Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart Review

ZeTaCy 18 mei 2017, 676 views

Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart

Ik zocht een vervanger van mijn al weer 4 jaar oude Aldi telefoon van 4,5 inch. Omdat de concurrentie op dit formaat telefoon klein is en ik dit keer een telefoon wilde met meer ondersteuning, heb ik gekozen voor de Samsung Galaxy A3 (2017).

Pluspunten

• In mei/juni een gratis speaker bij deze telefoon
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Compact
  • Snel
  • Met één hand te bedienen
  • unlocken met je vinger is top!
  • Waterdicht

Minpunten

• Veel voorafgeprogrammeerde apps die ik niet gebruik

Gezien ik van een 4,5 inch Aldi telefoon kwam die een grote accu had was ik erg op zoek naar een vergelijkbaar toestel qua formaat en accuduur. Met mijn vorige telefoon deed ik ongeveer 2 dagen met de accu. Mijn gebruik van de telefoon ligt bij e-mail, internetten, appen, af en toe een youtube filmpje bekijken en een paar simpele spellen die ik ongeveer een half uur tot een uur speel per dag. Ik hou aan het einde van de dag ongeveer 70% over en dat was na intensief gamen de eerste paar dagen (3uur aaneengesloten). Nu blijf ik standaard boven de 75% na één dag.

Mijn eisen qua camera en het wisselen tussen apps zijn niet zo hoog als bij andere gebruikers die de gehele dag door instagrammen en facebooken.

Ik ga niet verder in op het feit dat deze telefoon een waterdichte behuizing heeft en daar zelfs een IP 68 certificaat voor heeft. Handig, maar ik ga zeer zorgvuldig met mijn telefoon om, dus ik verwacht niet daar ooit voordeel aan te hebben.

Het feit dat ik deze telefoon met 1 hand kan bedienen is de voornaamste reden dat ik voor deze heb gekozen, naast dat het een octa core heeft met 2gb ram. Het feit dat zo'n relatief goedkoop toestel al een vingerscanner heeft, maakt het dat ik voor deze koos.

Na een week in gebruik kan ik eigenlijk alleen de wel bekende min punt "te veel voorafgeprogrammeerde apps" vinden. Jammer dat Samsung het niet als een optie geeft tijdens de eerste keer opstarten.

De feature "always on display" vind ik ook heel handig, omdat ik dan snel kan zien hoe laat het is en of ik nog een app heb ontvangen.

Bij het schrijven van deze review is de prijs al gedaald tot 264,- en dat terwijl er nu een actie loopt (t/m 02-07-2017) bij Samsung dat je bij de aanschaf van een Samsung galaxy A3 (2017) of A5 (2017) een gratis Level Box Slim speaker t.w.v. 99,- kan krijgen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart?

Kleine tip voor zover je het zelf niet ontdekt had. Veel ingebouwde apps kun je in uitschakelen. Je vraagt hiervoor de eigenschappen van de app op en selecteert dan uitschakelen. Het icoon verdwijnt dan vervolgens.
...maar niet verwijderen. ;(