Specificaties 15,4" • 2880x1800 • 256GB • Overig - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro Retina 15" (2015) 2,2GHz 256GB Review

markroemers 14 mei 2017, 467 views

Apple MacBook Pro Retina 15" (2015) 2,2GHz 256GB

De mijne is eigenlijk de MacBookPro 15 inch met 512 GB SSD uit late 2013. Nu, na 4 jaar is de hardware nog steeds bloedsnel. Het scherm heeft last van de coating die los laat rond de randen. Dat zie je eigenlijk alleen als het scherm uit is.

Pluspunten

• Snelle CPU, Snelle SSD
  • Prachtig beeld
  • Heel stabiel en betrouwbaar

Minpunten

• Coating scherm laat los
  • Prijs in absolute zin

De mijne is eigenlijk de MacBookPro 15 inch met 512 GB SSD uit late 2013.
Toch even de moeite genomen om iets op te schrijven over deze machine.

Als voormalig Windows gebruiker ben ik langzaam in de OSX omgeving gerold. Als eerst een standaard windows machine vervangen door een MacMini. Dit was onze 'huiskamer' machine die alleen gebruikt werd voor browsen en mail. Dit werkte zo goed dat er toen ook zakelijk een MacBookAir gekocht is. Na de eerste hobbel van het wennen aan OSX, werkt het eigenlijk fantastisch. Je merkt er namelijk niets van.

Finder is even wennen misschien, maar als je even de moeite neemt, dan heb je in 15 minuten door wat de gedachte erachter is. Nu ben ik super tevreden. Sterker nog, als mijn collega's een document 'kwijt' zijn, dan komen ze aan mij vragen om het op te sporen via Finder.

Nu over deze machine. Aangeschaft omdat ik na 20 jaar weer moest programmeren. Daarvoor moest ik weer terug naar Windows, maar dat leek me geen alternatief meer. Dus nu via VMWare draai ik Windows voor die taak. Dat werkt overigens prima. Sneller dan de nieuwe Dell die iemand 6 maanden geleden heeft aangeschaft.

Toets combinaties: Tja, inderdaad, heel even lastig. Na 3 minuten kan je echt wel onthouden dat fn-BackSpace hetzelfde is als de delete knop.

Nu, na 4 jaar is de hardware nog steeds bloedsnel. Het scherm heeft last van de coating die los laat rond de randen. Dat zie je eigenlijk alleen als het scherm uit is. De helderheid en resolutie zijn prima.

Als ik zeer intensieve Windows programma's draai, dan gaat de fan aan. Anders eigenlijk nooit.

Zou ik er weer eentje kopen? Zeker!!1 Is het duur?? ZEKER. Maar is het value-for-money. Zakelijk gezien zou ik niet anders meer willen. Geen frustraties meer. Heerlijk.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro Retina 15" (2015) 2,2GHz 256GB?

Ik raad je aan om even naar de Apple Store te gaan ivm je coating probleem. Ik weet niet of je dit al gedaan hebt maar ze vervangen gratis je scherm .