Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Wit) Review

Martijnoo1 10 mei 2017, 86 views

Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Wit)

Prima koptelefoon voor het sporten. Ziet er gaaf, stoer uit. Product blijft goed zitten maar de geluidskwaliteit is niet optimaal. Wel is het veilig tijdens het sporten, juist door deze geluiden. Ik ben zeer blij met het product en kan het overal bij gebruiken.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Veilig (vanwege de geluiden die je hoort)
  • Stevig, stoer product
  • Bellen een optie
  • Makkelijk te bedienen
  • Super om mee te sporten

Minpunten

• Geluidskwaliteit (vanwege de geluiden die je hoort)

Deze Bluetooth Hook Headphone (wit) heb ik de afgelopen weken mogen testen om uiteindelijk een beoordeling te kunnen geven. Bij deze de uitgebreide beoordeling.

De afgelopen maanden ben ik bezig met een uitgebreid sportprogramma wat bestaat uit het gaan naar de sportschool, hardlopen en fietsen. Bij alle drie de onderdelen ervaarde ik problemen met mijn eigen oortjes (deze zaten vast aan mijn telefoon). De oortjes vielen vaak en daardoor kon je nooit aan één stuk lekker doorgaan.

Van te voren had ik hoge verwachtingen van deze oortjes. Hierbij ging ik er vanuit dat de oortjes comfortabel en goed zouden blijven zitten, de oortjes niet te zwaar zijn, niet te opvallend in kleur zouden zijn en dat de geluidskwaliteit ‘goed genoeg’ zou zijn. Daarnaast verwacht ik van dit soort producten dat het niet lastig te gebruiken is.

Terwijl ik het product binnenkreeg (brievenbusverpakking) kon ik het product meteen snel uitpakken. In de verpakking zit de hoofdtelefoon, usb-kabel en extra setjes oortjes. Er zit geen adapter bij, maar hier heb ik er inmiddels toch wel genoeg van liggen. Ook zit er een handleiding in met uitleg over hoe je alles dient te gebruiken. De koptelefoon ziet er niet ingewikkeld uit en er zitten maar een paar knopjes op (met best wel redelijk wat functies). Het opladen van de koptelefoon ging overigens snel.

Na het uitpakken heb ik de koptelefoon meteen uitgeprobeerd en hij zat meteen lekker. Zo lekker dat ik meteen het gevoel had om hem te gaan uitproberen. Hierbij was het even zoeken naar de aan-knop, hierdoor kon ik de koptelefoon eerst niet vinden op mijn telefoon. De aan-knop vond ik gelukkig aan de zijkant van één van de oortjes. Terwijl ik de koptelefoon aan mijn computer verbond kreeg ik geen signaal van mijn computer. Ik had een verbinding verwacht, maar het lampje wat ik later zag branden gaf mij aan dat het voldoende was. (mijn computer beschikt niet over een bluetooth verbinding).

De koptelefoon is licht en het draadje dat erbij zit beweegt nauwelijks. Tijdens alle sportactiviteiten bleven de oortjes goed zitten (wat voor bewegingen ik ook maakte). Tijdens de derde keer hardlopen kwam ik in een stevige bui terecht (regen en hagel), tijdens het lopen was ik bang dat hij dit niet zou overleven. Het tegendeel is waar, de koptelefoon overleeft dit makkelijk. De koptelefoon is een heel degelijk en ster product en ziet er gewoon gaaf uit. Alleen de aansluiting voor de micro-usb ziet er naar uit alsof het wel eens snel stuk zou kunnen gaan. Ik heb nog geen problemen met kabels gehad, dit in tegenstelling tot mijn andere oortjes.
Het product is geschikt voor iedereen die sport (op wat voor manier dan ook) en is echt een toegevoegde waarde vanwege het gebruiksgemak. Het product is te gebruiken van jong tot oud.

De kwaliteit van het geluid is echt een minpunt van de koptelefoon. Het geluid klinkt niet lekker in de oren doordat er veel wind doorheen komt. Bij het fietsen vind ik dit nog niet zo’n probleem zodat je altijd de situatie om je heen hoort, maar bij het hardlopen stoorde het mij wel. Je kan dit ook als pluspunt zien wanneer het fijn is om altijd iets om je heen te horen. Wat betreft veiligheid een +, als je het hebt over kwaliteit van het product wellicht een -.

Echter moet je ook kijken naar het doel van het product. Ik gebruik het product om te sporten en dan is de combinatie van alle aspecten meer dan goed te noemen. Ik zal het product dan ook bij iedereen aanraden vanwege de combinatie van factoren (klein, comfortabel, blijft goed zitten, geluidskwaliteit goed genoeg voor het doel (en een veilig product), makkelijk te gebruiken en kwaliteit van het tastbare product zijn uitstekend.

Ik zal het product nog een keer kopen, aanrader als je alles bij elkaar optelt.

Heb jij ook een Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Wit)?