Elephone S7 (4GB ram) Zwart Review

j1b2c3 13 mei 2017, laatste update op 19 juni 2017, 558 views

Elephone S7 (4GB ram) Zwart (Product gekocht)

Een snele Mediatek Cpu in combinatie met heel veel geheugen en opslag . De telefoon is niet perfect laat hier en daar wat steekjes vallen, Des ondanks geeft hij wel een highend gevoel voor een klein prijsje

Pluspunten

• prijs prestatie verhouding
  • quick charge
  • stock android geen bloadware
  • actief software update beleid (7.1.1)
  • dual sim . sd kaart slot
  • vinger afdruk scanner
  • Snelle cpu

Minpunten

• camera niet bijzonder
  • camera voor zijde slecht
  • geen NFC
  • keuze dual sim of SD kaart

Elephone is een Chinese fabrikant van telefoons, ze maken sinds een aantal jaar telefoons die lijken op populaire telefoons. Bij deze review gaan we het hebben over de Elephone S7 een toestel ge´nspireerd door de S7 van Samsung. Maar we zullen zien dat deze behoorlijk doet verschillen .

Van buiten ziet hij er op eerste gezicht uit als de Samsung S7 non edge. Bij nadere inspectie zijn er best wel verschillen . De display is net als bij de S7 van glas welke aan de zij kant van het scherm een bolling heeft , hier door lijk het scherm op de telefoon te liggen . Het scherm heeft een diagonaal van 5,5 inch en heeft een resolutie van maar 1080p maar ziet er goed uit en is goed afleesbaar in dag licht. Aan de voor kant ligt in midden onder in de home knop net als bij een Samsung telefoon. In de knop zit een vinger afdruk sensor . Wat ontbreekt zijn de knoppen terug en optie die bij Samsung toestellen aan weerszijde van de home knop liggen. We komen hier later op terug. Aan de rechter zijde bevinden zich de volume en power knop. Deze liggen in een metalen rand die rond het toestel loopt. De rand steekt uit en is duidelijk voelbaar in je hand als je hem vast pakt. Verder zitten aan de boven zijde de headphone jack en aan de onder zijde bevinden zich 2 speaker grillen en een micro usb aan sluiting. Aan achter zien we een camera met enkele flitser en een harde kunststof achter kant . De telefoon voelt goed en stevig in de hand.

Van binnen
Laten beginnen met wat deze telefoon mist NFC. Eigenlijk niets bijzonders het zit al jaren op telefoons maar er zijn maar heel weinig toepassingen die NFC gebruiken in Nederland . Misschien dat het in de toekomst gaat veranderen maar ik zie het niet als een gemis.
Het kloppende hart van de telefoon is he Helio X20 MT6797 een 10 core processor van mediatek.
acht A53 cores en twee zware A72 cores werken als een big little concept de zuinige cores in stand by en licht gebruik en zware a72 core voor zwaar werk. De videokaart van de telefoon is een ARM Mali T880 GPU , niet de aller snelste maar prima om een 3d spel mee te spelen . Verder is er ondersteuning voor LTE in Europa , let altijd goed op welke versie je koopt . De Cpu word bij gestaan 4 GB werk geheugen en er is 64 GB aan opslag aanwezig. Sommige highend smartphones hebben dat niet eens. De 4GB werk geheugen is ideaal voor multi tasken of switchen tussen apps dat gaat namelijk bloed snel.
Door dat er ook een SD slot aan wezig is heb je de optie om het geheugen uit te breiden met een 128 GB kaartje mocht je het kaartje niet gebruiken dan is de dual sim mogelijkheid een optie. Er zit een snelle vingerafdruk scanner in de telefoon 19 van de 20 keer pakt deze je vinger in 1 keer en opent de telefoon razend snel. De camera's op de achterkant zit een 13 MP camera die gewoon goed genoeg is hij is niet slecht heeft auto focus doet zijn werk prima , aan de voor zijde zit een 5 MP selfi camera waar ik wat minder te vreden over ben deze is erg traag zeker bij video bellen erg traag .

De batterij is 3000 mA en daar red ik persoonlijk niet het einde van de dag mee , maar ik gebruik hem wel intensief gebruikt maar bij normaal gebruik is het prima te halen, let wel op apps die locatie voorziening aan zetten sleurpen hard aan de batterij is mijn ervaring . Er is geen energie bespaar modus van uit de fabrikant te vinden , gelukkig zit er standaard 1 in android 6 helaas moet je door menu's heen bladeren om deze te vinden. En aan te zetten ipv in het drop down menu. Wel heeft deze telefoon quick charge ondersteuning en in ongeveer een uur is de batterij helemaal vol met de mee geleverde snel lader

Software
Stock Android 6.0 out of the box, met alleen de hoog nood zakelijke apps bellen sms camera rekenmachine galerij bestands- beheer ect totaal geen bload ware . Wauw er staan maar 2 apps op van de fabrikant zelf een update programma en een programma welke je hulp bied bij het gebruik van je telefoon, ook worden er maar 2 google apps mee geleverd . Maps en de Playstore . Wauw zo kan het ook Wat is het echt heerlijk zelf bepalen wat je wel en niet wilt hebben . Alle google apps kun je wel achter af gewoon uit de playstore downloaden. Zo kwam ik er achter na een paar dagen van ehm email waar staat die? Onbewust 4 dagen lang geen email gekeken omdat gmail er niet op stond … normaal wordt dat standaard aan gezet bij een nieuwe telefoon . Ook een pdf gedownload en had geen standaard Google pdf viewer… kleine dingen zo gefixed. Hierdoor heb ik wel dat 75% van alle andere apps van google die ik niet gebruik er ook niet op staan of op de achtergrond mee draaien :)
De home knop wil ik het ook over hebben Elephone heeft een Unieke manier van de knop gebruiken
hij en maakt onderscheid tussen hard en zacht drukken en knop in houden ook kun je hem div malen snel in drukken om acties te laten gebeuren. Na een paar dagen was ik nog steeds niet uit ik vond het niet handig maar ik heb jaren lang Sony gebruikt en Samsung is echt niks voor mij, gelukkig heeft elephone in de software een optie gebouwd voor onscreen knoppen . Wauw wat een verschil tevens kun je zelf bepalen wanneer die onscreen knoppen verdwijnen of terug komen . Swipe up toetsen komen click linker onder hoek ze zijn weg. Voor mij echt super ik hoop dat bedrijven als sony dat ook door voeren.
Het is een china phone , maar dit toestel krijgt gewoon updates , voor android en bug fixes voor het toestel zelf. De eerste dag stond een update van 1 GB klaar met een datum maart de volgende dag 25 MB met de datum april
In de reviews van de begin dagen van de Elephone S7 werd geklaagd over haperingen van de software en dat was ook zo bij mijn toestel maar na de updates heb ik daar geen problemen meer mee gehad. Hij voelt super snel aan ik heb een HTC M7 Sony z3c en een Samsung S5 thuis deze voelt gewoon sneller aan alle draaien op android 6.0.

Het is geen Samsung S7 , de Elephone laat hier en daar wel wat steekjes vallen zo ontbreekt nfc ook is er alleen een spaar stand van Android 6.0 , de 13 mp camera aan de achterkant niet heel bijzonder en had de selfie camera beter mogen zijn.
Maar wat een verademing, voor een 1/3 van de prijs ( 200 euro) van een Samsung S7 krijg je wel een telefoon die jou het gevoel geeft van een highend telefoon . De telefoon voelt solide aan. Stock android , totaal geen bloat ware , De software voelt super snel aan , tevens onderhouden ze de software. Verder aanwezigheid van een optie van sd kaart of 2de simkaart is erg fijn.
Alternatieven met 200 euro kom je niet ver in Europa dan kom je in het budget midrange te recht met een snap dragon 615 en deze telefoon presteert daar gewoon te goed voor. Buiten Europa zijn de alternatieven er wel , maar omdat de software van de Elephone dik in orde is en dat ze de software actief bij houden met maandelijkse updates en levert zonder bloat ware , steekt deze kop en schouders boven de rest uit .

Even een update 19-06-2017 update naar android 7.1.1 vandaag binnen gekregen.

Heb jij ook een Elephone S7 (4GB ram) Zwart?

Hoeveel invoerbelasting moest U betalen?
Ben hier zelf vergeten rekening mee te houden.
En moet dat dan aan de deur afbetaald worden?

[Reactie gewijzigd door jannyboy313 op 27 mei 2017 08:10]

Import belasting ligt aan de verkoop prijs.
Ik betaalde iets van 48 euro dat zijn 11 euro inklarings kosten en dan 21% over het geheel. Ik heb 168 euro betaald en dan 48 euro aan de deur af gerekend.1
Allemaal weer super kut had jij ook een mogelijkheid om het over te boeken oftewel online afbetalen?
Aangezien ik niet veel thuis aanwezig ben.
Nee maar je kunt hem gewoon naar het post afhaal punt laten gaan en hem daar afrekenen met pin
Geweldig dat U zo snel reageerd ben ik erg dankbaar voor.