Specificaties Dashcam • max 2304x1296 • 30fps • gps - Bekijk alle specificaties

Mio MiVue 658 Touch Super HD DashCam Zwart Review

Murk 23 mei 2017, laatste update op 14 februari 2018, 11 views

Mio MiVue 658 Touch Super HD DashCam Zwart (Product gekocht)

Goede opname kwaliteit en eenvoudige bediening, maar in mijn ervaring onbetrouwbaar.

Pluspunten

• Solide behuizing en montage
  • Kwaliteit beeld en geluid
  • Prettig werkend touch screen

Minpunten

• Onvolledige handleiding
  • SD kaart problemen
  • Accu binnen een minuut leeg

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Voornaamste minpunt, de beperkte handleiding. Hierin ontbreken instructies voor monteren van de USB kabel (combineren met klepje) en aansluiten op een PC (USB-poort van PC kan de camera niet voeden, deze sluit dan abrupt af).

Verder doet de camera fantastisch zijn werk, dus toch 5 sterren.

Edit 14-2-2018: Na deze Dashcam zo'n 8 maanden in gebruik te hebben gehad moet ik mijn mening wat naar beneden bijstellen.

Al binnen 2 maanden versleet ik een Sandisk Ultra mircoSD 64GB - dit ligt schijnbaar grotendeels ook aan de kwaliteit van SD. Daarna een "Transcend High Endurance" microSD 32GB Class 10" aangeschaft welk alom geprezen wordt voor langdurig gebruik in dashcams. Ook met dat kaartje ontstonden er na 2 maanden problemen. De Dashcam stopt soms opeens met opnemen, en hervat pas weer na een herstart van de dashcam - 1 keer werkte ook dat niet en moest de SD kaart geformatteerd worden. Dit is tussen juli 2017 en nu (februari 2018) 3 keer voorgevallen en heeft het apparaat voor mij onbetrouwbaar gemaakt.

Mio support vertelt mij dat de SD kaart prima met het apparaat zou moeten werken, maar dat SD kaartjes altijd stuk kunnen gaan, of ik nog maar een andere wilde proberen. Dat gaat er bij mij niet in.
En dat de firmware geupdate zou moeten worden. Wat me vreemd lijkt - mijn toestel heeft versie R01.61.1379.A5N en op de service pagina staat versie R01.52.1302.A5N.

Verder weinig te klagen over de MiVue, maar ik ga toch verder zoeken.

Heb jij ook een Mio MiVue 658 Touch Super HD DashCam Zwart?