BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) Review

Durona 14 augustus 2007, 1.904 views

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• lage responsetijd en geen ghosting
  • mooie kleuren
  • goed contrast
  • geen pixeldefecten na langdurig gebruik
  • uitstekende service benq

Minpunten

• fragiel ogende bouwmaterialen

Waarom dit scherm
De prijzen van de LCDschermen zijn de laatste tijd in mekaar gestuikt. Aangezien mijn oud scherm, een 17" CTX, ook al 6 jaartjes op de teller heeft staan, ben ik naar een degelijk LCDscherm op zoek gegaan. De beslissing was echter gauw gevallen:
Mijn ouders hebben niet zo lang geleden ook al een Benq gekocht, een FP767-12, en daar zijn ze nog steeds erg tevreden over. Daarnaast was benq al positief in het nieuws gekomen omwille van zijn lage responsietijd. Betrouwbare reviewsites zijn er ook al zeer positief over.

Features
Alles wat je nodig hebt, zit erop. Het enige nadeel is dat je het scherm enkel kan kantelen en niet roteren. Dat is echter geen groot probleem; het scherm weegt niet veel en je kan het dus makkelijk draaien door het gewoon te verplaatsen. De lage responsetijd (8ms) maakt het scherm geschikt om zelfs CS te spelen. Verder ook 2 ingangen: een gewone en een DVI.

Kleurweergave
Uitstekend! Lost coast ziet er nog beter uit op dit scherm!

Contrast
Ook zeer goed: in tegenstelling tot vele andere LCDschermen wordt de hoge contrastverhouding ook behaald door een goed zwart, ipv door een superfel wit.

Ghosting
Helemaal geen last van. Zoals ik al zei, het is geschikt om CS op te spelen; met ghosting zou dat nogal moeilijk gaan.

Pixeldefecten
Tot nu toe werkt alles nog perfect (laatste update 09/10/06).

Bouwkwaliteit, afwerking en vormgeving
Ik vind dat de monitor (silver edition) heel mooi oogt qua design en kleuren, maar de gebrukte materialen zien er een beetje te plastiekerig uit.

Ik heb deze monitor aangeschaft voor 346 (285,95 excl. BTW), wat ik zeer schappelijk vind voor wat je er voor krijgt. Een aanrader!

Update:
Onlangs heeft de backlight het begeven - gelukkig binnen garantie. De service van benq was echter uitstekend. Ze zijn het scherm een week later komen verwisselen met een nieuw (of in elk geval hersteld) scherm. Dit tweede scherm heeft ook geen pixeldefecten :).

Heb jij ook een BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)?

met fps games heb je hier een prima scherm aan.
Heb dit scherm ook maar met 1 dode picel en krijg geen garantie maar voor de rest prima scherm.
Overigens spel je het als "pixel" en niet als "picel". Spelfoutje?
Ik heb er zelf ook 2, ben er zeer over te spreken, op 1 scherm een half-half dode pixel helemaal in de hoek kon garantie krijgen maar had geen zin in dat gezeur.
whoehaha, dus als je er cs op kan spelen is het goed??

Je hebt wel humor. dat moet ik toegeven.
whoehaha, dus als je er cs op kan spelen is het goed??
Laat me raden, je favoriete shooter is halo? Daar heb je inderdaad geen goed scherm voor nodig; de auto-aim doet toch alles voor je.
Tussen haakjes, ik heb het over CS 1.6, niet het afkooksel CS source...