Philips 43PUS6101 Zwart

Specificaties 43" • Ultra HD • LCD • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 43PUS6101 Zwart Review

EternalGenesis 11 mei 2017, laatste update op 8 juni 2017, 860 views

Philips 43PUS6101 Zwart

Tijdje geleden voor maar 340 euro gekocht tijdens de BTW weg ermee dagen van de Mediamarkt en ben er tot op heden erg tevreden mee! Een korte review over dit product.

Pluspunten

• Super scherp beeld
  • Na callibratie, kleur accuraat
  • Vrij dun
  • 4 HDMI poorten, waarvan 1 met ACR
  • Smart werkt traag, maar wel goed
  • Uitstekende Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Menu (en smart) navigatie is traag
  • Contrast is soms slecht

Echt een top product. Tijdje geleden voor maar 340 euro gekocht tijdens de BTW weg ermee dagen van de Mediamarkt en ben er tot op heden erg tevreden mee!

Smart:

Niet gekocht vanwege de smart functionaliteit maar tot mijn verbazing werkt die nog aardig goed (Netflix, youtube, spotify, werkt allemaal snel en goed).

Menu is wel wat aan de trage kant, vooral als je gewoon even de bron wilt veranderen moet je soms een aantal seconden wachten.

Beeldkwaliteit:

Zelf kijk ik er naar op 2 tot 3 meter afstand.

Beeld is zoals te verwachten met die resolutie, super scherp!

Na calibratie zijn de kleuren ook erg mooi.
Wat mij wel is opgevallen is de backlichting.
Omdat de TV geen local dimming heeft kunnen zwart waardes soms heel slecht zijn.
Vooral in een donkere kamer met een donkere scene valt dit erg op.

Geluid:

Niks bijzonders. Klinkt een beetje blikkerig maar in de instellingen kun je het nog aardig netjes laten klinken.
Uiteraard vind ik dat je hier het beste een simpele soundbar bij kan halen en dan is het voor de meeste mensen meer dan voldoende.

Mijn toepassingen:

Ik gebruik hem zelf om op de slaapkamer films en series te kijken, en op te gamen via de computers. Input lag is hier bij zeker merkbaar (Maar ik ben dan ook gewend om op een 1MS 144Hz monitor te spelen) dus voor puur gamen raad ik deze TV niet aan. Maar als je af en toe een spel er op speelt of altijd op consoles hebt gespeeld en dus niet beter weet is de TV meer dan voldoende.

Conclusie:

Als je op zoek bent naar een "Goedkope" 4K TV en niet heel veel om de smart functionaliteit geeft, dan is deze TV voor een prijs rond de 400 of minder zeker zijn geld waard.

Heb jij ook een Philips 43PUS6101 Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht