Vosonic VP2160 0MB Wit Review

JeromevdBerg 2 maart 2007, 911 views

Vosonic VP2160 0MB Wit

Pluspunten

• Vrij snel, niet supper snel.
  • Ondersteund vele soorten flash-kaarten. (ik gebruik zelf Compact flash, SD en MMC deze werken prima).
  • Compact

Minpunten

• max 1 uur op 1 accu lading .
  • voor het vervangen van de accu heb je een schroevendraaier nodig!
  • Snelheid Compactflash is OK, maar bij 1 Gb fotos ben je algauw 5 - 10 minuten bezig. Kan dus beter.
  • Insteek gleuven voor de flashkaarten zijn open. Je ziet daardoor het binnenwerk van de 2160. Mijn advies is om een doosje erbij te nemen (Pelicase Micro 1020 + foam)

Ik gebruik de VP2160 als externe hardisk voor met name back-ups van foto tijdens vakanties. Ik heb een Nikon D70 met Sandisk Ultra II. Overdracht gaat voldoende snel als je geen haast hebt.

Van de 2160 naar de PC is erg snel. Van de PC terug naar de 2160 wat minder.

Er komt redelijk vaak een nieuwe firmware update. Dit gaat erg makkelijk en snel. OA ondersteund de VP2160 nu 20MBps overdracht via USB2. Zou mooi zijn als dit ook voor Compact flash zou kunnen.

Verder past elk denkbare kaart in het apparaat en werke ze dan ook nu.

VP2160 is erg simpel te bedienen.
1. Aanzetten.
2. Kaart er in, en even wachten tot deze op het scherm wordt getoond.
3. Druk kopie en neem wat te drinken.
4. Klaar! Jer krijgt te zien hoeveel bestanden er zijn gekopieerd. Helaas kun je geen preview krijgen op het scherm.

VP2160 kopieert ALLES wat op de kaart staat naar een nieuw directory. Dus niet alleen voor Foto's geschikt.

Prijs/presatie vind ik prima!

Heb jij ook een Vosonic VP2160 0MB Wit?