nooit een blauw scherm in Windows gehad, en ook nooit een virus omdat je op je supersnelle computer 10 virusscanners hebt gehad.
Als er nou in de specificaties staat dat hij voor OSX is en niet voor Windows.... zou het dan gek zijn dat hij het wel doet in OSX en niet in Windows...

Ik word strontziek van al dat Apple <> Windows gezeik.. doe wat nuttigs :(