Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP TS-453A (4GB ram) Review

Edwinus 23 mei 2017, 432 views

QNAP TS-453A (4GB ram)

Als je meer wil dan dataopslag dan beter even verder kijken

Pluspunten

• 4 LAN aansluitingen
  • HDMI
  • 4k films rechtstreeks op TV streamen
  • Zeer stil

Minpunten

• Bij elke update afwachten of apps nog werken
  • externe voeding

Kwaliteit voeding Score: 5
Deze Qnap ongeveer een jaar geleden gekocht. Hiervoor had ik een TS-419P+.
Voor opslag en door Qnap zelf meegeleverde tools is het een goed systeem. Wil je echter de apps gebruiken die door derden zijn ontwikkeld dan raad ik aan om verder te kijken. Elke keer als er een firmware update uitkomt dan werkt minimaal 1 van de extra ge´nstalleerde apps niet. Toppunt was de update naar versie 4.3.3. Alle apps weigeren nu dienst en een downgrade is niet mogelijk. Ben inmiddels een maand aan het uitzoeken hoe het weer up and running te krijgen. Ik heb geen ervaring met synology maar ik denk dat ik de volgende keer een low-power PC in elkaar steek en dan met linux of freenas ga experimenteren.

Heb jij ook een QNAP TS-453A (4GB ram)?