Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown) - Reviews

Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown) Review

YeMothor2457 11 mei 2017, laatste update op 11 mei 2017, 992 views

Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown)

Een goed product met een goede bouwkwaliteit en de nodige extra opties voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Comfort
  • Polssteun
  • Extra griptoetsen erbij
  • RGB-Verlichting
  • Mediaknoppen
  • Volumewieltje over aparte knoppen
  • Windows-Locktoets
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Geen fan van het lettertype
  • Twee USB-poorten benodigd
  • Corsair Utility Engine is pittig, maar went snel genoeg.

Naar mijn mening is de Corsair K70 Lux RGB met de Cherry MX Brown schakelaars een erg mooi toetsenbord.
Hij kwam netjes verpakt binnen, met in de doos het toetsenbord zelf, een polssteun, extra toetsen voor verschillende soorten games, de nodige garantiepapieren en een quick-start guide.

Als je hem uit de doos haalt, zie je eigenlijk meteen al wat voor mooi product je in je handen hebt.
De lichte glans over het aluminium was mij in elk geval niet ontgaan!

Eenmaal aangesloten wordt het nog mooier!
Nadat je de Corsair Utility Engine hebt gedownload, kan je namelijk de lichteffecten gaan bewerken.

Qua effecten is er zeker geen gebrek.
Corsair heeft zichtbaar goed zijn best gedaan om het nodige erbij te doen.
Alleen de Void Music- en Microphone Visualizer werkte bij mij niet.
Ik ga er van uit dat dit alleen werkt met Corsair Void headsets, wat ik persoonlijk wel jammer vind.

Conclusie:
Voor de 161,95 die ik er voor betaald heb, vind ik dat je wel waar voor je geld krijgt.
Ja, het is wat aan de prijzige kant, maar ik ga er van uit dat ik mijn toetsenbord de komende paar jaar niet hoef te vervangen, en dus vind ik dat geld het wel waard.

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown)?

Klinkt als een goed keyboard om te kopen, ik heb alleen nog een vraag die jij misschien voor mij kan beantwoorden: Op de eerste foto, zie ik dat er op de WASD knoppen geen grijze gripdingen zitten, maar in de andere foto's zitten die er wel op. Kun je deze grijze dingen er los opzetten?
De grijze toetsen kan je inderdaad verwisselen met de bijbehorende keypuller, q,e, f en nog meer zit er ook bij. Ikzelf gebruik deze weinig, dus ik heb alleen de WASD toetsen vervangen. Hoop dat dit je een beetje helpt. :)
2 USB poorten is toch alleen nodig indien je PC slechts 2.0 USB heeft? Ik heb maar 1 ingeplugd in USB 3.0 en lampjes doen het gewoon.
Daarvan wist ik niet. Ik heb ze gewoon allebei in mijn pc zitten, en werkt tot dusver ook prima.
Die 2e USB kabel is voor de USB pass through
Bevalt het toetsenbord nog steeds zo goed na een kleine 11 maanden later?
Jazeker! De 160 euro die ik er voor betaald heb helemaal waard.
Enige nadelen zijn: je moet voorzichtig zijn met metaldn voorwerpen(zakmessen bijvoorbeeld), het aluminium krast snel.
De toetsen laten na iets te veel stress nog wel eens los, met een klein stukje plakband valt dit op te lossen.

Met de derdepartijsoftware CUEaudiovisualizer passen de lampjes zich ook aan op de muziek. Overall: geweldig toetsenbord, 9/10
Netjes, hoewel ik het wel kwalijk vind dat dit gebeurd bij een toetsenbord in deze prijsklasse. Persoonlijk wil ik voor de MX Red switches gaan, die is iets goedkoper, maar dan nog.
Heb jij O ringen onder de keycaps geplaatst, misschien dat die er iets mee te maken hebben?

Far Cry 5 heeft ook de mogelijkheid om Corsair randapparatuur aan te sturen zodat je effecten krijgt die reageren op de game... geen reden om het toetsenbord te kopen, maar wel een leuke toevoeging misschien :P
Mijn k70 is volledig stock.
Het geldt ook maar voor een paar iets te veel gebruikte toetsen die aan de rand zitten zoals de ESC. Over het algemeen heb je er geen last van.

Met CS GO is dit ook mogelijk! Bijv CT of T side. Voor Far Cry 5 wacht ik even, nu is het veel te duur.
Gebruik deze ramplank vanaf release elke dag, ben er vet happy mee.
Ik ook! Ik heb hem later gekocht maar na een jaar ben ik nog steeds bijzonder tevreden.