Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Goud) Review

just_lars91 7 mei 2017, laatste update op 7 mei 2017, 106 views

Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Goud)

Goed en degelijk sport product. Modieuze en discrete oortjes die goed blijven zitten. Als je het benadert als een sport product, heb je hier veel plezier van. Verwacht geen topkwaliteit audio.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Laat geluid/wind door
  • Blijft goed zitten
  • Prima sportproduct
  • Draagcomfort

Minpunten

• Laat geluid/wind door
  • Tik geluid kabel bij hardlopen

Na deze oortjes 2 weken getest te hebben kan ik nu een goed oordeel vellen.
Door een prijsvraag van IBOOD heb ik deze gekregen. De enige voorwaarde was om een review achter te laten op tweakers, wat ik dan ook graag ga doen.

Als fanatieke hardloper met een TomTom Runner 2 horloge met bluetooth en muziek functies heb ik bij het hardlopen en met andere sporten bijna altijd muziek aan via bluetooth oortjes.
Mijn huidige oortjes Avanca S1 hebben het eind van hun levensduur wel bereikt. Oortjes zullen toch wat sneller slijten bij sporten, onder andere door de transpiratie en het wat ruwere gebruik.

De eisen aan mijn sport oortjes zijn als volgt:
- Degelijke bouwkwaliteit
- Niet te opvallend
- Licht in gewicht
- Makkelijk te gebruiken
- Geluid doorlatend
- Geluidsregeling op de headset
- Blijven goed zitten

Dit zijn hele andere eisen dan die ik stel aan mijn andere audio apparatuur. Hier ga ik vooral voor hoge audiokwaliteit en draagcomfort als het om een hoofdtelefoon gaat. Als hobby heb ik al een aantal kratradio's gebouwd. Mijn laatste project is behoorlijk uit de hand gelopen :), waar ik mij veel heb ingelezen in hoe geluid werkt en hoe je bepaalde factoren kan beinvloeden.

De Roam Hook headset is over het algemeen zeer goed bevallen.
De verpakking ziet er goed en premium uit. Er komen genoeg losse rubberen oordopjes bij.

Bij het eerste gebruik was het even uitvinden waar precies de aan knop zit. Na alles ingedrukt te hebben wat je in kon drukken, waaronder het logo aan de zijkant van het linker oor is het gelukt. De andere 2 knoppen op de bovenkant zijn voor het geluid harder en zachter te zetten en een ander nummer te selecteren.
Het design vind ik een groot pluspunt. De bouwkwaliteit is ook goed te noemen. Alles voelt stevig en degelijk aan.
Bij n hardloopsessie kwam er een onverwachtse hevige regenbui. Dit heeft de headset met vlag en wimpel overleeft.

De koppeling met mijn telefoon is erg makkelijk gegaan. Voor de koppeling met mijn sporthorloge zat ik een beetje in spanning. Een bekend probleem van dit horloge is dat niet iedere headset koppelbaar is. Gelukkig was het geen probleem om hem te koppelen.
En probleem, mijn horloge draag ik aan mijn rechterarm. Alleen stoort de verbinding met de headset dan. Dit is ook een bekend probleem van het horloge. Met mijn vorige headset kon ik het horloge aan mijn rechterpols blijven dragen. Bij de Roam hook moet ik het horloge aan mijn linkerpols doen.
Ach ja.... First world problems.

Bij normale in-ears krijg ik al snel last van mijn oren. De hooks hoef je gelukkig niet helemaal in je oor te drukken, vanwege de haak. Hierdoor kan is het draagcomfort een groot pluspunt. Alleen na 1 keer na 2 uur dragen kreeg ik licht last ervan.

Als ik ga hardlopen wil ik graag omgevingsgeluiden horen. Dit toch vanwege de veiligheid.
Dit punt heb ik een plus en minpunt genoemd. Voor het hardlopen vind ik het ideaal. Alleen vangt hij toch erg veel wind op. Dit heb ik bij mijn vorige headset niet gehad.
Tevens hoor ik bij mijn rechteroor soms een tik van de kabel als deze beweegt.

Ik heb deze oortjes niet in gebruik om te genieten van de beste weergave van allerlei muziekvarianten. Ik gebruik ze om muziek te luisteren als afleiding als ik ga sporten. Voor dit doeleinde is de geluidsweergave goed te noemen.

Al met al is dit een zeer degelijke en goede headset om te gebruiken bij het sporten, die ik zeker aan kan raden aan iedereen.

Mocht je van mijn review hebben genoten, zou je dan een plusje of eventuele tips om een volgende beter te doen achter willen laten.

Heb jij ook een Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Goud)?