Specificaties Dashcam, max 1920x1080 @ 30fps, gps - Bekijk alle specificaties

Mio MiVue 638 Touch Zwart Review

WunderBoy94Newbie 22 mei 2017, laatste update op 22 mei 2017, 122 views

Mio MiVue 638 Touch Zwart

Ik heb dit product nu ongeveer een jaar. Voor een aanschafprijs van toen der tijd 180 euro een prima aankoop. Echter heeft dit apparaat ook wel eens zijn kuren, vooral bij langtijdig gebruik.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Schokdetectie werkt prima
  • Start vlot op

Minpunten

• Zwakke accu
  • Stop met opnemen bij volle SD-kaart
  • Loopt vast bij langtijdig gebruik

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 2
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Ongeveer een jaar geleden heb ik deze dashcam voor rond de 180 euro aangeschaft. Na zo'n termijn intensief gebruik heb ik er genoeg ervaring mee opgedaan om er een keer een review over te schrijven.

Het alledaags gebruik bevalt in principe goed. De camera filmt in goede kwaliteit waardoor opgenomen materiaal ook goed is terug te kijken. Daarnaast vind ik ook de flitspaalherkenning een mooie toevoeging, alhoewel het bestand niet met enige regelmaat door de uitgever wordt bijgewerkt...

Buiten dit zie ik ook wat tekortkomingen. Zo loop ik er met regelmaat tegenaan dat de dashcam geen ruimte meer heeft om video weg te schrijven en hierdoor stopt met opnemen. Dit alles zonder de gebruiker hiervan op de hoogte te stellen. Naar mijn mening zou een algoritme dat oude bestanden slim overschijft, beter op zijn plek zijn.

Ook de accuduur van het apparaat is niet om over naar huis te schrijven. Bij een tussenstop bij de plaatselijke supermarkt (ongeveer 5 minuten), is de camera alweer uitgeschakeld voordat ik weer instap. De parkeermodus kan hierdoor eigenlijk niet benut worden.

Inmiddels zijn er nieuwe modellen van deze fabrikant op de markt. Mijn advies is dan ook om hiernaar te kijken en dit model als (third?) choice in het achterhoofd te houden.

Heb jij ook een Mio MiVue 638 Touch Zwart?