Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Wit, Zwart) Review

RaJitsu 7 mei 2017, laatste update op 8 mei 2017, 47 views

Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Wit, Zwart)

De Roam Headphones Sport Wired In-Ears zijn een set goedkope over-priced stuk rommel dat ik te allen tijde zou afraden.

Pluspunten

• Blijven goed in je oor zitten
  • Platte kabels

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Volume
  • Uiterlijk, feel
  • Bouwkwaliteit
  • Het geld totaal niet waard

Ibood gaf mij de mogelijkheid om deze set te testen. In ruil voor een review mochten we deze set vervolgens houden. Here's the kicker: Ondanks dat deze set gratis naar mij toe gestuurd is, voel ik me alsnog bekocht. Hier zit ik dan, tijd te steken in het schrijven van een review van dit stuk rommel, waarvan iedere minuut er eigenlijk een te veel is.

Maar goed, belofte maakt schuld. En uiteraard heeft het nut om mensen te waarschuwen en deze waarschuwing te onderbouwen. Een minder verzorgde review is echter een logische uitkomst van de beschouwing van iets dat ik eigenlijk het bespreken niet waard vind.

Uitpakken

De Roams komen in een simpele doos. Het binnenste deel van de verpakking is van dat hele goedkope plastic. Naast de earbuds zelf, waar sleeves op gebracht zijn in de maat S, zijn er ook een vervangende set Smalls meegeleverd, en ik denk dat het de bedoeling was ook een setje Medium en Large mee te leveren. Ik kreeg echter een Small en twee Large's voor rechts, en een Medium voor links.

Design, bouwkwaliteit

http://thumbnails101.imagebam.com/54749/3aed75547480762.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/54749/6f9b43547480770.jpg http://thumbnails101.imagebam.com/54749/8b9c58547480780.jpg

Het designidee is op zich prima en de oortjes zitten redelijk comfortabel in je oren. Ze zijn ook met geen mogelijkheid uit je oren te schudden. Het draad is plat, wat ervoor zorgt dat de set niet zomaar verwart.

De feel is redelijk goedkoop met gladde en harde plastic onderdelen. Bij het deel waar het draad het omhulsel van de jackplug ingaat, is een bruinige substantie te zien. Geen idee wat het is. Lijm dat eruit gesmolten is wellicht? Het ziet er in ieder geval smerig uit:

Toen ik het setje voor het eerst uitpakte en nader bekeek, zag ik dat er een kiertje zat in de bouw van de afstandsbediening. Toen ik het niet weggedrukt kreeg heb ik geprobeerd of het wellicht zou openvallen. Zonder al te veel druk was dit dus het geval:

Met wat geklooi heb ik het wel weer in elkaar gekregen, maar het is dus tekenend voor de bouwkwaliteit:

Een deel van het koperdraad steekt er nog wel uit, maar daar kan ik weinig om geven, aangezien het setje toch de vuilnisbak in gaat.

Geluid

Wel eens de treble van je versterker volledig omhoog gedraaid? Zo klinkt deze Roam Headphones Sport Wired In-Ear. Geen bas, geen detail, geen... Nou ja, alles wat je kan bedenken als slecht in termen van audio, zo klinkt deze set, met het omschreven treble effect (dus geen overdreven bas oid, aangezien de bas volledig afwezig is).
Ondanks de formfactor en het feit dat ik geen andere oplossingen heb liggen die geschikt zijn voor het sporten, zou ik alsnog deze Roams nooit gebruiken.

Pasvorm

De vorm van de oordopjes werken op zich wel. Als ik ze eenmaal in heb, krijg ik ze met geen mogelijkheid uitgeschud. Dit zonder dat ze diep in je oren zitten. Tijdens het dragen voel je dat je de set in hebt, maar niet op een storende manier.

Het toegepaste concept zorgt ervoor dat er geen geluidsdichte situatie optreedt. Je hoort feitelijk alles dat om je een gebeurt. Persoonlijk vind ik dit niet perse negatief, maar het zorgt er wel voor dat je dus een flink volume nodig hebt in rumoerige omgevingen en dus een afspeelapparaat en bestand dat je hierin kan voorzien. effe luisteren naar een podcast in de sportschool waar ook de muziek wat harder staat, zit er niet bij.

De Roam Headphones Sport Wired In-Ear is een afrader voor iedereen. Het setje moet volgens de website een adviesprijs hebben van 30,- (of 30,-, yeah brexit) wat het totaal niet waard is. Er is niets te noemen wat voor dit setje spreekt aangezien alternatieven de positieve zaken ook kunnen overleggen en dit combineren met op zijn minst redelijk geluid.

Heb jij ook een Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Wit, Zwart)?