Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Groen, Zwart) Review

SanderWallaertNewbie 10 mei 2017, laatste update op 10 mei 2017, 67 views

Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Groen, Zwart)

Ik heb deze headset toegestuurd gekregen om te testen en een review te schrijven. We gaan er dus een lap op geven.

Pluspunten

• Pasvorm in het oor
  • Platte kabels

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • geluidskwaliteit
  • design

Verpakking

Alles zit mooi in een doosje gestopt en het oogt wel mooi maar het springt er niet tussen uit als het het samen met anderen in een rek hangt.
Binnen zit het ordelijk in een plastieken schaaltje gevat en de andere maten van oortjes zitten in een plastiek zakje. Netjes maar simpel. Dit heeft zeker niet de uitstraling van een high-end of premium product.

Comfort

Ik heb nogal moeilijke oren die in-ear headsets niet zo gemakkelijk verdragen. De vormgeving van deze oortjes doet het bij mij wel goed en ze zitten aangenaam. Om echt heel comfortabel te zijn zou de silicone van de oortjes nog wat zachter mogen zijn. Maar goed, ik kan ze goed verdragen en dat is toch al belangrijk.

Ik ben er mee gaan fietsen. De oortjes blijven netjes op hun plaats zitten en het geheel is heel licht zodat het niet hinderlijk wordt om het een tijdje te dragen.

Bij mij werd het omgevingsgeluid nauwelijks gedempt, wat wel goed is voor op de fiets maar toch een beetje meer demping om het gesuis van de wind te minderen zou aangenaam zijn. Ik heb het ook geprobeerd met de grotere vorm maar die bleef dan niet zo goed meer in mijn oor zitten.

Design

Qua design is er niet zoveel te vertellen eigenlijk. Het geheel ziet er degelijk uit maar ook niet echt spannend of opvallend. Platte kabels en de micro is samen met 1 functieknop ingewerkt in een verdikking van de kabel.

Geluidskwaliteit

Dit was toch even verschieten. Waar er op de voorgaande punten toch wat nagedacht is om toch wat kwaliteit af te leveren is het hier compleet vergeten.
Een deel van van het geluidsspectrum waar de warme tonen en bassen zich bevinden lijkt vergeten te zijn waardoor de muziek nog al ijl en metaalachtig gaat klinken. Ik ben zeker geen audiofiel maar hecht toch belang aan de goede kwaliteit van muziek. Een breed spectrum waar alle klanken uit een lied of muziekstuk toch wat tot hun recht kunnen komen is toch een must. Dit is voor mij dus een afknapper.

Het ziet er een goede standaard headset uit, degelijk en zonder uitspattingen zoals je er dertien in een dozijn kan vinden. Van de prijs heb ik geen idee maar zou een 20 verwachten. Het zou een behoorlijke sport headset kunnen zijn moest het toch een redelijke geluidskwaliteit tevoorschijn kunnen toveren.

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Groen, Zwart)?