Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Wit, Zwart) Review

epicity01 8 mei 2017, 80 views

Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Wit, Zwart)

Prettig dragende draadloze hoofdtelefoon met prachtig design.

Pluspunten

• Zit super comfortabel
  • Mooi design
  • Lichtgewicht
  • Prachtig uitschuif mechanisme
  • Draadloos met optie voor bedraad ( meegeleverd! )
  • Ademende materialen
  • Blijft goed zitten tijdens sporten
  • Volume en vorige/volgende knoppen op de earcup!

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant
  • Geluidskwaliteit mag iets beter
  • Slecht verstaanbaar door de microfoon

Een poos geleden heb ik deze koptelefoon ontvangen. Allereerst was ik verbaasd over de afmetingen van de verpakking: wat klein! Al meteen kon ik zien dat ik een echte sporthoofdtelefoon had besteld: allerhande opties van de hoofdtelefoon staan op de zijkant van de verpakking vermeld. Eenmaal uitgepakt zag ik hoe mooi deze hoofdtelefoon in het echt is. Een soort matte finish op de earcups gepaard met een stoer zwart-wit design. Voor wie liever een andere kleurstelling wil zijn er ook prachtige andere combinaties leverbaar. Ook over het materiaal is goed nagedacht. Het mesh materiaal ziet er niet alleen erg goed uit: het maakt het apparaat ook erg licht en luchtig. Dit zorgt dat ik tijdens hardloopsessies het verkeer om me heen nog kon merken, alsmede voor het feit dat mogelijk klamme hitte rondom de oorschelpen uit bleef. Mocht een ander toch een zweterige ervaring hebben dan ik: ook daar is het apparaat op voorbereid! Zoals op de doos te zien is, is dit apparaat namelijk vocht/zweet bestendig. Ik heb in een korte periode veel complimenten gekregen over hoe mooi mijn nieuwe hoofdtelefoon er uit ziet. Dat is altijd leuk. Maar wat misschien nog veel leuker was, is in hoeveel situaties dit apparaat kan worden gebruikt. Nooit eerder had ik een apparaat wat niet uit mijn oren viel wanneer ik aan het hardlopen was. Ik heb eerst normale oordopjes geprobeerd, toen oordopjes met oorhaken ( welke tot mijn grootste irritatie vooralsnog uit mijn oren vielen ) en een zweterige " normale " hoofdtelefoon. De laatste viel niet van mijn hoofd, maar zat vervelend strak en werd veel te warm. Wanneer ik ren als de wind blijft het apparaat stevig op mijn hoofd zitten, zonder pijnlijk te drukken. Tevens is het luchtige materiaal erg fijn! De connectie door Bluetooth werkt perfect en kan over een grote afstand. Ideaal wanneer je veel rondloopt zonder dat je vast wilt zitten aan een kabel. Zo kan je je telefoon ook gewoon laten liggen en zelf met muziek weg wandelen. Tijdens het hardlopen kan ik makkelijk het volume regelen. Ik zet m'n telefoon op z'n hardst en kan zodoende met de handige touch knoppen op de hoofdtelefoon het volume regelen. Wanneer je je vinger langer op + of - houdt ga je een nummer verder of terug! Het geluid is, zoals je dat kunt verwachten van een hoofdtelefoon, beter dan de gemiddelde oordopjes. Dit komt doordat de drivers groter zijn. Deze zijn maar liefst 40mm! Toch is het geluid niet daverend. Echter, tijdens sport hecht ik meer waarde aan het continu doorspelen van de opzwepende muziek ( dus niet iets wat van je hoofd af valt! ) dan perfect zuiver geluid. Immers: de wind waait toch om je oren! Het pairen via Bluetooth is echter altijd hoorbaar met een toontje dat de headset aangaat, en eentje wanneer hij koppelt. Duidelijk dus. Tevens geeft de headset knalharde piepjes wanneer je hem te hard wilt zetten. Telefoongesprekken met de ingebouwde microfoon kan ik alleen in stille ruimtes adviseren. In de wind op de fiets ben je onverstaanbaar. Als ik de headset een cijfer moest geven zou het een 8 zijn. Ik krijg complimenten over de gave looks, hij lijkt en zit fantastisch, hij blijft goed op je hoofd zitten zonder pijnlijk te worden en geeft bovendien zonder Bluetooth storingen een prima geluid weer! Eventuele verbeterpunten zitten in de microfoon, de geluidskwaliteit en de prijs. Echter, wanneer er aan de eerste twee punten gewerkt zou worden zou dit apparaat zijn geld nog meer waard zijn!
All-in-all een bijzonder prettige hoofdtelefoon, waar alle kabeltjes bij geleverd worden!

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Bluetooth One-Ear (Wit, Zwart)?