Specificaties Docking station (Apple-compatible) - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone Lightning Dock Space Silver (ML8J2ZM/A) Review

mustisen 10 mei 2017, 118 views

Apple iPhone Lightning Dock Space Silver (ML8J2ZM/A)

Degelijk product dat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Solide product
  • Strak afgewerkt
  • Staat stevig

Minpunten

• Onderkant wordt gauw vies

Aanleiding
Voor mijn werk word ik veel door anderen gebeld waarbij ik tijdens het praten ook nog de handen vrij moet hebben om te kunnen typen of te kunnen schrijven. Ik liet de telefoon voorheen op mijn laptopstandaard rusten, waarbij ik de standaard oortjes van Apple gebruikte. Daarbij was het echter wel een gepriegel met de kabels omdat ik de telefoon graag verticaal in plaats van horizontaal wil hebben staan zodat ik het nummer / de naam van degene die belt beter kan zien.
Toen ik op Black Friday een nieuwe telefoon bestelde voor mijn vrouw, kreeg ik van Apple een waardebon twv ¤50. Ik heb geen Macbook of iets dergelijks waarvoor ik een adapter kon kopen. Uiteindelijk leek het mij het beste de waardebon te spenderen aan een Lightning Dock.

Bestellen
Bestellen via Apple gaat uiteraard supersnel. Het was echter wel even zoeken naar waar ik de waardebon in moest voeren. Dat bleek dus in de laatste stap, bij het invoeren van de betaalgegevens, te zijn. De volgende dag had ik het product al in mijn bezit.

Uitpakken
Ik heb helaas geen foto's van het uitpakken gemaakt omdat ik de dock inmiddels al een half jaar in mijn bezit heb en in eerste instantie niet van plan was om een review te schrijven. Maar neem maar van mij aan dat het des Apple's was ingepakt (lees: strak, minimalistisch). In het doosje zat alleen de Lightning Dock en een papiertje.

Uiterlijk
Ik heb de dock in dezelfde kleur besteld als mijn iPhone: Silver. Je hebt ook de kleuren zwart, goud, spacegrijs en roségoud. Eigenlijk dezelfde kleuren als de kleuren waarin de iPhone 6S verkrijgbaar is. De zwarte en de rode uitvoeringen waarin de iPhone 7 Plus verkrijgbaar is heb ik niet kunnen vinden op de site van Apple.
De dock is verder erg strak afgewerkt. De bovenzijde is van hetzelfde materiaal als waar de iPhones mee gemaakt zijn. Nergens tref je een kiertje aan, nergens geeft het product mee.
Op de bovenkant tref je de lightning adapter aan waar je je iPhone in moet prikken. Rondom de lightning adapter is er rubber geplaatst waardoor de telefoon op het rubber rust. Dit is waarschijnlijk om krassen op jouw iPhone te voorkomen. Aan de achterzijde bevinden zich een 3,5mm jack voor de oortjes en een lightning ingang voor een oplaadkabel. De onderkant is van hetzelfde rubber als het rubber dat om de lightning adapter zit. De dock kan daardoor niet over de tafel glijden.

Ondersteuning
Alle iPhones met een lightning ingang worden ondersteund. Dat zijn de iPhone 5 t/m de iPhone 7 Plus. Ook de iPod touch vanaf de 5de generatie wordt ondersteund. De iPhone 7 Plus van een collega zat er zonder meer stabiel op. Daarbij hoef je het hoesje van de iPhone er niet af te halen. Voor de foto's heb ik de iPhone van mijn vrouw gebruikt waar geen hoesje om zit, maar mijn iPhone zelf heeft een hoesje van Apple zelf en die hoef ik niet af te doen.

Gebruik
De eerste keren dat ik mijn iPhone op de dock zette, was ik erg voorzichtig omdat ik bang was het lightning adapter van de dock af te breken. Maar deze is zeer stevig en is naar mijn mening pas af te breken als je er behoorlijk hard aan trekt of op drukt.
Om de dock helemaal te kunnen gebruiken, kun je het beste de lightning kabel en de oortjes er al in steken. Zodra je jouw iPhone vervolgens in de dock steekt, wordt de dock meteen herkend en begint de iPhone met opladen. Als je gebeld wordt, zelf wilt bellen of muziek wilt luisteren dien je vervolgens de oortjes te gebruiken.

Het product was dusdanig prijzig dat de waardebon dat ik van Apple had gekregen niet toereikend was en ik moest bijbetalen. Zonder waardebon had ik de dock dan ook niet aangeschaft. Ik vind het echter wel een bijzonder solide product. Geen enkel moment heb ik de indruk dat mijn telefoon om gaat vallen tijdens het gebruik.

Heb jij ook een Apple iPhone Lightning Dock Space Silver (ML8J2ZM/A)?