Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

node 12 november 2005, 458 views

Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Erg stabiel bordje
  • goeie layout

Minpunten

• clock/overclockbaar heid
  • interne com poort had er wel bij gekunt.

Layout Score: 5
Feature set had iets hoger kunnen zijn door de interne com poort erop te solderen. Je ziet de silk screen wel, maar de poort mist. Nou moet ik weer kabeltje buiten om fietsen om com poort toch te gebruiken. Tevens was het wel handig geweest om een 2de poort te hebben.

Verder een opmerking/reactie over 200mhz geheugen.

Ik heb een een XP-M2500 die zich ID als een 133mhz CPU oid en in de bios word het een 100mhz FSB zelfs maar. Dit kan zonder problemen naar 200mhz gezet worden en dat functioneerd volledig stabiel. Echter PC3200 Mhz Geheugen ermee gebruiken, tot nu toe ging niet. 166mhz geheugen bus, 200mhz fsb werkt perfect, 200mhz geheugen bus 200fsb werkt niet stabiel, ondanks dat memtest uren blijft draaien.

Ik heb ergens gelezen trouwens dat dat wel is zou kunnen komen omdat de CPU zich niet identieficeerd als een 200mhz FSB chip waardoor de chipset of iets anders functioneerd danwel lagere spanning krijgt oid. Ik ga dit binnenkort nog eens verifieren door via de wiretrick een 200mhz bus te faken.

Ook lijkt de AGP/FSB lock niet te werken. AGP word altijd synchroon aan het geheugen geclockt. Zodra ik een FSB van 203mhz selecteer crasht mn videokaart per direct.

Heb jij ook een Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)?

Ik heb ook een A7V880 met een Athlon XP-M 2400+.

De problemen die jij beschrijft met het gehuegen dat niet stabiel loopt en een AGP/FSB-lock die niet werkt herken ik totaal niet. Bij mij loopt het systeem keurig op 220*10 met het geheugen synchroon op die snelheid. Ik heb trouwens een dual-channel set Kingston ValueRAM 2*256.
heb het probleem al gevonden, ironish genoeg pas nu ik heb weg doe (als desktop)

Blijkbaar heeft de chipset problemen op 200+ Mhz te lopen met alle VIER mem slots, als je maar 2 hebt is er nix aan de hand.

Wat AGP/PCI lock die werkt gewoon niet, je kunt hem aan/uit zetten maar je PCI blijft volgens allerlei tools netje smee schalen.