Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Reflect Contour (Zwart) Review

freak2004 15 mei 2017, laatste update op 15 mei 2017, 1.371 views

JBL Reflect Contour (Zwart)

In-ears passen mij over het algemeen niet goed. Ze vallen uit of doen pijn aan mijn oren door de pasvorm. Maar met de komst van de oorhaak die ook de JBL Reflect Contour heeft aan de binnenkant van het oor toch de gok gewaagd. Behoorlijk tevreden maar geen subliem apparaat.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit (Linear)
  • Geen overdreven basweergave
  • Pasvorm
  • Omgeving is nog te horen

Minpunten

• BT Connectie (bij bedekking van de ontvanger)
  • Linkerkant is zwaarder door de ontvanger
  • Microfoon bij bellen

Algemeen

Naam
De JBL Reflect Contour dankt zijn naam aan het volgende:
Reflect: Het snoer heeft een licht reflecterende strip
Contour: De oorhaak die achter het oor langs loopt

Daarnaast is de Reflect Contour zweet bestendig en heeft een maximale luister en bel tijd van 8 uur.
Verpakking
Het is een luxe stevige verpakking waar de JBL en de nodige accessoires in zitten. Er wordt een korte micro-usb kabel meegeleverd. Daarnaast vind je een large en small setje oorhaken en dopjes naast de reeds geďnstalleerde medium grote haken en dopjes.
De snelstart handleiding en de veiligheidsvoorschriften heb ik overgeslagen maar zijn wel meegeleverd.
Eerste gebruik
Eenmaal uit de verpakking sprak het redelijk voor zich. Power-knopje ingedrukt houden voor een paar seconden en de JBL springt aan. Via mijn telefoon (Apple iPhone 7) direct kunnen koppelen. Bij het wisselen van apparaat dien je de twee volume knopjes een aantal seconden ingedrukt te houden tot het kleine ledje knippert. Dan is het apparaat opnieuw detecteerbaar. Redelijk straight forward dus.

Geluidsweergave

JBL zelf geeft aan dat er een Premium 5.8mm Dynamic Driver aanwezig is. Wat neer komt op een 5.8mm full-range speaker per oortje. Wel met een zeer nette frequentie response van 10Hz tot 22 kHz. Geen extra bass driver of tweeter. Dit zorgt er voor dat het geproduceerde geluid behoorlijk linear weergegeven wordt. Geen overdreven bass zoals je vaak vind bij Apple Beats.

Naast muziek liefhebber ben ik ook een maker en sta geregeld op het podium. Hierbij gebruik in op maat gemaakt in-ears van Westone (ES-20). Deze geven een bijzonder linear geluidsbeeld. Dit betekend dat elke frequentie even veel aanwezig is als je het uit zou tekenen. De JBLs komen bijzonder dicht in de buurt van dit geluid en daar ben ik dan ook erg over te spreken.

Bellen met de JBL Reflect Contour is geen directe aanrader. De microfoon is dusdanig ver verwijderd van je mond dat je ver weg klinkt. Daarnaast vangt de microfoon veel wind op wat ook niet erg prettig is voor de persoon aan de andere kant van de lijn.

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit laat nét iets te wensen over. De oortjes zelf voelen robuust aan maar de bediening voelt erg plastic aan. Ook het klepje om de micro-usb op aan te sluiten voelt fragiel. Verder doet het wat het moet doen maar wilde dit wel even melden

Bluetooth

De verbinding van de bluetooth connect is prima, zelfs met de telefoon in mijn broekzak. Draai je alleen je hoofd om verkeer achter je in te gaten te houden bij het oversteken hapert de verbinding wat vervelend is.

Prima stukje techniek en een zeer fijne geluidsweergave en pasvorm. Vanwege de bouwkwaliteit, microfoon en de bluetooth connectie zou ik hem liever aan hebben geschaft voor ¤78,99 dan ¤98,99. Dit voelt als een betere prijs voor het product van de Harman group

Ook in het achterhoofd houdende dat je voor ¤140,- een BOSE hebt welke vaak 2x zo duur zijn of voor ¤120,- de BeatsX.

Heb jij ook een JBL Reflect Contour (Zwart)?