Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown) Review

YeMothor2457 11 mei 2017, laatste update op 11 mei 2017, 373 views

Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown)

Een goed product met een goede bouwkwaliteit en de nodige extra opties voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Comfort
  • Polssteun
  • Extra griptoetsen erbij
  • RGB-Verlichting
  • Mediaknoppen
  • Volumewieltje over aparte knoppen
  • Windows-Locktoets
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen fan van het lettertype
  • Twee USB-poorten benodigd
  • Corsair Utility Engine is pittig, maar went snel genoeg.

Naar mijn mening is de Corsair K70 Lux RGB met de Cherry MX Brown schakelaars een erg mooi toetsenbord.
Hij kwam netjes verpakt binnen, met in de doos het toetsenbord zelf, een polssteun, extra toetsen voor verschillende soorten games, de nodige garantiepapieren en een quick-start guide.

Als je hem uit de doos haalt, zie je eigenlijk meteen al wat voor mooi product je in je handen hebt.
De lichte glans over het aluminium was mij in elk geval niet ontgaan!

Eenmaal aangesloten wordt het nog mooier!
Nadat je de Corsair Utility Engine hebt gedownload, kan je namelijk de lichteffecten gaan bewerken.

Qua effecten is er zeker geen gebrek.
Corsair heeft zichtbaar goed zijn best gedaan om het nodige erbij te doen.
Alleen de Void Music- en Microphone Visualizer werkte bij mij niet.
Ik ga er van uit dat dit alleen werkt met Corsair Void headsets, wat ik persoonlijk wel jammer vind.

Conclusie:
Voor de 161,95 die ik er voor betaald heb, vind ik dat je wel waar voor je geld krijgt.
Ja, het is wat aan de prijzige kant, maar ik ga er van uit dat ik mijn toetsenbord de komende paar jaar niet hoef te vervangen, en dus vind ik dat geld het wel waard.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown)?

Klinkt als een goed keyboard om te kopen, ik heb alleen nog een vraag die jij misschien voor mij kan beantwoorden: Op de eerste foto, zie ik dat er op de WASD knoppen geen grijze gripdingen zitten, maar in de andere foto's zitten die er wel op. Kun je deze grijze dingen er los opzetten?
De grijze toetsen kan je inderdaad verwisselen met de bijbehorende keypuller, q,e, f en nog meer zit er ook bij. Ikzelf gebruik deze weinig, dus ik heb alleen de WASD toetsen vervangen. Hoop dat dit je een beetje helpt. :)